در طراحی کاتالوگ این ۶ اصل مهم را حتما رعایت کنید

در طراحی کاتالوگ این 6 اصل مهم را حتماً رعایت کنید
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

6 اصل طراحی کاتالوگ برای چاپ عالی

اگر راه شگفت انگیزی برای نمایش آنها نداشته باشید، داشتن محصولات شگفت انگیز ارزش زیادی ندارد. یک طراحی کاتالوگ چشم نواز، کلید دستیابی به بالاترین میزان فروش است. داشتن یک کاتالوگ منحصر به فرد و خلاقانه می تواند بازدهی بالایی را در سرمایه گذاری شما به همراه داشته باشد. چندین عنصر وجود دارد که یک کاتالوگ باید برای به دست آوردن بهترین نتایج شامل شود. این مقاله را مطالعه کنید تا همه چیزهایی را که باید در مورد طراحی کاتالوگ بدانید یاد بگیرید.

اصول طراحی کاتالوگ

بسیاری از کسب و کارها این روزها زمان زیادی را صرف تمرکز بر فروش آنلاین می کنند. اگرچه کاتالوگ چاپی هنوز نقشی حیاتی در بازاریابی دارد اما بازاریابی آنلاین این روزها بار بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد. اگر طراحی کاتالوگ به درستی انجام شود، راه خوبی برای جلب نظر مشتری است. همچنین یک استراتژی بازاریابی عالی برای مشتریان فعلی محسوب می شود. ارسال یک کاتالوگ به به مشتری برای نمایش محصولات جدید عالی است.

6 اصل طراحی کاتالوگ برای چاپ عالی
6 اصل طراحی کاتالوگ برای چاپ عالی

پنج اصل کلیدی طراحی کاتالوگ که نمی دانید شما را شگفت زده خواهد کرد. آنها به شما کمک می کنند تا طرح های خود را روی  جلب توجه مخاطبان متمرکز کنید.

1-      طرح را تا جای ممکن ساده انتخاب کنید

کاتالوگ های زیادی وجود دارد که طرح های پیچیده ای دارند. این کاتالوگ ها ممکن است توجه را جلب کنند اما طراحی ساده می تواند به تمرکز توجه خواننده کمک کند. طرح‌های ساده اطلاعات دقیقی را که می‌خواهید بدون پرکننده‌های زیاد به خواننده منتقل می‌کنند.

وقتی صحبت از طراحی به میان می آید، طرح ساده نباید خسته کننده باشد. شما می توانید رنگ، گرافیک و بافت در طرح تان داشته باشید ولی همچنان آن را ساده نگه دارید. یک طرح ساده کاغذ سفید و جوهر سیاه نیست. این بیشتر در مورد چیدمان و بدون در هم ریختگی کاتالوگ است. اصل اصلی برای طراحی ساده تمرکز بر محصولات و اطلاعات است. استفاده بیش از حد از گرافیک های غیر ضروری را کاهش دهید. فونت ها را تمیز و خوانا نگه دارید. مطمئن شوید که جریان کاتالوگ به راحتی قابل پیگیری است و گیج کننده نیست.

مشتریان شما از استفاده از طراحی ساده قدردانی خواهند کرد. دریافت اطلاعات مورد نیاز و مورد نیاز از کاتالوگ شما برای آنها آسان خواهد بود.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]طراحی کاتالوگ دیجیتال[/info_box]

2-      مخاطب را شگفت زده کنید

افزودن یک شگفتی برای خوانندگان راهی عالی برای جلب توجه آنهاست. این می تواند یک راه بسیار آسان و سرگرم کننده برای تعامل با خواننده باشد. کاتالوگ چاپی ارتباط با بیننده را دشوار می کند، بنابراین افزودن عناصر سرگرم کننده می تواند به رفع این مشکل کمک کند. خواننده شما می تواند با تلاش شما برای تعاملی کردن کاتالوگ، ارتباطی را احساس کند.

سورپرایز نیازی به توضیح دقیق ندارد. داشتن یک تا کننده روی جلد جلو که گرافیک جالبی را نشان می دهد. با داشتن یک ستون توضیحات جداگانه، آنها می توانند اطلاعات مفید مربوط به محصول شما را متوجه شوند. به عنوان مثال، اگر محصولات آشپزخانه را می فروشید، یک درج با مکالمات آشپزی با لوگوی خود در آن قرار دهید. هر بار که از آن درج استفاده می کنند، لوگوی شما را می بینند و به برند شما فکر می کنند.

3-      با استفاده از شکل ها خلاقانه عمل کنید

کاتالوگ شما نباید صفحات مربع باشد، بزرگتر فکر کنید. خلاقیت در شکل و عناصر کاتالوگ شما می تواند به چشم نواز شدن آن کمک کند. چشمان ما تمایل دارند به سمت طرح هایی جذب شوند که در بین سایرین برجسته هستند. چیزی که متفاوت به نظر می رسد و متمایز می شود یک راه عالی برای دریافت کاتالوگ شما در دست خوانندگان است.

راه های مختلفی برای اضافه کردن اشکال به کاتالوگ های شما وجود دارد. شما می توانید کل شکل کاتالوگ را تغییر دهید. به جای شکل سنتی پرتره، شکل منظره را انتخاب کنید. انتخاب دایره هم گزینه بدی نیست. اگر کاتالوگ کوچکتری دارید که فقط چند محصول دارد، کاتالوگ دایره می تواند انتخاب خوبی باشد.

شما می توانید اشکال را در یک طرح سنتی اضافه کنید. یک شکل در داخل کاتالوگ یا جلد کاتالوگ برش دهید. از اشکال برای درج های خود استفاده کنید تا آنها را برجسته کنید. از اشکال در گرافیک یا تصاویر محصول خود استفاده کنید تا آنها را برجسته کنید. اشکال روشی عالی برای افزودن برخی عناصر طراحی به کاتالوگ شما هستند.

4-      از کاغذ و رنگ با کیفیت استفاده کنید

یکی از عناصر کلیدی کاتالوگ، موادی است که برای چاپ آن استفاده می کنید. مواد بکار رفته در کاتالوگ، چیزهای زیادی در مورد برند شما خواهند گفت. کاغذی را انتخاب کنید که به متمایز شدن کاتالوگ شما کمک کند. بیشتر کاتالوگ ها از کاغذ مجله عادی استفاده می کنند. اگر از کاغذ ضخیم تر یا کاغذ بافت دار استفاده می کنید، کاتالوگ  شما بیش از سایرین مورد توجه قرار می گیرد.

انتخاب مواد با کیفیت بالاتر می تواند تأثیر خوبی بر برند شما بگذارد. مواد با کیفیت خوب می تواند به مشتریان شما بگوید که برند شما یک برند لوکس است. شما می توانید از طریق کاتالوگ خود پیامی در مورد آنچه که هنگام خرید با شما انتظار می رود ارائه دهید. شما همچنین می توانید این پیام را به مخاطب بدهید که به محیط زیست اهمیت می دهید. از مواد بازیافتی برای دادن این پیام که پایداری برای شما مهم است استفاده کنید.

5-      استفاده از عکس های با کیفیت

هدف کاتالوگ برجسته کردن محصولات یا خدمات شما است. مطمئن شوید که آنها شگفت انگیز به نظر می رسند. از یک عکاس واجد شرایط برای گرفتن عکس های شما استفاده کنید.

ظاهر تصاویر را در بین محصولات منسجم نگه دارید. با تصاویر داستان بگویید و از عکس های محصولات در حال استفاده استفاده کنید. مشتریان شما می توانند راحت تر از آنها استفاده کنند. محصولات را به درستی و مهم جلوه دهید. محصولات باید عنصر کلیدی شرکت شما باشند. مطمئن شوید که پول خود را برای عکس‌های با کیفیت خوب خرج می‌کنید، چرا که کاتالوگ شما را به یک کاتالوگ برجسته تبدیل می‌کند.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]ویژگی کاتالوگ های تبلیغاتی[/info_box]

6-      فویل مهر زنی، منبت کاری و نقطه UV روی جلد

یک کاتالوگ با جنس بافتی نه تنها راهی برای متمایز شدن از دیگر افراد است، بلکه راهی اضافی برای مخاطبان شما می‌افزاید تا برند شما را از بقیه متمایز کنند. برجسته کردن فویل، مهر و موم کردن و استفاده از اشعه ماوراء بنفش نقطه ای راه ایده آلی برای به ارمغان آوردن حس بهتر بیشتر به کاتالوگ شما است و می تواند شانس نگه داشتن مخاطبان شما را افزایش دهد. شما می توانید نقش برجسته یا مهر را از نسخه ای به نسخه دیگر به نشانه انتشار یک کاتالوگ جدید تغییر دهید.

ایجاد کاتالوگ حرفه ای و بی نقص
ایجاد کاتالوگ حرفه ای و بی نقص

ایجاد کاتالوگ حرفه ای و بی نقص

استفاده از این اصول طراحی می تواند به شما در ایجاد کاتالوگ عالی کمک کند. قبل از ایجاد یک کاتالوگ، در مورد رقبای خود تحقیق کنید تا متمایز شوید. مطمئن شوید که یک طرح را انتخاب و طراحی کرده و به آن پایبند باشید. استفاده از این اصول برای طراحی کاتالوگ به شما کمک می کند تا یک کاتالوگ چشم نواز طراحی کنید.

تمامی مطالب این مقاله با عنوان 6 اصل طراحی کاتالوگ از منبع خارجی با این لینک ترجمه شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *