انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره

پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره

پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره کدام است؟

علیرغم ایفای نقش حمایتی بیشتر در عکس ها، پس زمینه به طور قابل توجهی بر تصویر نهایی تأثیر می گذارد. بهترین پس‌زمینه‌ها در کنار سوژه کار می‌کنند، و به آن‌ها اجازه می‌دهند در موقعیت‌های جسورانه‌تر ظاهر شوند یا زمانی که حال و هوای آن را می‌طلبد، آرام بمانند.

برای اطمینان از اینکه پس زمینه شما سوژه اصلی شما مطابقت دارد یا خیر؛ یکی از مهم ترین عناصری که باید در نظر بگیرید رنگ پس زمینه است. رنگ های مختلف دارای رنگ هایی هستند که می توانند حال و هوای پرتره های شما را تغییر دهند، به خصوص در رابطه با رنگ مو، چشم، لباس و موارد دیگر. هنگامی که متوجه شدید که رنگ پس زمینه چگونه می تواند بر پرتره های شما تأثیر بگذارد، می توانید حال و هوای عکس های خود را بهتر کنترل کنید.

پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره، در همه جا در دسترس هستند، اما همه آن‌ها آن‌طور که شایسته است، عکاسی پرتره شما را برجسته نمی‌کنند. برای حل این مشکل، باید با پس زمینه های مختلف آشنا شوید.

5 نکته برای انتخاب رنگ پس زمینه مناسب

  •         با هدف خود شروع کنید.
  •         در مقابل مواد پس زمینه را در نظر بگیرید.(بافت، چوب و…)
  •         رنگ پس زمینه را با نور و حالت مطابقت دهید.
  •         رنگ پس زمینه در پالت رنگ های مطابق با ارن اصلی مورد نظر در تصویر باشد.
  •         پس زمینه را تمیز نگه دارید.

هدف خود را مشخص کنید

 

 

مهمترین عامل در انتخاب انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره ، هدف عکس است. برای مثال، عکس‌های سر شرکتی باید از رنگ پس‌زمینه خنثی و استاندارد مانند سفید، سیاه یا قهوه‌ای بافت‌دار استفاده کنند.

تصاویر محصول برای بازارهایی مانند تصاویر سایت احتمالاً به رنگ سفید خالص نیاز دارند. و عکس‌های برند سبک زندگی ممکن است مناظر بیشتری را در محل به کار ببرند.

هر تصویر متفاوت است. ممکن است کمک کند که از مشتری خود بخواهید یک تابلوی روحی ایجاد کند تا بتوانید هدف خود را به وضوح مشخص کنید.

مواد موجود در پس زمینه

اگر قصد دارید به جای یک مکان، از پس زمینه عکاسی سنتی استفاده کنید، باید با چندین گزینه آشنا شوید. همانطور که می‌توانید تصور کنید، پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره از نظر اندازه، رنگ، کیفیت و هزینه متفاوت هستند، بنابراین موارد زیادی برای در نظر گرفتن وجود دارد.

1-      کاغذ بدون درز

احتمالاً رول هایی از کاغذ بدون درز را دیده اید که در پرتره های مد و عکس های محصول استفاده می شود. استفاده از آنها نسبتاً آسان است و جایگزین قابل حملی برای دیوارهای سیکلی ارائه می دهند. کاغذ بدون درز به عکاسان این امکان را می‌دهد تا با انتقال‌های صاف ظاهری تمیز ایجاد کنند و بیشتر توجه را به سوژه معطوف کند. در حالی که سیاه، سفید و خاکستری محبوب ترین رنگ ها را تشکیل می دهند، می توانید از بین ده ها رنگ متناسب با هدف خود انتخاب کنید. بهترین قسمت این است که اگر کاغذ چروک شد، می توانید به راحتی مقداری دیگر را پهن کنید و قسمت ناخواسته را جدا کنید.

2-      وینیل 

 

وینیل عکاسی

برای عکاسانی که به دنبال  پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره  که بادوام و صاف با گزینه‌هایی برای روکش مات هستند که نور را منعکس نمی‌کند، وینیل ممکن است بهترین گزینه باشد.

مهم است که در نظر داشته باشید که برخلاف کاغذ بدون درز، وزن سنگین‌تر وینیل حرکت و آویزان کردن در مکان‌های مختلف را سخت‌تر می‌کند.

با این حال، برای یک محیط استودیویی، وینیل یک مورد قوی برای انتخاب ایجاد می کند، به خصوص زمانی که به نتایج ثابت از طریق چندین عکس نیاز دارید، مانند هدشات های شرکتی یا یک کنسرت مشابه. از نظر رنگ های موجود.

3-      موسلین

یکی دیگر از گزینه های سبک وزن و بسیار قابل حمل، پس زمینه های muslin از 100٪ پنبه بافته شده متراکم ساخته شده است که  برای پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره بسیار استفاده می شوند.

 می‌توانید این پس‌زمینه را در رنگ‌های متنوع و تک‌دار انتخاب کنید. به دلیل بافت پس‌زمینه‌های موسلین، نورپردازی نقش مهمی در ظاهر پس‌زمینه‌های موسلین ایفا می‌کند و آن‌ها ثباتی را که از پس‌زمینه‌های وینیل به دست می‌آورید، ارائه نمی‌کنند.

4-      پس زمینه های تار

پس‌زمینه‌های نرم برای پرتره‌های نزدیک، احساسی و خلق‌وخو ایده‌آل هستند. پرتره های تیز بر ویژگی ها، حرکات و حالات چهره تأکید دارند. اگر هر یک از این نکات جذاب به نظر می رسد، پس زمینه های تار برای شما عالی هستند.

اگرچه ممکن است پس‌زمینه‌های نرم شبیه به هم به نظر برسند، اما هنوز باید هنگام عکس‌برداری از سوژه در نظر گرفته شوند. چند نکته که باید در نظر داشت رنگ و نور است.

اگر به این عناصر توجه نکنید، ممکن است پرتره‌های شما جذاب به نظر نرسند. در بخش های بعدی، نحوه جلوگیری از این امر را خواهید یافت.

5-      بوم نقاشی شده با دست

آنی لیبوویتز از بوم‌های نقاشی شده با دست برای پس‌زمینه پرتره استفاده می‌کند. این پس‌زمینه‌ها دارای چندین لایه رنگ برای ایجاد بافتی غنی هستند و محیطی زیبا را برای نمایش سوژه ارائه می‌دهند. بوم های نقاشی شده با دست دارای تنوع قیمتی هستند، اگرچه بیشتر به سمت گران قیمت متمایل می شوند، اما نتایج (می تواند) هزینه را توجیه کند. بنابراین انتخاب این گزینه به عنوان  پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره کمی قابل تامل است.

 رنگ پس زمینه را با نور و حالت مطابقت دهید

همانطور که در بالا ذکر کردم، رنگ به طور قابل توجهی بر حال و هوای عکس ها تأثیر می گذارد. همین امر در مورد نورپردازی نیز صادق است. در اینجا مروری سریع بر برخی از گزینه های رنگی و نحوه استفاده از آنها برای مطابقت با نور و حالت در پرتره ها آورده شده است. این نکات برای پس‌زمینه‌های رنگ‌های غالبی که در مکان پیدا می‌کنید نیز اعمال می‌شود و به پس‌زمینه‌های آویزان محدود نمی‌شود.

رنگ پس زمینه سفید

 

پس زمینه سفید در عکاسی

 

رنگ سفید محبوب ترین رنگ پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره است. تمیز و عاری از حواس‌پرتی است و شریکی عالی برای عکس‌های با کلید، روشن و مطبوع است. پس زمینه های سفید با هر رنگی که سوژه های شما ممکن است بپوشند به خوبی کار می کنند و رنگ خنثی می تواند با نور تغییر کند. یک ژل رنگارنگ روی فلش و ویولا خود بیندازید، شما یک رنگ پس زمینه جدید متقاعد کننده دارید.

رنگ پس زمینه سیاه

پس زمینه های سیاه یک بوم عالی برای پرتره های حرفه ای و بدون درهم و برهمی ارائه می دهند. آنها می توانند ظرافتی را به عکس های هدشات اضافه کنند و بسته به نور شما، حسی از رمز و راز را به شما معرفی کنند. این رنگ پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره ، جاودانه به عنوان یک شریک خنثی عمل می کند که آماده است تا به سوژه بدرخشد.

رنگ پس زمینه خاکستری

 

پس زمینه خاکستری با داشتن رنگ خنثی، به عکاسان اجازه می دهد تا با حداقل حواس پرتی توجه را به سوژه جلب کنند. عکاسان اغلب هنگام عکاسی از پرتره های مد یا عکس های محصول (آنهایی که برای فروش در آمازون در نظر گرفته نشده اند) به پس زمینه های خاکستری روی می آورند.

هنگام شماره گیری در نوردهی، نور محیط را کم کنید و از نور اضافی روی سوژه ها استفاده کنید تا آنها را بیشتر به سمت بیرون بکشید. یکی از بهترین پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره همین رنگ خاکستری است.

رنگ پس زمینه قرمز

شاید بیشتر از رنگ های دیگر این لیست، قرمز توجه بیننده را جلب میکند. مردم اغلب رنگ قرمز را با عشق، انرژی و اشتیاق مرتبط می دانند و حتی در فست فودها از آن برای گرسنه کردن مردم استفاده می شود. از سوی دیگر، مردم هنگام عصبانیت نیز «قرمز می‌بینند». این بدون شک یکی از گزینه‌های جسورانه‌تر در این لیست است و باید به اندازه کافی و همیشه با قصد استفاده شود. بنابراین قرمز نیز یکی از پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره و عکاسی تبلیغاتی به حساب می آید.

رنگ پس زمینه زرد

 

پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره

وقتی برای پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره به رنگ زرد فکر میکنید، به احتمال زیاد روشنایی آن را با شادی و انرژی مرتبط می دانید. به عنوان رنگ پس‌زمینه، زرد مطمئناً در جنبه انرژی بالا قرار می‌گیرد و گزینه‌ای عالی برای پرتره‌های کودکان یا به طور کلی تصاویر شاداب است. از سوژه‌هایتان بخواهید رنگ‌های مکمل (آبی یا بنفش) بپوشند تا واقعاً از این پس‌زمینه روشن بیرون بیایند.

فاکتور مهم در رنگ لباس سوژه

ممکن است بخواهید بین رنگ های لباس سوژه و پس زمینه هماهنگی ایجاد کنید، یا ممکن است تنش ایجاد کنید. باز هم، این به شروع با هدف شما برمی گردد. هر جهتی را که انتخاب می کنید، باید تئوری رنگ ها را درک کنید و تاثیری را که انتخاب کمد لباس سوژه شما با رنگ پس زمینه در تضاد قرار می دهد، بر روی تصویر می گذارد.

عناصر پس زمینه

پس زمینه شلوغ پرتره شما را خراب می کند. یک ساده خیلی خسته کننده به نظر می رسد. آیا پس زمینه های دقیق واقعا ارزشش را دارند؟ آیا آنها پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره هستند؟

بارها و بارها، عکاسان ثابت کرده‌اند که جزئیات می‌توانند پرتره‌ها را بهبود ببخشند، داستان‌هایشان را عمیق‌تر کنند و عکاسان را به آگاهی بیشتر از پس‌زمینه ترغیب کنند.

به عنوان مثال، عکس های کول اسپروس را در نظر بگیرید. اگرچه او عمدتاً به خاطر سابقه بازیگری اش شناخته شده است، اما به سرعت در حال تبدیل شدن به یک چهره مهم در جامعه عکاسی است. کول به ندرت در مورد جزئیات خودداری می کند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نکات مهمی برای انتخاب پس زمینه مناسب برای عکاسی پرتره آشنا کنیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 همچنان بخوانید: نکات مهم عکاسی چهره یا عکاسی پرتره[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *