تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و شبکه های اجتماعی نیاز به دوربین ها و عکاسی افزایش پیدا کرده است به طوری که همگان نیاز به تصاویر زیبا از خودشان و کالاهایشان دارند. در این مقاله ما قصد داریم که فرق عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی را برای شما توضیح دهیم و برای اطلاع بیشتر از تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تا آخر این مقاله در کنار ما باشید.

در عکس های صنعتی هیچ المان و جلوه خاصی به جز خود محصول در تصویر به کار برده نمی شود و عکس با جزئیات بیشتر ثبت می شود اما در عکاسی تبلیغاتی شاهد عناصر کمکی و ویرایش های متنوع برای به زیبا کشیدن تصویر استفاده می شود و بیننده احساس می کند که به محصول نیاز دارد .

عکاسی تبلیغاتی در صنایعی مختلفی از جمله صنعت مد ، غذا ، خودرو ، آرایش و زیبایی ، محصولات خانگی و سفر و گردشگری استفاده می شود . به نظر ما هر شرکت یا کسب و کار نیاز به عکس های تبلیغاتی برای محصولات خود دارند تا بتوانند کالا ها را به صورت حرفه ای و جذاب در شبکه های اجتماعی منتشر کنند .

این نوع عکاسی باعث می شود که شرکت ها تصاویر با کیفیت و جذابی از محصولات و خدمات رایج خود داشته باشند . این سبک از عکاسی باعث جذب مشتریان ، ارتقای برند و ایجاد هویت قوی در میان شرکت های دیگر می شود .

عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شامل یک حوزه گسترده و شامل چندین شاخه عکاسی می باشد.عکاسی صنعتی بیشتر در حوزه ی تبلیغات و برندسازی فعالیت می کند . این شاخه  به عکسبرداری از محصولات و کالا ها ،  خدمات و حتی افراد معروف برای تبلیغات شرکت ها و کمپانی ها استفاده می شود.

در این شاخه از عکاسی ، عکاس به ابزارهای مجهز و مناسب و انتخاب نور های دقیق نیاز دارد و تلاش می کند تا حد امکان بتواند خروجی تصویر با کیفیتی برای پروژه ی خود به نمایش بگذارد . در این مقاله ما به نمونه عکاسی صنعتی و ایده های عکاسی صنعتی می پردازیم.

شاخه های عکاسی و تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

اکثر مردم عکاسی را وسیله ی ثبت لحظه ها می دانند اما در واقع عکاسان آن را به مثابه یک ابزار هنری بی نظیر می بینند و به ثبت هنر خود می پردازند . عکاسی ، شاخه ها و گرایش های متفاوتی دارند که عبارتند از :

  1. عکاسی تبلیغاتی
  2. عکاسی هوایی
  3. عکاسی ورزشی
  4. عکاسی معماری
  5. عکاسی فتوژورنالیسم
  6. عکاسی صنعتی
  7. عکاس هنری
  8. عکاسی دیجیتالی
  9. عکاسی زیر آب

سبک های صنعتی

در حقیقت هر نوع تصویر برداری که با هدف فروش محصول یا معرفی خدمات  صورت گیرد در زیر شاخه عکاسی صنعتی قرار می‎گیرد. عکاسی صنعتی شامل تصویربراری از کالا ها، خدمات و حتی افراد مشهور می باشد که عبارتند از نشریات ، روزنامه‎ها ،  کاتالوگ‎های تبلیغاتی و … که از آن ها برای تبلیغات استفاده می شود . همچنین عکاسی صنعتی شاخه های متفاوتی دارند که شامل:

  1. عکاسی معماری
  2. عکاسی از محصولات
  3. عکس در محل تولید
  4. پرتره های کسب و کار

کاربرد عکاسی صنعتی

از جمله کاربرد های مهم عکاسی صنعتی می توان به عکاسی از محصولات، ماشین‌آلات، تجهیزات و پرسنل در کارخانه‌ها یا در استودیو ها اشاره نمود . همچنین این عکس ها در ابزارلات تبلیغاتی و وب سایت ها مثل بروشور ها ، کاتالوگ ها ، مجله ها و شبکه های اجتماعی استفاده می شود . در نتیجه هر شرکت یا کسب وکار به عکاسی صنعتی برای تبلیغ و معرفی برند و محصولات خود نیاز دارد .

معمولا شرکت ها و کارفرمایان ارزش زیادی برای این شاخه از هنر عکاسی ، ارزشی  قائل نمی شوند و آن ها را دست کم می گیرند که البته به ضرر این شرکت ها می باشد دلیل اصلی هم این است که این روش از عکاسی سبب ارتباط شرکت با مشتریان وایجاد کسب و کار حرفه ای تر می شود.

عکاسی تبلیغاتی چیست؟

تا قبل از اختراع چاپ ماشینی ، عکس به وسیله ی هنرمند  طراحی و رسم میشد تا آماده چاپ در روزنامه ها و مجله ها شود . پس از اختراع فیلم رنگی ، مدت ها طول کشید تا چاپ مکانیکی عکس های رنگی در سطح های گسترده امکان پذیر باشد . با پیشرفت درزمینه ی تکنولوژی چاپ عکس ، تقاضا  برای عکس های تبلیغاتی بیشتر شد .

عکاسی تبلیغاتی ، شاخه ای از عکاسی می باشد که برای تبلیغ ، رونق دادن به فروش و کسب و کار ها  و آگاهی مردم گرفته می شود . این نوع عکاسی برای ایجاد تبلیغات در رسانه های مختلفی از جمله تلوزیون ، مجلات ، رادیو ، رروزنامه ها و … می باشد . هدف اصلی جلب توجه مشتریان و ترویج فروش محصولات یا خدمات است .

سبک های عکاسی تبلیغاتی

امروزه با پیشرفت دوربین های عکاسی ، لنز های مناسب و فلاش های پرسرعت شاهد انواع روش های عکاسی تبلیغاتی هستیم. روش های مختلف عکاسی تبلیغاتی کمک می کند عکس ها ، متناسب با نوع محصول و استراتژی تبلیغاتی  تهیه  کرد . انواع سبک های تبلیغاتی عبارتند از :

  1. عکاسی تبلیغاتی مد
  2. عکاسی تبلیغاتی خلاقانه
  3. عکاسی تبلیغاتی چیدمان
  4. عکاسی تبلیغاتی دکوراتیو
  5. عکاسی تبلیغاتی لایف استایل

کاربرد عکاسی تبلیغاتی

هر کسب و کار یا شرکتی که نیاز به تبلیغات محصولات و کالا  دارد ، باید به سراغ عکاسی تبلیغاتی برود . عکس تبلیغاتی محتوای جذابی دارند که با ایده های متفاوت متخصصان در این زمینه می توان برای طراحی بیلبورد ، پوستر ، کاتالوگ و بنرهای وب سایت و تبلیغات  شبکه های اجتماعی استفاده می شود .

عکاسی تبلیغاتی باعث می شود که تصاویر بهتر در ذهن مخاطبان ثبت شود و تبلیغات هر برند را در طولانی مدت در ذهن آن ها ثبت کند . همچنان عکس های تبلیغاتی می توانند باعث درک رفع نیاز مشتریان از محصول باشند . توجه داشته باشید که اگر نیاز به عکس های تبلیغاتی دارید ، حتما سراغ افراد خبره در این کار روید تا خروجی با کیفیت و جذابی به شما ارائه دهند .

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

اگر بخواهیم از نگاه کلی آن ها را مقایسه کنیم در عکاسی صنعتی شاهد توقف نمایش و سوژه هستیم و دارای المان های خاص می باشیم اما عکاسی تبلیغاتی ، به نمایش گذاشتن یک داستان می باشد .

عکاسی صنعتی نوعی عکاسی هست که بیشتر به جزئیات محصول توجه بیشتری دارد و بر اساس آن المان بندی میکنیم اما در عکاسی تبلیغاتی ، نوعی تبلیغ محصولات می باشد که باعث می شود مشتری احساس کند که به آن محصول نیاز دارد . در این روش معمولا از روش های خلاقانه و بصری برای جذب مشتری استفاده می شود. در مقاله های بالا به طور کل این دو شاخه را مود بررسی قرار دادیم که میتوانید به شما ر این زمینه کمک کند .

نتیجه گیری

هر کدام از این دو شاخه برای خود جایگاه های متفاوت و همچنین کاربرد های متنوعی دارند که با خواندن مطالب می توانید انتخاب درست در رابطه  با نوع عکاسی خود داشته باشید و بتوانید عکس های محصولات و کالا های خود را بر اساس سلیقه ی خود منتشر کنید .

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در مدرن طرح !

در این مقاله با تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، سبک ها و شاخه های آشنا شدید. برای مشاهده نمونه های بیشتر عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از مجموعه مدرن طرح کلیک نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *