استراتژی موفق تبلیغات

استراتژی موفق تبلیغات
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

استراتژی موفق تبلیغات

استراتژی موفق تبلیغات را در این مقاله بخوانید!

تا به حال نام تبلیغات آنلاین و آفلاین را شنیده اید؟ اطلاعی از نحوه ی برگزاری کمپین های آنلاین و آفلاین دارید؟

آیا می توانید خلاصه ای از سبک های تبلیغاتی را بیان کنید؟ یا حتی می وانید بگوید که چگونه می توان بر روی تبلیغات ارائه شده باید نظارت کرد و داده های واضح و درستی بدست آورد؟

این روزها با توجه به رقابت های شدید در مارکتینگ برندهای به نام نقش استراتژی موفق تبلیغات در بازاریابی آفلاین و آنلاین را درک کرده اند و از این استراتژی ها در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده می کنند تا بتوانند در میان رقبای خود برنده ی میدان باشند.

در واقع داشتن یک راه و روشی که بتواند تمام تبلیغات شما اعم از تبلیغات آنلاین و آفلاین شما را پوشش دهد و به یک سمت یعنی برندسازی و توسعه کسب و کار شما سوق دهد بسیار مهم است.

در این زمینه دستیابی به مخاطبان و مشتریان بالقوه بیشتر، ارتباط میان کمپین‌ها با هدف های مشترک و شناسایی فرصت‌ها اهمیت ویژه دارد.

حال که با این نکات آشنا شده اید احتمالابرایتان سوال پیش آمده است که کدام اطلاعات مهم هستندو باید آنها را بیشتر مورد بررسی قرار داد؛ کدام اطلاعات هستند که مسیر استراتژیک کمین های آنلاین و آفلاین شفاف و موثر در کمپین های بعدی برند شما هستند؟

در  ادامه‌ی این مطلب ما به سوالات کلیدی در این زمینه برای استراتژی موفق تبلیغات پاسخ خواهیم داد.

۱-منظور از داده‌های آنلاین و آفلاین و تفاوت بین آنها در چیست؟

  .داده‌های آفلاین

به طور کلی، می‌توان داده های آفلاین را به عنوان دیتای مورد استفاده برای بازاریابی مبتنی بر اطلاعات موثق و دست اولی توصیف کرد که از یک منبع آفلاین جمع آوری شده است.معمولاً این داده‌ها در جایی مانند باشگاه ارتباط با مشتری یا سیستم CRM شما ذخیره می‌شوند و اغلب داده‌های شناسایی شخصی (PII) هستند (مگر اینکه منبع آن از یک فروشنده شخص ثالث باشد).اطلاعات تماس، سابقه خرید، داده‌های مربوط به کارت وفاداری، داده‌های جمعیتی و موارد دیگر، همه می‌توانند نمونه‌هایی از داده‌های آفلاین باشند.

.داده های آنلاین

داده‌ها و اطلاعات  جمع‌آوری‌شده از کمپین‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، مانند رسانه‌های  اجتماعی  به‌علاوه  هرگونه داده جمع‌آوری‌شده از جریان‌های کلیک وب‌سایت‌ها همگی از انواع داده‌های آنلاینی هستند که در روند طراحی استراتژی به ما کمک می‌کنند.

 

مطالب مرتبط: 7 اصل مهم برندینگ را بیاموزید!

 

  ۲-  ادغام و پیوند داده‌های آفلاین و آنلاین

 

استراتژی موفق تبلیغات
استراتژی موفق تبلیغات

 

پیوند دادن داده‌های آنلاین و آفلاین، ارزش و بینش بیشتری را در مورد تصویر کلی داده‌ها برای شما به همراه می‌آورد. با ترکیب این اطلاعات  می‌توانیم یک حلقه بسته بین داده های دریافتی از طریق ورودی‌های آفلاین و آنلاین کمپین خود ایجاد کنیم.

برای مثال:

اگر اطلاعات  مشتری‌های خود را به صورت مستقیم گردآوری می‌کنید، می‌توان از آن برای مطابقت داده‌های آفلاین با رفتار  مخاطب آنلاین ناشناس استفاده کرد.

یا می‌توانید به راحتی ببینید که کمپین ترکیبی اجراشده چه میزان فروش واقعی همراه داشته‌است.حتی اگر فروش به صورت آفلاین اتفاق افتاده باشد.

۳- برای سنجش میزان تاثبرگذاری پیام کمپین خود در سایر رسانه ها از چه ترفندی باید استفاده کرد؟

اینجا  همان جایی است که رابط‌های شخص ثالث و سازگار با رسانه‌ی مورد نظر وارد ماجرا می‌شوند.این رابطها با ناشناس سازی داده‌های مربوط به تعامل مخاطبان در  رسانه‌های مورد بررسی،به شما کمک می‌کنند تا با حفظ حریم خصوصی مخاطبان داده‌های مورد رصد و اندازه‌گیری شده را با افراد واقعی مرتبط بسازیم.با این روش می‌توانید تاثیر واقعی کمپین‌های خود را اندازه‌گیری کنید.

 

۴- راه‌های ایجاد ارتباط بین داده‌های آنلاین کمپین و اطلاعات آفلاین باشگاه مشتریان چیست؟

این کار تا زمانی که از یک پلتفرم واسطه‌ برای ناشناس‌کردن داده‌ها استفاده کنید  ممکن است. امکان مشاهده اینکه دقیقا چه کسی از طریق پلتفرم های دیجیتال با کمپین‌ شما تعامل داشته است وجود ندارد ،اما با ایجاد یک پیوند امن جهت حفظ حریم خصوصی بین شما و مصرف کننده می توانید به نتایج مورد نیاز دسترسی پیدا کنید.

۵- با رصد داده‌های مربوط به مشتری‌های فعلی خود،چطور افراد بیشتری مشابه بهترین مشتری‌هایمان پیدا کنیم؟

روش «مدلسازی مشابه» به این هدف طراحی شده تا به شما کمک کند مخاطبانی را پیدا کنید که دارای بیشترین شباهت با مشتریان فعلی شما هستند.در این روش اگر سطح خوبی از داده‌های مستقیم گردآوری شده دقیق و باکیفیت از مشتری‌های خود دارید می‌توانید با از شرکت‌های بازاریابی کسب و کار برای شناسایی و  تعریف گروه‌های مشتریان احتمالی کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که کیفیت داده ها به اندازه‌ی مییزان بازدیدهای کمپین مهم است.

۶-آیا برنامه کمپین من با واقعیت مطابقت دارد؟

موقعی که در حال برنامه‌ریزی کمپین خود هستید به گروه مخاطبان هدف خود را انتخاب کنید و در نهایت مخاطبان جذب شده را با مخاطبان هدف مورد انتظار‌ برنامه کمپین مقایسه کنید.

برای واقع‌بینانه نگه‌داشتن برنامه‌های کمپبن خود تا جای ممکن واقع‌بینانه نگه‌دارید ،.یعنی داده‌های مشتری‌های فعلی شما می‌توانید  برای طراحی ،اطلاع رسانی، هدفگذاری،حذف فاصله بین هویت و عمل  و تضمین صحت کارکرد رسانه‌ها استفاده کنید.

کدام ابزار های در کمپین های تبلیغاتی موثر هستند:

در ابتدا مهم است که بدانید کدام روش های تبلیغاتی را برای استراتژی موفق تبلیغات خود انتخاب کرده اید، و با توجه به هدف و مشتریان خود شروع به طراحی و پی ریزی ابزارها کنید؛ با این حال ما در این بخش برخی از ابزار های مهم تبلیغاتی را معرفی کرده ایم:

کاتالوگ چاپی

تراکت

بروشور

کاتالوگ دیجیتال

شبکه های اجتماعی

سخن پایانی

برای تعریف یک استراتژی داده کامل و منسجم که بتواند تصویر واضحی از داده‌های به دست آمده از همه کانال‌ها و کمپین‌ها به ما بدهد سنجش، آزمایش، اندازه‌گیری، اصلاح، بهبود – و طرح پرسش  درست اهمیت کلیدی دارد.

البته برای سوالات بسیار بیشتری نسبت به آنچه که در این مطلب کردیم وجود دارد – برای اطلاعات بیشتر و شروع بهبود استراتژی های بازاریابی خود، همیشه می توانید از مشاوره کارشناسان ما در مجموعه مدرن طرح کمک بگیرید.

مطالب مرتبط: 7 نکته مهم در تبلیغات را بیاموزید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *