نکات و ایده های خوب طراحی کاتالوگ زیبا

ایده های خوب طراحی کاتالوگ
برخی از ایده های خوب طراحی کاتالوگ شامل عکس های با کیفیت، لایه بندی ، استفاده از تم رنگی سازمانی یا برند، استفاده از ترکیب رنگی چشم نوازو داشتن فضای خالی برای دستگاههای چاپ هستند. در ادامه به توضیح آن میپردازیم:

کاتالوگ تنها وسیله ای برای معرفی محصولات یک سازمان نیست. کاتالوگ به غیر از معرفی محصولات یک سازمان، احساساتی را که برای فروش یک تشکیلات لازم هستند هم به مشتریان خود معرفی می کند. صاحبین صنعت تبلیغات معتقد هستند که مشتریان در هنگام تماشای یک کاتالوگ عموما چیزی از قیمت ها و یا ویژگی محصولات را به خاطر نمی سپارند. چیزی که در یاد مشتریان باقی می ماند، احساس خوبی است که در هنگام مشاهده ی یک کاتالوگ به آن ها دست داده است. و این احساس خوب با هندسه های متفاوت و استفاده از پالت های رنگی جذاب به مخاطب انتقال داده می شود.

برای دریافت خدمات طراحی کاتالوگ و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما تماس بگیرید.👇

 

برای متمایز شدن به نکات زیر توجه کنید:

  1. شروع کاتالوگ با طراحی کاوری که برند و تم آن را به خوبی به نمایش بگذارد آغاز کنید، برند یک سازمان باید در ابتدای کاتالوگ به بهترین شکل ممکن به نمایش در بیاید. عموما لازم است که یک صفحه را تماما در اختیار برند قرار بدهید. برند سازمان می تواند یک صفحه ی کامل از کاتالوگ را تماما به خودش اختصاص بدهد.
  2. استفاده از تصاویر با کیفیت با ترکیب گرافیکی که محصول را به خوبی به نمایش بگذارد. مطمئن شوید تصاویر شما شفاف، واضح و روشن به نظر برسند باید از عکاس بخواهید که محصولات شما را به بهترین شکل ممکن و در بالاترین کیفیت ایده آل به ثبت برساند. همیشه زاویه ای وجود دارد که عکس از یک محصول در آن زاویه به بهترین شکل ممکن به نمایش کشیده می شود.
  3. چیدمان محصولات را به نحوی انجام دهید که منطق دسته بندی آن ها را به طور واضح برای مخاطب روشن کند. محصولات مشابه را با عنوان یکسان در کنار هم قرار دهید، همیشه می توان نقطه ی مشترکی در بین محصولات یک سازمان پیدا کرد. اگر محصولاتی ارائه می دهید که نقطه ی مشترکی با یکدیگر ندارد، سعی کنید نقطه ی مشترکی پیدا کنید و محصولات را در یک دسته ی جداگانه قرار بدهید. سعی کنید چیدمان محصولات را بر اساس نقطه ی مشترکی که محصولاتتان با هم دارند انجام بدهید.
  4. توضیح کافی برای نمایش ویژگی های اصلی و متمایز کننده محصول قرار دهید. توضیح دهید ایهر محصول چگونه نیاز مشتری را برطرف و مشکل او را حل میکند، مسلم است که هر تشکیلاتی محصولاتی را ارائه می دهد که این محصولات برای برطرف کردن نیاز های مشتری به وجود آمده اند. رسالت هر کسب و کاری این است که محصولاتی را به فروش برساند که نیاز های مردم جامعه را برطرف می کنند. این ویژگی ها که نیاز های مردم را برطرف می کنند را در ادبیاتی به صورت بسیار حساب شده نوشته و در زیر عکس محصولات خودتان قرار بدهید. کاتالوگی موثر تر است که ویژگی های محصول را در بهترین شکل ممکن برای خریداران خودش تعریف کرده باشد.
  5. از عناصر تعاملگرا مانند qrکد در کاتالوگ چاپی و ویدئو و دکمه در کاتالوگ دیجیتال استفاده نمایید.
  6. از فرم های رسمی برای نوشته ها و خطوط استفاده نمایید. فرم های بسیاری وجود دارند که می توانید برای ایده آل کردن یک کاتالوگ از این فرم ها استفاده کنید. پیشنهاد ما این است که در بیشتر مواقع از فرم های رسمی برای ساخت و پرداخت کاتالوگ استفاده بشود. فرم های عامیانه تر بیشتر برای صنایع سرگرمی و یا صنایع خوراکی مثلا رستوران ها کاربرد دارند.
  7. بررسی مجدد کاتالوگ طراحی شده شما را بروز خطاهای تایپی یا ایرادات طراحی دور میکند. کاتالوگ بدون ایراد تاثیرگذاری را بر مخاطب چندین برابر میکند. مسلم است که تا زمانی که یک کاتالوگ دارای خطاها و غلط های املایی باشد، نباید منتشر بشود. پس حتما چندین بار کاتالوگ را بررسی کنید. نه تنها خودتان باید چندین بار کاتالوگ را بررسی کنید، بلکه باید از دوستانتان هم بخواهید که کاتالوگ را چندین بار مورد بازبینی قرار بدهند.

 

آیا درج قیمت میتواند به عنوان ایده های خوب طراحی کاتالوگ استفاده شود؟

درج قیمت در کاتالوگ به اهداف تجاری کارفرما بستگی دارد. گاها نگذاشتن قیمت میتواند بخشی از فرآیند بازاریابی باشد یا بالعکس، اگر محصولاتی را ارائه می دهید که دارای ویژگی های منحصر به فرد هستند، نیازی به درج قیمت در کاتالوگ نیست. اما توجه داشته باشید که محصولات عمومی و محصولاتی که در بازار رقبای زیادی برای آن ها موجود است، باید حتما دارای درج قیمت باشند. اگر یکی از ویژگی هایی که محصول شما را متمایز می کند، قیمت ارزان است در گذاشتن قیمت در کاتالوگ دریغ نکنید.

اگر هدف کاتالوگ تبدیل مشتری های بالقوه جذب شده به خرید باشد داشتن قیمت میتواند راه خوبی برای این موضوع باشد. این کار میتواند مشتری های بیشتری را به انتخاب محصول مورد نظر با آگاهی از قیمت ترغیب نماید.

برای مشتریانی که در حال مقایسه محصولات در فروشگاههای متنوع باشند آگاهی از قیمت محصول کمک کننده است و میتواند در انتخاب مشتری تاثیر زیادی ایفا نماید.

در هر صورت دلیل انتخاب شما برای قرار دادن و یا ندادن قیمت باید بر اساس اهداف تجاری و استراتژی کارفرما باشد.

انتخاب فونت چه میزان در طراحی کاتالوگ تاثیر دارد؟

انتخاب فونت مناسب تاثیری حیاتی بر احساسات مخاطب کاتالوگ شما دارد. معمولا فونت کاتالوگ بر اساس هویت برند و مخاطبان هدف انتخاب میشود. فونت های کوچک یا ناخوانا سبب خوانده نشده محتوا را دارند. در کنار آن فونت های ضخیم  یا bold توجه مخاطب را از محصول میگیرند. بنابراین انتخاب فونتی با قاعده و معمول در کنار زیبایی طراحی کاتالوگ تحت تاثیر خود قرار میدهد.

نمونه طراحی کاتالوگ مدرن طرح ‍!

جهت مشاهد کاتالوگ های بسیار زیبا طراحی شده توسط مجموعه مدرن طرح، از طریق مشاهده نمونه طراحی های کاتالوگ زیبا کلیک نمایید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که تمایز یکی از ویژگی های کاتالوگ ایده آل است. اگر کاتالوگی که طراحی می کنید دارای وجه تمایز با دیگر رقبای شما نباشد، کمی از تجارت های مشابه خود عقب می افتید. از خلاقیت و نوآوری نترسید. به یاد داشته باشید که بدون ریسک در هیچ تجارتی موفق نمی شوید. ریسک نه تنها باید در امور تجاری و خرید و فروش وجود داشته باشد، بلکه باید در طراحی ابزار های تجاری تشکیلات شما همانند کاتالوگ هم ریسک پذیر باشید. از ایده های گرافیکی و هنری تازه استقبال کنید. و از نوآوری در امورات تبلیغی کسب و کار خودتان نترسید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *