نکات مهم طراحی کاتالوگ برای شرکت

طراحی کاتالوگ برای شرکت
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

طراحی کاتالوگ برای شرکت

طراحی کاتالوگ برای شرکت می تواند تصویری زیبا از برند شما را در بین مشتریان به نمایش بگذارد. در واقع طراحی یک کاتالوگ خوب نقش مهمی در ایجاد تصویر برند شما دارد و بدون بازاریابی و تبلیغات شرکت شما ناقص خواهد بود و فروش محصولاتتان کاهش می یابد. با ما همراه باشید تا نکات لازم جهت طراحی کاتالوگ برای شرکت را با هم بررسی کنیم.

 هر چیز که به تولید آن بپردازید چه یکی اسباب بازی ساده و چخ یک ماشین صنعتی پیشرفته نیاز به طراحی کاتالوگ و تبلیغات دارد تا مشتری جذب محصول شما شود. طراحی کاتالوگ برای شرکت باید محلی جهت انتشار هم داشته باشد. برخی از سایت ها هستند که وظیفه انتشار کاتالوگ ها در میان مشتریان را برعهده می گیرند و زمانی هم میتوانید در سایت و شبکه های اجتماعی شرکت و سازمان تان آن را پخش کنید. طراحی کاتالوگ برای شرکت تنها نقش تماس تلفن همراه و آدرس را ندارد بلکه مشخصات لازم برای ارائه محصول در آن جای می گیرد.

طراحی کاتالوگ شرکتی

نکاتی برای طراحی کاتالوگ محصول شرکت شما

سادگی و جذابیت

اگ در طراحی به اندازه کافی حرفه ای نیستید، می توانید یک طراح استخدام کنید اما اگر هزینه لازم برای استخدام طراح ندارید هم راه های دیگری وجود دارد. مثلا استفاده از Word و PowerPoint راه ساده ای برای طراحی کاتالوگ برای شرکت شما است. سایتهای طراحی کاتالوگ هم در گوگل وجود دارد که به راحتی با کمی خلاقیت می توان کاتالوگ ساده ای را طراحی کرد.

شما اثر هنری خلق نمی کنید بلکه نیاز به مشتری دارید که به راحتی با یک کاتالوگ ساده می توانید به هدفتان برسید. برا طراحی کاتالوگ برای شرکت راه های زیادی وجود دارد و هزینه های مختلفی هم از زیاد تا کم برای آن در نظر گرفته می شود که بستگی به کیفیت و تعداد صفحات دارد.

توضیحات محصول کوتاه و مختصر

نیازی نیست در کاتالوگ شرکت از توضیحات طولانی و داستان پردازی استفاده کنید. بهتر است بسیار مختصر و کوتاه محصولات خود را توضیح دهید. پس از مدتی در طراحی کاتالوگ برای شرکت، حرفه ا خواهید شد و ارائه مطلب برای شما راحت تر خواهد بود. شاید هم لازم باشد افراد حرفه ای را استخدام کنید. اینکه کاتالوگ شما سرشار از متن باشد و خواننده از دیدن آن خسته شود کار درستی نیست. یکی از کارهایی که باید از آن خودداری کنید، استفاده از زبان تخصصی و یا عامیانه است. برای راحتی کار مشتری در خواندن کاتالوگ شما این است که پروسه کاری را برای آن ها به نحوی توضیح دهید.

لینک دهی در کاتالوگ شرکت

یکی از کار هایی که با آن می توان برقراری ارتباط را میان مشتری و فروشنده بیشتر کرد، لینک دهی یا پیوند در کاتالوگ است. اینکه شما قسمتی از اطلاعات را مثلا در سایت خود داشته باشید یا برای داشتن اطلاعات بیشتر تماس با شرکت و سازمان برقرار شود تا به اطلاعات لازم دست یافت. ارائه عکس و ویدئوی آنلاین هم می تواند بخشی از این ارتباط باشد و در نهایت مشتریان بالقوه را جذب کند.

می توانید از نقل قول هم استفاده کنید، مثلا کامنت هایی که در مورد شما گذاشته می شود با ماموریت ها و تجربیات کاری شما بخشی از کاتالوگ باشد تا مشتریان به شناخت بیشتری نسبت به مشا برسند و اعتماد آنها بهتر جلب شود. توجه داشته باشید که محتوای بدون قالب بندی مناسب به درد شما نمیخورد و باید قالب مناسب شرکت خود تهیه و طراحی کنید.

طراحی کاتالوگ شرکت

استفاده از فونت مناسب در طراحی کاتالوگ برای شرکت هم بخش مهمی است که حرفه ای ها استفاده از آن را بهتر می دانند اما دو فونت در طراحی کاتالوگ برای شرکت استفاده می شود که به آن سریف و سنس سریف می گویند. سریف برای علائم نگارشی است اما سنس سریف فونت عادی بدون تزئینات است. در فونت سریف خواندن آسان است اما نوع دوم مرور متن را آسان تر می کند.

استفاده از قالب های گرافیکی حرفه ای در کاتالوگ

یکی از منابعی که برای یافتن قالب مورد استفاده است، سایت های آنلاین هستند. یعنی به صورت آنلاین قالب خود را در سایت طراحی می کنید و الگو های بسیاری هم وجود دارد که می توانید از آن ها ایده بگیرید. راه دیگر هم خلاقیت و تخصص شما و طراح است که موجب طراحی کاتالوگ برای شرکت می شود.

تصاویر بیشتر از محصولات خود ارائه دهید

مشتریان به تصویر اهمیت بیشتری می دهند و قبل از خرید ترجیح می دهند تصاویر محصول را با جزئیات و دقت بیشتری تماشا کنند. اینکه از زوایای مختلف از محصول خود عکس داشته باشید نکته بسیار مهمی است و به مشتری در انتخاب قطعی هم کمک بسیاری می کند. در طراحی کاتالوگ برای شرکت می توانید تصاویر را گسترش دهید زیرا مشتری ابتدا تصویر را می بیند و سپس به سراغ محتوای متنی آن می رود.  اما فقط عکس ها نیستند که باید مهم باشند بلکه م یتوان از قاب و نماد و گرافیک کاتالوگ هم برای جذب مشتری استفاده کرد. اگر در شغل طراحی و تبلیغات هستید میتوانید از خلاقیت خود استفاده کنید و الگوهای خلاقانه خود را به نمایش بگذارید.

استفاده از کنتراست و رنگ در طراحی کاتالوگ

تصاویر یک راه عالی برای سازماندهی اطلاعات در طراحی کاتالوگ برای شرکت هستند، اما می توانید از رنگ ها نیز برای طراحی صفحات خود استفاده کنید. بلوک رنگ از رنگ های مشابه و متضاد برای ایجاد تقسیمات فضا یا بلوک هایی که با هم ترکیب میشوند استفاده می کند. شما می توانید از این بلوک ها به عنوان فضای آزاد استفاده کنید و آنها را با متن و گرافیک خود پر کنید و همیشه می توانید از رنگ هایی که مناسب محصول، برند یا شرکت است استفاده کنید.

همچنین می توانید از خطوط، منحنی ها و کادرها برای جلب توجه خوانندگان به مطالب مهم استفاده کنید. خطوط یا مورب های نقطه دار یا زیگزاگ می توانند یکنواختی را بشکنند و حرکت را فراهم کنند، در حالی که جعبه های متقارن مختلف می توانند تصور دلپذیری از ثبات ایجاد کنند. طبق معمول، همه چیز به طراحی کاتالوگ برای شرکت شما و الگویی که دنبال می کنید بستگی دارد. تصاویر پویاتر نیازی به اضافه های سبک کمیک زیادی ندارند تا به خودی خود موثر باشند.

شما می توانید هزاران قالب حرفه ای طراحی شده را در اینترنت پیدا کنید، بنابراین نیازی به طراحی از ابتدا ندارید سایت های بسیاری هم وجود دارند که می توان در آن ها از طرح های آماده استفاده کرد مانند سایت Publuu.

مطالعه شود: آموزش طراحی کاتالوگ محصولات

طراحی کاتالوگ در مدرن طرح !!

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه های بیشتر کاتالوگ محصولات و مشتریان مجموعه مدرن طرح بر روی لینک کاتالوگ های صنعتی در مدرن طرح کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *