ترفندهای عکاسی از جواهرات

ترفند های عکاسی از جواهرات
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه از جواهرات عکاسی کنیم؟

عکاسی از جواهرات آنقدر که به نظر می رسد آسان نیست، تا زمانی که عکاس کلیدهای گرفتن عکس های عالی از آنها  (وضوح، نور، و نوردهی) و نحوه تنظیم آنها را در هر موقعیتی برای دستیابی به بهترین عکس ممکن نفهمد و تسلط پیدا نکند.

 تا زمانی که تجربه کافی در عکاسی در حالت دستی با دوربین دیجیتال خود کسب کرده اید، می توانید با نکات زیر عکس های چشمگیرتری از جواهرات بگیرید.

چگونه از جواهرات عکاسی کنیم؟
چگونه از جواهرات عکاسی کنیم؟

1-      انتخاب دوربین مناسب

هر دوربینی می تواند برای عکاسی از جواهرات به خوبی کار کند، به شرطی که بتوانید به صورت دستی دیافراگم و سرعت شاتر را تنظیم کنید و با فرمت RAW عکاسی کنید. آشنایی با دوربینی که قصد استفاده از آن را دارید به شما در این زمینه کمک می کند، بنابراین می توانید به سرعت و به راحتی تنظیماتی را انجام دهید تا ظاهری که از آن راضی هستید را به دست آورید.

اگر از دوربین DSLR یا دوربین بدون آینه استفاده می کنید، مطمئن شوید که لنز انتخابی شما دارای دیافراگم باز است. بسیاری از لنزهای اولیه یا کیت دارای حداکثر دیافراگم هستند که برای عکاسی ماکرو و محصول بسیار باریک است. برای کسب بهترین نتیجه، از لنزهایی در محدوده f/1.8-f/4 استفاده کنید.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]عکاسی تبلیغاتی از طلا[/info_box]

2-      سطح مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید

سعی کنید قطعه جواهر را روی یک میز چوبی، یک سطح سفید ساده یا بازتابنده قرار دهید، یا به سادگی روی ویژگی های کلیدی زوم کنید تا بقیه شی را حذف کنید در حالی که از دیافراگم باز برای محو کردن پس زمینه استفاده می کنید.

سطح مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید
سطح مناسب را برای عکاسی انتخاب کنید

3-      یک سه پایه دوربین محکم پیدا کنید

بهترین راه برای اطمینان از واضح بودن تصاویر، استفاده از سه پایه و ترجیحاً شاتر از راه دور برای تثبیت دوربین است. نه تنها لرزش دوربین را از بین می‌برد، بلکه کمک می‌کند سوژه‌هایتان را دقیقاً به همان شکل کادربندی کنید تا بتوانید زمان آسان‌تری برای تنظیم فوکوس و تغییر نور داشته باشید

4-      تنظیمات وایت بالانس (تعادل رنگ سفید) را انجام دهید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که هنگام عکاسی از جواهرات می توانید مرتکب شوید این است که از تنظیمات تعادل رنگ سفید خود آگاه نباشید. هنگام عکاسی از جواهرات برای مستندسازی و فروش، بسیار مهم است که رنگ های دقیق را در تصاویر خود ثبت کنید. شما نمی خواهید از حلقه های نقره عکس بگیرید و آنها را شبیه به حلقه های طلا نشان دهید.

با تنظیم دستی تعادل رنگ سفید دوربین از این امر جلوگیری کنید تا زمانی که جواهرات موجود در عکس‌های شما مانند حالت طبیعی به نظر برسند. می توانید از کارت خاکستری استفاده کنید تا تعادل رنگ سفید را برای شرایط نور فعلی خود تصحیح کنید یا با فرمت RAW عکس بگیرید تا بتوانید به راحتی تعادل رنگ سفید را در هنگام ویرایش بدون کاهش کیفیت تصاویر خود تنظیم کنید.

5-      فلش دوربین را خاموش کنید

حتی برای جواهرات، بسیاری از عکاسان توصیه می کنند که از نور طبیعی استفاده کنید. اما برای یک نتیجه حرفه‌ای‌تر، باید از فلاش‌ خاموش برای ایجاد یک تنظیم روشنایی کنترل‌شده‌تر استفاده کنید.

هر چیزی که تصمیم به استفاده از آن دارید، مهم این است که بتوانید نوری نرم و یکنواخت ایجاد کنید تا سایه را تا حد امکان از بین ببرید.

می‌توانید با استفاده از منابع نوری موجود، مانند بازتابنده‌ها یا جعبه‌های نور، تنظیمات روشنایی خود را بیشتر بهبود بخشید. نمونه خوبی از جعبه نور حرفه ای Glow LED Studio-Cube است که با استفاده از آن می توانید محصول را برای رسیدن به نور ملایم از همه جهات قرار دهید. این موضوع کمک می کند تا حدس و گمان را از تنظیمات نورپردازی بسیار پیچیده برای عکاسی از جواهرات حذف کنید.

در حالی که در حال عکاسی هستید، همه منابع نور غیر ضروری دیگر را در اتاق خاموش کنید و انواع مختلف نور را که ممکن است دمای رنگ متفاوتی ایجاد کنند، مخلوط نکنید.

فلش دوربین را خاموش کنید
فلش دوربین را خاموش کنید

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]نحوه عکاسی از جواهرات در زمینه سیاه[/info_box]

1-      انعکاس نور را مدیریت کنید

سنگ‌های قیمتی و فلزات به شدت بازتاب‌دهنده هستند، بنابراین ناخواسته خود (و دوربین تان) را در جواهرات منعکس می‌کنید. (که بدیهی است چنین چیزی را نمی‌خواهید)

زمانی که صحبت از جواهرات به میان می آید، از بین بردن انعکاس ها یک فرآیند آزمون و خطا است. همانطور که قبلاً ذکر شد، قرار دادن کاغذ در اطراف و پایین لنز دوربین به جلوگیری از انعکاس و بازتاب نور بیشتر به سوژه کمک می کند.

بدون نیاز به تنظیمات گران قیمت، از یک نور پراکنده بالای سر در هر طرف استفاده کنید تا نور کافی را بدون ایجاد نقاط بازتابنده بیش از حد ایجاد کنید، و دوربین خود را کمی بالا ببرید (با سه پایه) تا بتوانید بهتر از محصول خود عکس بگیرید.

2-      یک پس زمینه خوب برای عکاسی از جواهرات انتخاب کنید

هیچ اشکالی ندارد که در انتخاب استایل کمی خلاقانه تر عمل کنید. اگر می خواهید عکس خوبی بگیرید، کادر شما می تواند تمرکز بینندگان را از جواهرات به کادر منحرف کند.

به عنوان یک قانون کلی در عکاسی، عکس را تا جای ممکن ساده نگه دارید و به نحوه تعامل پس زمینه، رنگ ها و سایر عناصر با سوژه خود توجه داشته باشید.

3-      رنگ های متضاد را مشخص کنید

برای ایجاد تصاویر قوی و جذاب، می توانید با قرار دادن جواهرات خود بر روی سطوح جالب و رنگی، رنگ های متضاد را به نمایش بگذارید. آزمایش کنید و نوع تصاویری را که می توانید هنگام استفاده از رنگ های مکمل با جواهرات خود به دست آورید، ببینید.

استفاده از یک رنگ ثابت یا چندین سایه از همان رنگ به برجسته کردن موارد شما کمک می کند. اما به یاد داشته باشید که سعی کنید استفاده از سایه را به حداقل برسانید و از استفاده از سایه های بیش از حد که می تواند توجه بینندگان را از موضوع اصلی شما منحرف کند، خودداری کنید.

4-      جواهرات خود را تمیز کنید

گرفتن عکس های زیبا از جواهرات همچنین به معنای اطمینان از تمیز و صیقلی بودن وسایل شماست. چیزی که ممکن است برای چشم غیرمسلح به نظر واضح نباشد، هنگامی که در تصاویر بسیار دقیق گرفته شده توسط دوربین دیجیتال شما دیده شود، آشکار می شود.

می توانید به سادگی گرد و غبار را پاک کرده و با پاک کردن آن ها با یک پارچه نخی نرم و مرطوب قبل از عکاسی، به جواهرات خود درخشندگی بدهید، مگر اینکه جواهرات شما نیاز به تمیز کردن جدی داشته باشند،. همچنین می‌توانید دستکش‌های نخی بپوشید تا هر بار که جواهرات را پاک می کنید، اثر انگشت باقی نماند.

5-      فوکوس با دقت

هدف اصلی این است که ستاره جواهرات خود را برجسته کنید، مانند جذابیت های الماس اصیل یا جذابیت های روی یک دستبند، بنابراین احتمالاً فقط از فوکوس خودکار روی آنها استفاده می کنید. با این حال و حتی در نمای نزدیک، ممکن است فوکوس دوربین شما همچنان خاموش باشد، بنابراین باید بعداً با بررسی تصویر و بزرگنمایی برای مشاهده دقیق، آن را چک کنید. اگر دقیق نیست، دوباره فوکوس کنید، تأیید کنید و قفل کنید.

قبل از پایان عکاسی، مطمئن شوید که عکس های درجه یکی نیز دارید که تمام جواهرات را در آنها در فوکوس قرار داده اید. این در صورتی است که شما برای یک کاتالوگ عکس می گیرید و آنها فقط فضایی برای یک یا دو تصویر محصول دارند که باید تمام جزئیات و پیچیدگی های جواهرات را درآن فضا نشان دهند. ممکن است حتی با یک عمق میدان زیاد غیرممکن به نظر برسد، اما می توان با انباشتن فوکوس به این امر دست یافت. این تکنیک به شما این امکان را می دهد که با هر قسمت از جواهرات خود چندین عکس با فوکوس واضح و واضح بگیرید، بنابراین می توانید به یک تصویر نهایی که در آن همه چیز در فوکوس است برسید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *