بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بازاریابی آنلاین چیست؟

بازاریابی آنلاین روشی است که از کانال های مبتنی بر وب برای انتشار پیامی در مورد برند، محصولات یا خدمات یک شرکت به مشتریان بالقوه آن استفاده می کند. روش ها و تکنیک های مورد استفاده برای بازاریابی آنلاین شامل ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات نمایشی، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، گوگل ادوردز و غیره می باشد.

هدف بازاریابی دستیابی به مشتریان بالقوه از طریق کانال هایی است که در آن زمان خود را صرف مطالعه، جستجو، خرید و معاشرت آنلاین می کنند.

پذیرش گسترده اینترنت برای استفاده تجاری و شخصی، کانال های جدیدی را برای تبلیغات و تعامل بازاریابی ایجاد کرده است، از جمله موارد ذکر شده در بالا. همچنین مزایا و چالش‌های زیادی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که عمدتاً از رسانه‌های دیجیتال برای جذب، جذب و تبدیل بازدیدکنندگان مجازی به مشتریان استفاده می‌کند.

بازاریابی آنلاین با بازاریابی سنتی متفاوت است، که در طول تاریخ شامل رسانه هایی مانند تبلیغات چاپی، بیلبورد، تلویزیون و رادیو می شود.

قبل از ظهور کانال‌های بازاریابی آنلاین، هزینه‌های بازاریابی محصولات یا خدمات اغلب بسیار گران بود و به‌طور سنتی اندازه‌گیری آن دشوار بود. به کمپین های تبلیغات تلویزیونی ملی فکر کنید که از طریق گروه های تمرکز مصرف کننده برای تعیین سطح آگاهی از برند اندازه گیری می شوند.

این روش ها به طور سنتی برای آزمایش های کنترل شده مناسب نیستند. امروزه، هر کسی که یک کسب و کار آنلاین دارد (و همچنین اکثر مشاغل آفلاین) می تواند با ایجاد یک وب سایت و ایجاد کمپین های جذب مشتری بدون هزینه در بازاریابی آنلاین شرکت کند. این محصولات و خدمات بازاریابی همچنین این توانایی را دارند که بهینه سازی را برای تنظیم دقیق کارایی و بازگشت سرمایه کمپین خود آزمایش کنند.

مزایای بازاریابی آنلاین

یکی از مزایای کلیدی استفاده از کانال های آنلاین برای بازاریابی یک کسب و کار یا محصول، توانایی اندازه گیری تأثیر هر کانال معین و همچنین نحوه تعامل بازدیدکنندگان از طریق کانال های مختلف با یک وب سایت یا تجربه صفحه فرود است. از بازدیدکنندگانی که به مشتریان پولی تبدیل می‌شوند، می‌توان تجزیه و تحلیل بیشتری انجام داد تا مشخص شود کدام کانال‌ها در جذب مشتریان ارزشمند مؤثرتر هستند.

تجزیه و تحلیل برای تجربیات وب یا برنامه تلفن همراه می تواند به تعیین موارد زیر کمک کند:

بر اساس نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان و هزینه آن بازدیدکنندگان، کدام کانال‌های بازاریابی آنلاین برای جذب مشتریان مقرون به صرفه‌تر هستند.

کدام کانال ها در به دست آوردن و ایجاد ارزش طول عمر بالاتر برای مشتریان موثر هستند – مانند بازاریابی ایمیلی، که خریدهای تکراری را به مشتریان قبلی هدایت می کند.

کدام دسته از مشتریان رفتار تعاملی قوی و پتانسیل بالایی برای فروش بیشتر از خود نشان می دهند – مانند نرم افزار یا برنامه های تلفن همراه، که انتظار دارند محصولات بیشتری را به مشتریان با تعامل بالا بفروشند.

ابزارهای بازاریابی آنلاین

تعدادی ابزار وجود دارد که می توان از آنها برای ایجاد و حفظ یک برنامه بازاریابی آنلاین قوی استفاده کرد:

بازاریابی آنلاین

 

  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • نمایش تبلیغات مانند تبلیغات لینکدین یا شبکه نمایش گوگل
  • بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)
  • رویدادهای آنلاین و وبینارها
  • تست A/B و بهینه سازی وب سایت
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ویدیویی
  • تجزیه و تحلیل بازاریابی مانند Google Analytics
  • اتوماسیون بازاریابی
  • مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
  • سیستم مدیریت محتوا (CMS)
  • تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) مانند تبلیغات گوگل

چه طور باید شروع کرد

اولین قدم برای شروع بازاریابی آنلاین این است که اهداف خود را ارزیابی کنید و مطمئن شوید که آنها قابل اندازه گیری هستند. آیا امیدوارید 100 مشتری جدید ثبت نام کنید؟ 1000 سرنخ تولید کنید تا فرآیند فروش B2B خود را تقویت کنید؟ یک پایگاه مشترک ایمیل با 10000 نفر بسازید؟

پس از آن، باید نحوه ایجاد حضور آنلاین را انتخاب کنید که به شما در دستیابی به آن هدف و ایجاد یک استراتژی بازاریابی مناسب برای این کانال ها کمک کند. شاید لازم باشد یک سایت تجارت الکترونیک راه اندازی کنید. اگر به وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی و مشترکین علاقه دارید، به دنبال راه اندازی یک وبلاگ باشید و در مورد چگونگی ایجاد محتوای عالی که به اشتراک گذاری در کانال های رسانه های اجتماعی را تشویق می کند، استراتژی ایجاد کنید. شراکت با مشتری که مایل است با ایجاد یک مطالعه موردی یا اینفوگرافیک به کسب و کار شما بشارت دهد، می تواند اثبات اجتماعی قدرتمندی باشد زیرا مشتریان در حال ارزیابی شرکت شما هستند. یک وب سایت ساده یا صفحه فرود با فرم جذب سرنخ می تواند به شما در شروع توسعه برند و ایجاد ترافیک کمک کند. یک پلتفرم اصلی تجزیه و تحلیل (مانند گوگل آنالیتیکس که رایگان است) می تواند به شما کمک کند نحوه پیگیری تلاش های بازاریابی خود را برای رسیدن به هدف اولیه خود اندازه گیری کنید.

یا حتی با طراحی کاتالوگ دیجیتال می توانید در شبکه های آنلاین مختلف محصولات و برند خود را به سادگی معرفی کنید و مخاطبان را جذب کنید، یک کاتالوگ آنلاین بر روی سئوی سایت شما نیز تاثیر گذار است.

هنگامی که آماده شروع بازاریابی آنلاین هستید، همراه کردن اعضای تیم و پیگیری همه کارها می تواند یک عجله باشد. استفاده از یک پلتفرم مدیریت محتوا (رایگان) را برای پیگیری تمام وظایف و کمک به انتشار برخی از محتوای مورد نیاز در نظر بگیرید.

مطالعه بیشتر : نکات مهم تبلیغات که باید بدانید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *