نکات مهم برای عکاسی از درختان

عکاسی حرفه ایی از درختان

عکاسی حرفه ایی از درختان

آیا می خواهید یک پروژه عکاسی از درختان داشته باشید و عکس های خیره کننده بگیرید؟ شما جای درست آمده اید.

آیا چوب درختان را نمی بینید؟  اغلب عکاسان طبیعت با چالش عکاسی از درختان به نحوی که تخیل را جذب می کند و بیننده را به سفر می برد، دست و پنجه نرم می کنند. سعی کنید این دو سوال را از خود بپرسید:

در این مقاله قرار است به نکات و تکنیک هایی اشاره کنیم که به شما برای عکاسی از طبیعت بخصوص درختان کمک خواهد کرد با ما همراه باشید.

یک درخت تنها پیدا کنید

 

عکاسی از درختان

 

عکس درخت تنها در میدان یک عکاسی کلاسیک از طبیعت است، و دلیل خوبی هم دارد: شما یک سوژه اصلی قوی دریافت می کنید، یک پس زمینه زیبا به دست می آورید، و اغلب می توانید درخت را در مقابل یک آسمان زیبا قاب کنید.

توجه داشته باشید که باید درخت تنها را به دقت در ترکیب خود قرار دهید. اگر درخت متقارن باشد، قرار دادن آن در وسط قاب می تواند کارساز باشد. در غیر این صورت، شما می خواهید قانون یک سوم را در نظر بگیرید، که شما را تشویق می کند تا درخت را یک سوم از راه در قاب قرار دهید.

اگر می توانید به درخت نزدیک شوید، سعی کنید از یک لنز زاویه باز استفاده کنید تا کل درخت را با شکوه کامل نشان دهید. همچنین می‌توانید برای ایجاد تصاویر مینیمالیستی جالب کوچک‌نمایی کنید (با قاب‌بندی درخت با پس‌زمینه زیبا).

و اگر نمی توانید به درخت نزدیک شوید، از لنز تله فوتو استفاده کنید. ظاهر فشرده‌تری را به تصویر میکشد.

بنابراین دفعه بعد که در حال رانندگی هستید، به دنبال سوژه های بالقوه اطراف خود باشید. مطمئن شوید که پس‌زمینه را نیز بررسی کنید، زیرا نمی‌خواهید حواس بیننده توسط عناصری که در فاصله دور قرار گرفته‌اند پرت شود.

همچنین بخوانید: تعادل در عکاسی

به دنبال تونل های درختی باشید

 

عکاسی از درختان و جاده

 

این یک عکس کلاسیک دیگر در یک پروژه عکاسی از درختان است: تونل درختی که دارای دو ردیف درخت است که به دوردست منتهی می شوند:

در اینجا، مهم است که دو ردیف درخت متقارن و ناگسستنی پیدا کنید. شما به یک خط پیشرو قوی در مرکز نیاز دارید، و هرچه خطوط درخت محکم تر باشد، بهتر است.

شما می توانید با رویکردهای عمق میدان مختلف برای تصاویر خلاقانه آزمایش کنید. عمق میدان عمیق، جزئیات زیادی را نشان می دهد، در حالی که عمق میدان باریک، پتانسیل ایجاد تصاویر بسیار هنری را دارد.

اگر می توانید، یک یا دو نفر را در پس زمینه قرار دهید. به این ترتیب، بیننده مکانی واضح برای استراحت چشمان خود دارد.

اگر بتوانید در پاییز، زمانی که رنگ ها شگفت انگیز به نظر می رسند، یا حتی در زمستان که برف در حال باریدن است عکس بگیرید، نتایج شما واقعاً افسانه ای خواهد بود.

از یک درخت به مدت یک سال عکس بگیرید

درختان در طول سال تغییر می کنند، که به شما یک فرصت فوق العاده برای تایم لپس درخت می دهد که می تواند نتایج زیبایی از عکاسی از درختان را برای شما به جای بگذارد. این بهترین کار را دور از خط استوا دارد، اما می‌توانید تقریباً در هر جایی آن را امتحان کنید.

ابتدا یک درخت پیدا کنید و ترکیب خود را با دقت تعیین کنید. ما توصیه می کنیم از سه پایه برای حفظ ثبات استفاده کنید. از موقعیت دقیق سه پایه و ارتفاع آن عکس بگیرید، سپس آنها را در تلفن خود ذخیره کنید تا بتوانید به راحتی هنگام بازگشت به آنها مراجعه کنید.

اگر نمی توانید یک ترکیب را انتخاب کنید، سه یا چهار ترکیب را انتخاب کنید. اما باید هر تنظیم را با دقت مستند کنید تا بتوانید بعداً بازگردید.

از درختان به عنوان پس زمینه پرتره استفاده کنید

لازم نیست در عکاسی از درختان از یک درخت به عنوان موضوع اصلی استفاده کند. شما همچنین می توانید از درختان به عنوان پس زمینه خیره کننده استفاده کنید.

عکس‌های پرتره، به‌ویژه، از پس‌زمینه درختی بهره می‌برند. می‌توانید از تونل‌های درختی برای کادربندی سوژه‌تان استفاده کنید، یا می‌توانید سوژه‌ای را در نزدیکی درخت تنها قرار دهید تا جلوه‌ای مینیمال داشته باشید.

بعلاوه، در تابستان و پاییز، برگ درختان بوکه های پس زمینه زیبایی می سازند. فقط سوژه خود را در مقابل یک درخت پربرگ قرار دهید، دیافراگم را باز کنید، و تماشا کنید که چگونه پرتره های پرتره ایجاد می کنید! این رویکرد به ویژه اگر در ساعات طلایی عکاسی کنید و برگ‌های پس‌زمینه با غروب خورشید روشن شده باشند، خوب عمل می‌کند.

زاویه های مختلف را امتحان کنید

اکثر عکاسان طبیعت از واضح ترین زاویه برای عکاسی از درختان را انتخاب می کنند؛ ایستاده و مستقیم به جلو نگاه می کنند.

اما اگر می‌خواهید عکس منحصربه‌فرد داشته باشید، چرا کمی آن را با هم ترکیب نکنید؟ در اینجا چند دیدگاه سرگرم کننده وجود دارد که می توانید برای تصاویر درختی اصلی تر استفاده کنید:

از زاویه پایین تصویر را ثبت کنید: این زاویه یک تصویر صمیمی ایجاد می کند که بر ارتفاع درختان اطراف تأکید دارد. ممکن است به اضافه کردن یک موضوع پیش زمینه فکر کنید. سعی کنید گل ها را در پیش زمینه قرار دهید.

همچنین بخوانید: عکاسی در زمستان

 

عکاسی از درختان

 

نمای چشم پرنده: از بالا به پایین نگاه کنید – میتوانید بالای یک سطح مرتفع تر قرار بگیرید و شروع به عکاسی کنید.

در عکاسی از درختان، مشکل‌ترین بخش تنظیمات دوربین زمانی اتفاق می‌افتد که باد می‌وزد و نمی‌خواهید برگ‌های درخت تار شوند. در چنین مواردی، حتی اگر از سه پایه استفاده می کنید، ممکن است نیاز باشد ISO خود را افزایش دهید تا سرعت شاتر خود را به اندازه کافی بالا نگه دارید. همچنین می‌خواهید یک سری عکس پشت سر هم بگیرید تا شانس خود را برای گرفتن چیزی واضح به حداکثر برسانید.

تنها چالش دیگر این است که مطمئن شوید دیافراگمی را انتخاب کرده اید که تصویر واضح و عمق میدان مورد نظر شما را ارائه می دهد. اگر عمق میدان کم برای برخی از این عکس‌های با جزئیات می‌خواهید، استفاده از مقدار دیافراگم بازتر مانند f/2.8 یا f/4 به اندازه کافی آسان است.

از طرف دیگر، اگر می خواهید عمق میدان شما کل صحنه را پوشش دهد، فاصله کانونی خود را در نظر داشته باشید. اگر از لنزهای 35 میلی‌متری یا به‌ویژه 50 میلی‌متری استفاده می‌کنید، عمق میدان بسیار نازک‌تر از لنزهای 14 تا 24 میلی‌متری خواهد بود.

ممکن است لازم باشد تا f/11 یا f/16 را متوقف کنید (حتی اگر مقداری پراش اضافه می کند) فقط برای اینکه همه چیز را از جلو به عقب واضح کنید. ممکن است عمداً یک دیافراگم «متوسط» مانند f/5.6 یا f/8 انتخاب کنید تا کمی سوژه اصلی را از پس زمینه جدا کنید بدون اینکه پس‌زمینه کاملاً از فوکوس خارج شود.

ممکن است فریبکاری زیاد به نظر برسد، اما در شرایط عادی، فرآیندی که من توصیه می کنم بسیار ساده است. در حالت اولویت دیافراگم، فقط ISO پایه و دیافراگم را تنظیم کنید که عمق میدان مورد نظر را به شما می دهد. اجازه دهید سرعت شاتر شما شناور باشد. اگر متوجه تاری حرکت بیش از حد در برگ‌ها شده‌اید، ISO را تا زمانی که سرعت شاتر معقول‌ به نظر برسد، بالا ببرید یا منتظر شوید وزش باد کاهش پیدا کند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم برخی تکنیک ها ی مربوط به عکاسی از درختان را برای عکاسان مبتدی یا علاقه مندان به عکاسی از طبیعت شرح دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مورد استفاده قرار بگیرد و بتوانید زیبا ترین تصاویر را ثبت کنید. ممنون که تا پایان مطلب با ما همراه بوده اید. اگر به عکاسی صنعتی علاقه مندید حتما نمونه کارهای ما در مدرن طرح را مشاهده بفرمایید. منتظر دریافت نظرات شما عزیزان در خصوص این مقاله هستیم.

همچنان بخوانید: پس زمینه مناسب برای عکاسی از درختان

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *