نکات تخصصی عکاسی معماری و داخلی

نکات تخصصی عکاسی معماری و داخلی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]اگر شما عکاس هستید و در حوزه دکوراسیون و معماری داخلی کار می کنید برای اینکه عکاس هایی بگیرید که عالی باشد و کارهای شما سرآمد همکاران تان باشد باید نکاتی را در حین عکاسی رعایت کنید. در اینجا نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی را برای شما فراهم کرده ایم. این شاخه از عکاسی یکی از 9 زیرشاخه عکاسی صنعتی است که دارای قواعد، تجهیزات متفاوت و خاص از سایر زیرشاخه هایش است.

نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی

1. بهبود ترکیب بندی

به طور استراتژیک برای عکس های خود برنامه ریزی کنید به عکس هایی که می خواهید در محیطی مشخص بگیرید فکر کنید و محیط اطراف را برای بهبود ترکیب بندی عکس تنظیم کنید. در مورد زوایای آن تصمیم بگیرید و ببینید که چگونه همه عناصر در کنار هم قرار می‌گیرند و در صورت لزوم با افزودن و حذف بعضی عناصر وضعیت ترکیب بندی را بهبود دهید. فضای خود را صحنه سازی و سازماندهی کنید چشم غیرمسلح از درهم ریختگی مصون است، اما عکس‌ها هر جنبه‌ای از اتاق را به تصویر می‌کشند و عیب‌های آن را بزرگ‌تر می‌کنند. برای عکس بهتر، لحظه ای را به جابجایی و مرتب کردن مجدد اشیا اختصاص دهید. هر قلم باید طوری قرار گیرد که برای چشم دلپذیر باشد.

2. سطح بندی را رعایت کنید

سطح دوربین شما باید صاف باشد بدون اینکه به هیچ جهتی کج شود. حتی یک شیب جزئی در طول فرآیند ویرایش نیاز به اصلاح دارد، بنابراین مطمئن شوید که دوربین شما به سمت بالا، پایین یا به هر طرف کج نشده باشد. اکثر دوربین ها دارای یک تنظیم سطح داخلی هستند که می توانید از طریق منظره یاب از آن استفاده کنید. برای یافتن سطح داخلی، کافیست به دنبال خطوطی در سراسر صفحه فوکوس بگردید که با کج شدن دوربین حرکت می‌کنند و کج می‌شوند. با رعایت نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی شما می توانید بهترین عکس ها را بگیرید.

ترکیب بندی یک مورد بسیار مهم در عکاسی
ترکیب بندی یک مورد بسیار مهم در عکاسی

3. پهنای عکس

پهنای عکس های خود را کنترل کنید. برای عکس‌های عریض‌تر، با تنظیم دوربین خود به صورت عمودی روی سه‌پایه، از پانوراما استفاده کنید. مطمئن شوید که دوربین را به طور یکنواخت بچرخانید و در هر عکس روی صحنه همپوشانی داشته باشید. تمام تلاش خود را بکنید تا دوربین در یک صفحه کاملاً هم سطح و افقی بچرخد حول نقطه محوری، نقطه محوری باید درست جایی باشد که لنز به دوربین وصل می شود.

نور کافی برای یک عکس عالی لازم است

4. انتخاب دیوار در عکس

عکس های تک دیوار را انتخاب کنید عکس‌هایی با بیش از دو دیوار می‌توانند تصویری ناخوشایند و مخدوش ایجاد کنند، مگر اینکه در تنظیم سطح دقت کنید و مراقب خطوط سایر موارد موجود در اتاق باشید. اگر باید با سه دیوار عکس بگیرید، قبل از رها کردن شاتر، تراز بودن همه موارد در منظره یاب را بررسی کنید. تا زمانی که اقلام در یک راستا قرار دارند و دوربین در سطح مناسب قرار گرفته است، شکستن «قاعده یک سوم» جایز است.

5. خطوط در عکس

از خطوط دراماتیک اجتناب کنید. برای عکس‌های با کیفیت حرفه‌ای، خطوط عمودی را در هنگام عکس‌برداری به درستی تراز کنید. برای اطمینان از تراز مناسب، از اشاره به پایین یا بالا خودداری کنید. قبل از رها کردن شاتر، خطوط خود را از طریق نمای یاب بررسی کنید.

6. اسکیل های متنوع را امتحان کنید

انواع اسکیل ها را برای به تصویر کشیدن معماری داخلی و تاثیر رنگ ها و بافت های آن را در مقیاس های مختلف آزمایش کنید. عکس‌های عریض می‌توانند تأثیر چشمگیری ایجاد کنند، در حالی که عکس‌هایی از مناطق کوچک یا قطعات تزئینی می‌توانند احساس گرما و آشنایی ایجاد کنند. برای دوربین‌های فول فریم، لنز 16 تا 35 میلی‌متری یا در دوربین‌های سنسور هالف فریم، لنز 10 تا 24 میلی‌متری را انتخاب کنید.

7. عکس های واید

عکس‌های واید و عکس‌های با جزئیات را در مجموعه خود جایگزین کنید تا جزئیات پیچیده را در فضا ثبت کنید. برای عکاسی از فضای بیرون شما می توانید برای به تصویر کشیدن تمام فضا از عکس های واید استفاده کنید. با رعایت نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی شما می توانید بهترین تصاویر را ثبت کنید.

استفاده از رنگ ها جز مهم ترین نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی است
استفاده از رنگ ها جز مهم ترین نکاتی برای عکاسی معماری و داخلی است

8. نورپردازی

از همه منابع روشنایی بهره ببرید برای عکاسی خود با نورپردازی مناسب برنامه ریزی کنید. برای استفاده حداکثری از منابع نور طبیعی، عکاسی خود را در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر قبل از غروب خورشید برنامه ریزی کنید. از تمام نور مصنوعی و طبیعی استفاده کنید. سایه ها را باز کنید و همه لامپ ها را روشن کنید تا فضایی گرم و جذاب ایجاد کنید. جدا از نور طبیعی و مصنوعی، یک فلاش ساده خارج از دوربین، اضافه کردن نور لازم را آسان می کند. در حالی که نور طبیعی ایده آل است، ممکن است برای بهبود کیفیت عکس به نور مصنوعی نیاز داشته باشید. نورپردازی مناسب احساسات و فضای مورد نظر را منتقل می کند تا به عکس جان ببخشد، رنگ ها را برجسته کند و کنتراست را بهبود بخشد. نورپردازی تاثیر و حال و هوای عکس را حتی برای فضای داخلی و معماری بهبود می بخشد.

9. HDR

خود را به HDR محدود نکنید، زیرا می توانید گزینه های نورپردازی فنی را محدود کنید، به خصوص در تصاویر با کنتراست بالا. هنگامی که یاد بگیرید چگونه نور طبیعی را مدیریت کنید، تصویر متعادل تر خواهد شد.

10. استفاده از فلاش

از فلاش استفاده کنید. استفاده از فلاش در داخل خانه به صاف کردن سایه‌های اطراف اتاق و متعادل کردن نوردهی تصویر کمک می‌کند. به سادگی فلاش را روی پایه یا سه پایه قرار دهید و آن را چند فوت دورتر از دوربین قرار دهید. فلاش ها باید به سمت بالا و کمی دورتر از اتاق باشند تا نور را از ابعاد اتاق منعکس کند و فضا را با نور ملایم و به طور یکنواخت روشن کند. هنگام کار با فلاش، فلاشی را انتخاب کنید که به شما امکان می دهد قدرت فلاش را تنظیم کنید. با تنظیم کردن فلاش ها در نیمه قدرت شروع کنید و ابتدا یک عکس آزمایشی بگیرید. بگیرید و سپس آن را افزایش دهید تا زمانی که بتوانید بهترین عکس خود را بگیرید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *