نحوه طراحی کاتالوگ محصولات به صورت حرفه ای

نحوه طراحی کاتالوگ محصول
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

نحوه طراحی کاتالوگ محصولات

کاتالوگ های محصولات دارایی های بازاریابی و فروش بسیار مفیدی هستند که تمام اطلاعات محصول شما را در یک مکان سازماندهی می کنند. در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، از آنجایی که هدف اصلی آن طبقه بندی اطلاعات محصول است، کاتالوگ محصول نه تنها برای خریداران بلکه برای تصمیم گیرندگان، خرده فروشان، بازاریابان و نمایندگان فروش مفید است. با همه چیزهایی که امروز یاد می گیرید، تنها به اندازه یک الگو از ایجاد یک کاتالوگ محصول جذاب بصری فاصله خواهید داشت.

طراحی کاتالوگ محصولات

کاتالوگ محصول چیست؟

کاتالوگ محصول سندی است که اطلاعات ضروری محصول مانند ابعاد محصول، قیمت، مواد و موارد دیگر را درج می کند. نحوه طراحی کاتالوگ محصولات برخی عوامل را باید رعایت کرد تا به راحتی بتوان تبلیغات و بازاریابی را در جهت جذب مشتری پیش گرفت. هر دو صنعت B2B و B2C از کاتالوگ محصولات استفاده می کنند و آنها به فضای تجارت الکترونیک محدود نمی شوند. مشاغل مبتنی بر خدمات و فروشگاه‌های آفلاین نیز از نحوه طراحی کاتالوگ محصولات استفاده می‌کنند.

هدف، جذب مشتری

بنابراین اگر خریدار در حال مرور کاتالوگ محصولات شما باشد، هدف تبدیل آنها خواهد بود. به طور مشابه، اگر یک نماینده فروش از آن استفاده می کرد، هدف ارائه اطلاعات محصول به آنها برای تشویق گفتگوهای متنی است که مشتریان بالقوه را به خریداران تبدیل می کند. توجه داشته باشید که در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات اشکال و اندازه های مختلف وجود دارد.

چرا به کاتالوگ محصول نیاز دارید؟

به طور عمده، شما به یک کاتالوگ محصول نیاز دارید تا محصولات را به روشی آسان طبقه بندی کنید تا خوانندگان آن بتوانند به راحتی اطلاعات خود را تهیه کنند یا بر اساس اطلاعات تصمیم خرید خود را بگیرند. در اینجا خلاصه ای از دلایل دیگر برای نیاز به کاتالوگ محصول آورده شده است:

به تصمیم گیری کمک می کند

در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، کاتالوگ محصول به خریداران کمک می کند تا بر اساس اطلاعات محصول، محصولاتی را که می خواهند از شما بخرند، انتخاب کنند.

سرعت بخشیدن به خرید

یک کاتالوگ در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات به خوبی طراحی شده، موجب شناخت بیشتر مشتری از محصولات گردیده و به خرید سرعت می بخشد. از آنجایی که بیشتر خریداران به صورت آنلاین خرید می‌کنند. یا حداقل جستجوی خود را به صورت آنلاین شروع می‌کنند، یک کاتالوگ محصول تحقیق خریدارشان را با ارائه اطلاعاتی که برای تصمیم‌ گیری به آن‌ها نیاز دارند، کوتاه می‌کند.

علاوه بر این، با ایجاد کاتالوگ‌های تعاملی، می‌توانید تجربه کاربری آن‌ها را نیز بهبود ببخشید و کسب اطلاعات بیشتر، خواندن مطالعات موردی، نظرات مشتریان و غیره را برای آن‌ها آسان کنید.

برنامه ریزی نحوه طراحی کاتالوگ

در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، با ارائه یک نمای کلی از تمام اطلاعات محصولات تجاری، کاتالوگ محصول همچنین به مدیران بازاریابی محصول کمک می کند تا پیشنهادات محصول جدید را ترسیم کنند. کاتالوگ محصول به نمایندگان فروش این امکان را می دهد که اطلاعات محصول را از یک مکان تهیه کنند. این به آنها اجازه می‌دهد تا مکالمات فروش معنی ‌داری داشته باشند، که مشتریان بالقوه را بهتر درگیر می‌کند و نرخ تبدیل را بهبود می بخشد.

کاتالوگ به عنوان راهنمایی مرجع

در نهایت، شرکای خارجی مانند آژانس ها و فروشندگان ارزش افزوده می توانند برای جزئیات محصول به کاتالوگ شما مراجعه کنند تا با خریداران خود به اشتراک بگذارند. در همین راستا، بازاریاب های میدانی از کاتالوگ استفاده می‌کنند تا جزئیات دقیق محصول و قیمت را به مشتریانی که نسخه‌های نمایشی محصول را برای آن ها به نمایش میگذارند، ارائه دهند.

در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، از کاتالوگ محصولات خود برای ایجاد سرنخ استفاده کنید. این یک نکته برای ولوو است که همه کاتالوگ های محصولات خود را مانند یک کتابخانه در سایت خود نمایش می دهد. با این حال، وقتی کاربر سندی را که می‌خواهد مشاهده کند انتخاب می‌کند، آدرس ایمیل خود را می پرسد و اینکه آیا می‌خواهد یک نقل قول شخصی نیز دریافت کند یا خیر.

چه چیزی در یک کاتالوگ محصول وجود دارد؟

از آنجایی که در نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، جزئیات به صورت کامل به شما را ارائه می شود، باید موارد زیر را در مورد هر یک از محصولات شما درج کند:

  •         تصاویر
  •         توضیح کوتاه
  •         امکانات
  •         ابعادی مانند اندازه
  •         موادی مانند مس
  •         دستورالعمل های مراقبت
  •         ملاحظات امنیتی
  •         گواهینامه هایی مانند ISO 9001
  •         اعتبار مشتری (مانند نظرات)
  •         قیمت با هر تخفیف
  •         تماس برای اقدام مانند «اکنون بخرید» یا «رزرو یک تماس آزمایشی»

نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات

اکنون نحوه قرار دادن تمام این جزئیات نظری در کاتالوگ محصول است. ایجاد یک کاتالوگ منظم و از نظر بصری جذاب، صادقانه، علم موشکی نیست و با صرف زمان در برنامه ریزی قبلی و استفاده از یک سازنده اسناد آنلاین برای طراحی کاتالوگ خود، می توانید کار را سریع و کارآمد انجام دهید.

برای سرعت بخشیدن به کارها، همچنین می توانید از بین هر قالب کاتالوگ محصولی انتخاب کنید، بهترین تناسب را بر اساس دستورالعمل های برند خود سفارشی کنید و کاتالوگ شما در کمتر از یک ساعت آماده می شود. برای نحوه طراحی کاتالوگ محصولات باید بدانید:

  •         تمام داده های محصول خود را جمع آوری کنید

با جمع آوری اطلاعات محصول مانند ترکیب، ابعاد، توصیفات مشتری، قیمت و غیره شروع کنید. همه آنها را در یک صفحه گسترده کامپایل کنید تا بتوانید هنگام نحوه طراحی کاتالوگ محصولات خود، داده ها را به راحتی تهیه کنید. اطمینان حاصل کنید که تصاویر محصول را نیز تهیه کرده اید. در اکثر کاتالوگ های محصولات، تصاویر نقش کلیدی در جذب خریداران دارند. بنابراین مطمئن شوید که همه تصاویر شما با کیفیت هستند.

نحوه طراحی کاتالوگ محصولات

آخرین چیزی که قبل از شروع به کار باید جمع آوری کنید: دستورالعمل هایی در مورد هویت بصری برندتان است. به این ترتیب، یادداشت هایی در مورد رنگ های برند خود، فونت های مورد استفاده، شخصیت برند و جزئیات مرتبط خواهید داشت که به شما کمک می کند یک کاتالوگ ثابت و بر روی برند ایجاد کنید.

  •         ساختار و طرح کاتالوگ را برنامه ریزی کنید

کار بعدی که باید انجام دهید این است که یک طرح برای کاتالوگ محصولات خود تهیه کنید. هدف این است که سند محصول را تجسم کنید تا بدانید چه چیزی میخواهید ایجاد کنید. برای این منظور، ایجاد یک ماکت کمک می کند. اگر وقتتان کم است، یک میکاپ ساده به شکل طرح مدادی در نظر بگیرید. در غیر این صورت با استفاده از Visme یک ساختار اسکلتی آزاد ایجاد کنید. صرف زمان برای چیدن یک ماکت به شما کمک می کند تا با ارائه یک جهت مشخص و مشخص برای نحوه طراحی کاتالوگ محصولات، در زمان خود صرفه جویی کنید. بدون آن، متوجه خواهید شد که چندین بار مسیرها را تغییر می‌دهید، از چیدمان مطمئن نیستید و در نهایت زمان خود را با طراحی مجدد و ویرایش تلف می‌کنید.

مطالعه شود: ویژگی کاتالوگ های تبلیغاتی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *