خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای و 5 اصل ضروری !

خدمات طراحی کاتالوگ حر فه ای

طراحی کاتالوگ به فرآیند تولید کاتالوگ برای یک کسب وکار و شرکت می باشد. کاتالوگ با هدف های متفاوتی از جمله معرفی برند ، تبلیغات محصولات و کالا ها استفاده می شود.

در نتیجه نوع کاتالوگ و طراحی با کیفیت برای آن خیلی مهم و حائز اهمیت می باشد . هر نوع اشتباه در فرایند چاپ و استفاده از عکس های بی کیفیت در کاتالوگ باعث از بین رفتن جذابیت های کاتالوگ می شود .

توصیه می شود شرکت ها برای طراحی کاتالوگ خود سراغ سازمان هایی بروند که از نظر خدمات و طراحی کاتالوگ حرفه ای  و مورد اطمینان باشند. در این مقاله به اصول طراحی کاتالوگ می پردازیم .

برای طراحی یک کاتالوگ حرفه ای شما نیاز به یک تیم حرفه ای ومتخصص در این صنعت دارید. همچنان یک تیم حرفه ای شامل عکاسان حرفه‌ایی،  طراحان گرافیک حرفه ‌ایی و ناظر چاپ با تجربه است که در همه مراحل با استفاده از مهارت های خود یک کاتالوگ با کیفیت و زیبا تحویل شما دهند.

ما برای طراحی کاتالوگ به تصاویر با کیفیت و با اندازه های دقیق و مناسب نیازمندیم . طرح ها و تصاویر در کاتالوگ ها با فرمت CMYK با رزولوشن عکس 300 یا بیشتر باشند.

هر شرکتی برای تبلیغات محصولات خود به کاتالوگ های صنعتی نیاز دارد که درطراحی  کاتالوگ های صنعتی محصولات با داشتن تصاویر ،مشخصات و گاهی نیز قیمت در آن معرفی می شوند. همچنان کاتالوگ باید به گونه ای باشد که کیفیت مناسبی در چاپ و طراحی  داشته باشد که نسبت به کاتالوگ ها و بروشور هایی که وجود دارد متمایز باشد.

اصول خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای

1.استفاده از عکس های با کیفیت و مناسب

کاتالوگ های صنعتی معمولا به تصاویر با کیفیت که توسط عکاسان صنعتی ثبت می شود، متکی است . دلیلش هم واضحه چون عکس ها و تصاویر اولین چیزی می باشد که در کاتالوگ توجه مشتری را به خود جلب می کنند .

در نتیجه شما شرکتی را برای طراحی کاتالوگ خود انتخاب کنید که عکس های با کیفیت برای بروشور شما استفاده کنند.

2.ساده و مینی مال باشد

یکی از محبوب ترین روش ها در سال های اخیر ، استفاده از همین روش ساده و مینی مال برای طراحی کاتالوگ می باشد.

شلوغی در طراحی کاتالوگ باعث می شود که مشتریان و بینندگان آشفته و گیج شوند و از نگاه کردن به بروشور پرهیز کنند . این مطلب را به یاد داشته باشید که کاتالوگ می خواهید نه یک اثر هنری برای محصولات خود.

از مهم ترین ویژگی های این طرح استفاده از رنگ های محدود ، نوشته های کمتر و تصاویر زیاد می باشد.

در نتیجه هارمونی رنگ ،توازن و ترکیب ساختار کاتالوگ در زیبایی کاتالوگ ما تاثیر می گذارد.

3.برند سازی

برند سازی باعث ایجاد ارتباط بین مشتریان و شرکت ها می باشد .

در نتیجه ی یک کاتالوگ خوب می تواند برای مخاطب به سادگی قابل فهم و درک باشد یعنی تمامی مخاطبان چه با سواد و چه بی سواد بتوانند تصور خوبی از کاتالوگ و برند شما داشته باشند.

شما می توانید در کاتالوگ خود از مزایای برند خود نیز بگویید و منافع مشتری را در نظر بگیرید.

البته این نکته را فراموش نکنید که باید همیشه خودتان را به جای مشتری قرار دهید  و به اصطلاح با کفش مشتریتان راه بروید و ببینید انتظارش از شما چه خواهد بود و آیا می توانید آن انتظارها را برآورده کنید.

4.بررسی های کوتاه و جامع

این مورد را همیشه به یاد داشته باشید که یک کاتالوگ خوب نباید  بیش از حد راجب محصولات و خدمات خود توضیح دهد.

در کاتالوگ های صنعتی معمولا از عبارات و اصطلاحات کوتاه استفاده می شود . به طوری که تمام کلمات کلیدی و ویژگی های محصول در آن وجود داشته باشد .

5.ایجاد ثبات و هماهنگی

یکی از نکات پایانی در خصوص اصول  طراحی کاتالوگ ایجاد ثبات و هماهنگی بین تصاویر متن، ویدیو ،ترکیب رنگ و نور پردازی می باشد.

همه ی انسان ها نظم و هماهنگی را دوست دارند و به آن جذب می شوند پس چه بهتر که شما با داشتن این ویژگی ها  یک کاتالوگ حرفه ای و زیبا داشته باشید.

قیمت خدمات طراحی کاتالوگ حرفه ای صنعتی

قیمت طراحی کاتالوگ  صنعتی به عوامل مختلفی از جمله نوع کاغذ چاپی ،نوع طراحی ، سایز و اندازه کاتالوگ ، جنس  کاغذ کاتالوگ و تعداد صفحات کاتالوگ بستگی دارد .

هر کدام از شرکت های طراحی کاتالوگ قیمت گذاری های متفاوتی دارند که وابسته به عملکرد طراحیشان است به طور مثال قیمت بروشوری که از طرح های ساده و نسبتا راحتی استفاده کرده به مراتب پایین تر از کاتالوگی است که از عناصر پیچیده طراحی استفاده می کند .

همچنین قیمت طراحی کاتالوگ دیجیتالی با کاتالوگ چاپی متفاوت می باشد که بنا به سلیقه ی هر سازمان ،آن ها را طراحی می کنند.

توجه داشته باشید که هرگونه بی دقتی و نداشتن مهارت کافی در طراحی کاتالوگ باعث ایجاد فاجعه ای در کاتالوگ شما شده توصیه می شود که از متخصصان و افرادی که در این کار سررشته دارند کمک بگیرید تا به طراحی دلخواه خود برسید.

جمع بندی

از آنجایی که کاتالوگ یکی از مهم ترین ابزارالات تبلیغاتی در حال حاضر می باشد و پل ارتباطی بین مشتریان و شرکت ها می باشد .

پیشنهاد می شود که بروشور ها را در فضای مجازی و شبکه های  اجتماعی خود انتشار دهید تا دیده شوند .

چون امروزه تمام مشتریان ، محصولات خود را در اینترنت جست و جو می کند که در نتیجه باعث افزایش سود و فروش برای شما می گردد.

از این رو کاتالوگ های صنعتی دیجیتال بیشتر مورد توجه همگان قرار گرفته و از آن برای تبلیغات گسترده ی محصولات خود استفاده می کنند .

همچنان اگر طراح کاتالوگ های دیجیتال به نرم افزار های طراحی مسلط نباشد باعث خرابی و فاجعه در کاتالوگ می شود.

طراحی کاتالوگ صنعتی در مدرن طرح !

در این مقاله با انواع کاتالوگ صنعتی و 5 اصل ضروری در طراحی کاتالوگ صنعتی آشنا شدید. جهت مشاهده نمونه کاتالوگ های صنعتی طراحی شده مجموعه مدرن طرح روی لینک طراحی کاتالوگ کلیک نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *