نحوه عکاسی صنعتی از سنگ ها

عکاسی صنعتی از سنگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نکات مهم عکاسی از سنگ جواهرات

یکی از موضوعات جالب برای عکاسان، عکاسی صنعتی از سنگ است. سنگ ها در شکل های مختلف و موقعیت های مناسب برای عکاسی هستند. یکی از لذت های عکاسی صنعتی از سنگ استفاده از رنگ ان ها است. برخی از سنگ ها که مناسب جواهرات اند هم با برش هایی که دارند بهترین سوژه های عکاسی صنعتی از سنگ محسوب می شوند. برش های جواهر نیاز به نور متفاوت دارند و نور سفید بیش از حد، باعث تابش خیره کننده در سطوح صاف صیقلی می شود، بنابراین نور پراکنده با سنگ های وجهی بهترین کار را می کند. رایج ترین اشتباهی که عکاسان در نورپردازی عکاسی صنعتی از سنگ های وجهی مرتکب می شوند، نورپردازی آنها از پشت است. مراقب باشید که چیزها را پشت سنگ پنهان کنید، تا پس زمینه را از طریق آن نبینید.

عکاسی صنعتی از سنگ جواهرات

اینکه بتوانید عکس‌های عالی از سنگ ها بگیرید، یک مهارت ارزشمند است که در کنار آن هم رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک نقش محوری فزاینده ای در زندگی ما ایفا کنند. معمولاً یک دوربین دیجیتال SLR یا بدون آینه پیشرفته برای عکاسی صنعتی از سنگ بهترین است. اما یک گوشی هوشمند یا سایر دستگاه های دستی مشابه یا دوربین با وضوح بالا (8+ مگاپیکسل) می تواند با استفاده از تکنیک ها و لوازم جانبی مناسب عکس هایی با ظاهر حرفه ای بگیرد. ما نکاتی را، بدون توجه به دوربینی که استفاده می‌کنید، به‌علاوه برخی توصیه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در رابطه با عکاسی صنعتی از سنگ ها را ارائه می‌کنیم.

هنگام انتخاب پس‌زمینه، ابتدا تصمیم بگیرید که آیا ایجاد یک عکس دراماتیک مهم تر است یا به تصویر کشیدن دقیق سنگ های قیمتی یا جواهرات. اگر شرط اولیه محیا است، احتمالاً باید از رنگ خنثی استفاده کنید، چیزی که خیلی روی سنگ تأثیر نمی گذارد. اما اگر می توانید سنگ را از پس زمینه بلند کنید، یا راهی برای نورپردازی جواهرات بیابید که پس زمینه واقعاً روی سنگ تأثیر نمی گذارد، ممکن است بخواهید با رنگ متضاد یا چیزی دراماتیک تر بروید. عکاسی صنعتی از سنگ ها اصلا کار ساده ای نیست. عقیق ها به طور چشمگیری متفاوت هستند و به همین دلیل است که ما آنها را دوست داریم. اغلب نیاز به نور متفاوت دارند و باید به یاد داشته باشید که یک بار به مجموعه ای از عقیق های آتشین وجهی تیراندازی کرد، جایی که یکی بدنی بی‌رنگ داشت اما رنگ‌آمیزی زیادی داشت (آتش) در حالی که بقیه طیفی از اوپال‌های نارنجی داشتند اما آتش نداشتند. عقیق بازی رنگ به نور مستقیم نیاز داشت در حالی که بقیه به نور پراکنده نیاز داشتند. بنابراین او این مجموعه را دو بار عکس گرفت و تصاویر را در فتوشاپ ترکیب کرد.

عکاسی از سنگ ها

گرفتن زمرد در فیلم بسیار دشوار است. آنها شبیه تورمالین بیرون می آیند. این به این دلیل است که کروم موجود در زمرد به کروم یا امولسیون موجود در فیلم پاسخ می دهد. به طور مشابه، تانزانیت به یک قالب قرمز رنگ شبیه آمتیست ختم می شود. عکاسی صنعتی از سنگ به صورت  دیجیتال بیشتر این مشکل را حل کرده است زیرا تصاویر به جای طیف فیروزه‌، زرد، قرمز، آبی و سبز به صورت دیجیتالی گرفته می‌شوند. همه ما مشکلاتی را به خاطر می‌آوریم که یک رنگ سبز واقعی با زمرد به دست می‌آوریم. اما رنگ سبز در RGB بسیار خوب است و یشم بسیار نزدیک به کانال سبز است، بنابراین می‌توانید با عکس‌برداری دیجیتالی از آن، یک سبز یشمی خوب و روشن ایجاد کنید.

Tinnee Lee از Lee-Carraher Photography می گوید که تمرکز نقطه ضعف اصلی عکاسی صنعتی از سنگ ها است. مردم باید حداکثر فاصله کانونی لنز خود را بدانند. تصاویر در نهایت از فوکوس خارج می شوند زیرا از حد لنز نزدیکتر شده اند. آنها باید بدانند که کجاها از تمرکز خارج می شوند. اگر خیلی نزدیک است، باید از دوربین دیگری یا مکانیزم زوم استفاده کنند. تسلط بر تصویربرداری دیجیتال و فناوری کامپیوتر اهمیت فزاینده ای پیدا می کند، اما هرکسی که با جواهرات یا جواهرات تیراندازی می کند به شما خواهد گفت که بدون تصویر اولیه خوب، ارزشی ندارد. بهینه سازی در فتوشاپ فقط به شما کمک می کند.

عکاسی از سنگ

پریش می گوید: «کامپیوتر فقط یک ابزار است، مانند یک لنز متفاوت یا هر چیز دیگری که برای ایجاد تصویر استفاده می کنید. اما هنوز باید بتوانید آن را روشن کنید و بدانید که به چه چیزی نگاه می کنید تا رنگ را از سنگ بیرون بیاورید یا فلز را طوری روشن کنید که شبیه فلز به نظر برسد. او می‌گوید: «این بخش هیجان‌انگیز عکاسی صنعتی از سنگ های قیمتی و جواهرات است، زمانی که آن‌ها را در مقابل شما زنده می‌کنید. عکاسی صنعتی از سنگ ها آسان است، اما وقتی می‌توانید از رسانه‌ای دو بعدی بگیرید و بعد سومی را برای نشان دادن پیدا کنید، آن موقع است که موفق بوده‌اید. همه ما که برای امرار معاش از این چیزها عکاسی می کنیم، همه ما به آن علاقه داریم. همه ما سعی می کنیم آن را فراتر از یک سنگ قیمتی یا یک قطعه جواهر برداریم و هنر افرادی که آن را ساخته اند نشان دهیم.

مطالعه شود: ترفندهای عکاسی از جواهرات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *