معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

معرفی فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ  

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ کدامند؟

یکی از عناصری که در تبلیغات دست کم گرفته می شود تایپوگرافی است. با این حال، در هر دو رسانه چاپی و وب بسیار مهم است.

تایپوگرافی هنر ایجاد و تنظیم متن به شیوه ای بصری است. با وجود همه تبلیغاتی که به صورت روزانه در مقابل مصرف کنندگان قرار می گیرد، طراحی و استفاده از فونت به گونه ای مهم است که توجه خواننده را به خود جلب کند و به آنها درک روشنی از پیام شما بدهد.

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، ممکن است از خود بپرسید که آیا استخدام طراح یا همکاری با یک آژانس تبلیغاتی مانند مدرن طرح برای طراحی کاتالوگ به کار شما کمک می کند؟  مطالعات موردی بازاریابی ما را بررسی کنید تا ایده ای در مورد اینکه چگونه می توانیم به شما کمک کنیم به دست آورید.

مواردی که هنگام ترتیب تایپوگرافی در تبلیغات باید در نظر گرفت فونت، اندازه نقطه، رنگ و طول خط است. نوع فونت باید خوانا و از نظر بصری جذاب باشد. در این مقاله نگاهی دقیق‌تر به این مواردی خواهیم داشت. با ما همراه باشید.

تایپوگرافی در تبلیغات چاپی

تایپوگرافی در ابزار های تبلیغاتی مهم است همانگونه که انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ  مهم است؛ زیرا به مصرف کننده می گوید که چه چیزی می خواند و چرا برایش مهم است. تایپوگرافی بر نحوه پردازش اطلاعات توسط خوانندگان تأثیر می گذارد و موفق ترین تایپوگرافی نیز مصرف کننده را درگیر می کند.

پیام برند خود را برسانید.

«تایپوگرافی مانند مد یا مبلمان است. به جز استثنائات کاربردی نادر، دنیا نیازی به طراحی لباس یا مبلمان جدید ندارد، اما مردم می‌خواهند متفاوت به نظر برسند یا احساس خاصی را برانگیزند یا با ظاهری خاص تناسب داشته باشند و گرایش‌ها و سبک‌هایی وجود دارد.

با استفاده از آنچه می خواهید صدای برند شما به نظر برسد و ارزش های سازمان شما چیست شروع کنید. اگر یک شرکت سرگرم کننده هستید، فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ  شما یک فونت سرگرم کننده باشد بهتر است زیرا به تقویت شخصیت پردازی برند شما کمک خاهد کرد. اگر می‌خواهید مدرن شناخته شوید، فونت‌هایی را انتخاب کنید که زیبایی‌شناسی را پشتیبانی می‌کنند.

همیشه گفته اند “فونتی را انتخاب کنید که نشان دهنده برند شما باشد” آسان است، اما ممکن است هنوز از خود بپرسید که چگونه لیست کوتاهی از حروف بالقوه را از مجموعه بی‌پایانی که در اختیار شماست، استخراج کنید.

در حالی که انتخاب نهایی اغلب به سلیقه خوب در طراحی بستگی دارد و به تجربه در توسعه هویت بصری متکی است، چند مرحله ساده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تایپ فیس مناسب برای برند خود را تقویت کنید.

تایپوگرافی خوب

 

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ

آگهی چاپی فوق نمونه ای عالی از قدرت تایپوگرافی است. تضاد بین پس‌زمینه سبز و حروف سفید همراه با خط کوتاه دو کلمه‌ای متن، خواندن آن را آسان می‌کند.

فونت بزرگ تاثیرگذار است و استفاده از شفافیت حروف خاصی را مبهم تر می کند و در نتیجه معنای تبلیغ را برجسته می کند. سپس جزئیات در زیر عنوان قرار می گیرند، اما تنها پس از جلب توجه خواننده به عنوان ارائه می شوند.

تایپوگرافی بد

تایپوگرافی لایق گفتن بد است که فونت‌ها، رنگ‌ها و ارتفاع خطوط بسیار زیاد است، و با پراکندگی متن به طور تصادفی در کل آگهی، خواننده نمی‌داند از کجا شروع کند.

بر تمام متن تأکید شده است (تمام متن ضخیم یا Bold باشد) و خواننده را سردرگم و نامشخص می کند که کدام قسمت مهم ترین است. جهت روشنی برای نحوه خواندن این اطلاعات وجود ندارد.

تایپوگرافی در وب

وقتی صحبت از وب می شود و نیاز به انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ  دیجیتال است، نحوه ارائه متن ضروری می باشد زیرا خوانندگان اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند در سریع ترین زمان ممکن می خواهند.

به همین دلیل، زیبایی شناسی یک ابرزار آنلاین تجربه عالی و ایجاد یک اثر ماندگار برای مشتریان به جا خئواهد گذاشت. طراحان کاتالوگ آنلاین برای تنظیم سلسله مراتب و تعریف روابط بین عناصر مختلف باید از عناوین صفحه، سرفصل ها و سایر عناصر از این قبیل استفاده کنند.

سرفصل‌ها نه تنها به خواننده می‌گویند چه چیزی مهم است، بلکه به موتورهای جستجو نیز اجازه می‌دهند کلمات کلیدی صحیح را پیدا کنند و درسئو صفحات سایت شما نیز موثر واقع شوند.

مقایسه کنید

هنگامی که درگیرانتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ خود هستید و خود را به فهرست کوتاهی از انواع فونت های بالقوه محدود کردید، یک صفحه ایجاد کنید که همه گزینه ها را با هم مقایسه می کند. دیدن همه گزینه‌های خود در کنار هم (هم روی صفحه و هم چاپ شده) می‌تواند به مقایسه یک ترکیب با ترکیب دیگر کمک کند و فونت‌های عالی را برای برند شما ایجاد کند.

کار کردن در طول فرآیند انتخاب فونت فقط با استفاده از سیاه و سفید به تمرکز انتخاب بر روی ویژگی های فونت کمک می کند، تا اینکه چگونه رنگ بر جذابیت یک فونت نسبت به فونت دیگر تأثیر می گذارد اشتباه شود. رنگ تاثیر بسزایی بر روانشناسی و رفتار بینندگان دارد. در نتیجه انتخاب فونت و انتخاب رنگ دو مرحله مجزا در فرآیند انتخاب و طراحی فونت هستند.

بررسی سلسله مراتب عناوین کاتالوگ

برای بسیاری از سناریوهای طراحی به دو فونت نیاز دارید: یک فونت سرفصل و یک فونت بدنه. این می تواند ترکیبی از دو وزن فونت، تنوع رنگ یا دو خانواده فونت کاملاً متفاوت باشد.

هدف ایجاد یک سلسله مراتب بصری است که به بینندگان امکان می دهد مطالب بازاریابی شما را به سرعت متوجه شوند، مهم ترین عناصر را شناسایی کنند و بفهمند که هر عنصر چگونه با سایر اجزای صفحه یا کلیت صفحه ارتباط دارد. این امر به ویژه برای بازاریابان در نرخ ورودی مهم است. مخاطبان و مشتریان بالقوه به جای خواندن دقیق هر کلمه در یک صفحه، اغلب فقط سرفصل‌ها را مشاهده می‌کنند و بر آنچه بیشتر مورد علاقه‌شان است تمرکز می‌کنند.

فونت خوانایی انتخاب کنید

خوانایی به نحوه طراحی و اینکه چگونه یک کاراکتر فردی را می توان از دیگری متمایز کرد، اشاره دارد. همچنین به این اشاره دارد که اشکال کلمات چقدر خوب تعریف شده اند.

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ که در سرفصل ها عالی به نظر می رسند ممکن است برای کپی بدنه مناسب نباشند. در حالی که استثناهایی از این قاعده وجود دارد، هنگامی که فونت هایی را برای استفاده به طور خاص در سرفصل ها یا کپی متن انتخاب می کنید، می توانید آن را بر اساس نوع فونت محدود کنید:

  • چهره های نمایشی به طور خاص برای استفاده در فرمت های بزرگ، مانند سرفصل ها طراحی شده اند.
  • صورت های متن یا بدن به طور خاص برای استفاده در مناطق بزرگ کپی طراحی شده اند و برای قسمت های طولانی تر خواندن در نظر گرفته شده اند.
  • یکی دیگر از عواملی که به خوانایی فونت کمک می کند، شکل کاراکترها است. احتمالاً اصطلاح serif یا sans-serif را شنیده اید. فونت‌های سریف دارای پاهای کوچک (سریف) از لبه‌های حروف و نمادها هستند. فونت‌های Sans-Serif خطوط کوچکی که از گوشه‌ها بیرون می‌آیند ندارند.

 

نمونه فونت سریف 

فونت های خود را برای خوانایی دقیق تنظیم کنید.

خوانایی یک فونت به خوانایی کلی آن کمک می‌کند. خوانایی به نحوه چیدمان گروه‌های کلمات در یک صفحه و اینکه خواننده چقدر آسان است کلمات را اسکن کند و محتوا و طرح‌بندی را درک کند، می‌باشد.

هنگامی که سلسله مراتب بصری خود را شناختید و فونت های سرفصل و بدنه را برای موارد استفاده مختلف انتخاب کردید، می توانید شروع به بررسی نحوه تأثیر آنها بر خوانایی کنید. تعدادی از اجزای فنی تایپوگرافی وجود دارد که به خوانایی یک تایپ فیس کمک می کند، از جمله اندازه فونت، فاصله حروف، ارتفاع خطوط و فاصله پاراگراف.

فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ فقط فونتی که به تنهایی خوانا باشد نیست نیاز به تنظیمات نیز دارد.

 معرفی  فونت های پر استفاد برای طراحی کاتالوگ

  • فونت B mitra
  • فونت irannastaligh
  • فونت های F_yekan و F_mitra
  • فونت Infinity
  • فونت bebas
  • فونت وزیرvazir
  • فونت nasim

 

کلام آخر

تلاش کردیم در این مقاله نکات مهمی را در مورد انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ به همراه با معرفی چندین نوع فونت پرکاربرد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و شما را از اهمیت و کاربرد فونت در طراحی ابزار های تبلیغاتی آگاه کنیم. حال برخی نکات را می دانید همچنان فکر میکنید آمادگی طراحی کاتالوگ را دارید؟ آیا طراحی کاتالوگ ساده است و به راحتی می توانید آن را انجام دهید؟

توصیه ما این است که اگر در این زمینه دانش و تجربه کافی را ندارید و بازار های تبلیغاتی را نمیشناسید پروژه ی خود را به یک فرد ماهر محول کنید یا از یک آژانس تبلیغاتی کمک بخواهید.

مجموعه مدرن طرح با به کارگیری طراحان ماهر و با تجربه توانسته است در رقابت با شرکت های تبلیغاتی دیگر در میان برندها و کسب و کار های بزرگ و کوچک آوازه ای خوش نام از خود به جا بگذارد. هدف ما لبخند رضایت شماست.

همچنان بخوانید: آموزش طراحی لوگو نوشته[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *