کاتالوگ مناسب برای نمایشگاه

کاتالوگ مناسب برای نمایشگاه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

همانطور که میدانید نمایشگاه یک بستر فوق العاده برای نمایش و معرفی محصولات و خدمات شماست، اما حضور شما به تنهایی کارساز نیست و باید تلاش کنید تا به بهترین نحو خودتان را به مخاطبانتان معرفی کنید. در ادامه نکاتی را ذکر کردیم که با رعایت آنها، می­توانید نتایج شگفت­انگیزی را برای حضورتان در نمایشگاه تجربه کنید. برای معرفی خود راه های تبلیغاتی بسیاری وجود دارد مانند: بروشور، پوستر، کارت ویزیت و… وجود دارد اما یکی بهترین و موثر ترین راه ها جهت کسب موفقیت شما در نمایشگاه ها ارائه و طراحی کاتالوگ نمایشگاهی است. سوال اینجاست که چه نوع کاتالوگ ای نظر مخاطب را جلب میکند؟ آیا کاتالوگ ها می­تواند مشتریان را پای غرفه شما برساند؟

نکاتی برای طراحی کاتالوگ نمایشگاهی

  • جذب بازار هدف
  • خلق روابط جدید و سودمند
  • شبکه یابی مقرون به صرفه
  • رشد اقتصادی فردی و اجتماعی
  • تبادل دانش و تکنولوژِی
  • فروش بی واسطه
  • رقابت سالم و پر سود
نکاتی برای طراحی کاتالوگ نمایشگاهی
نکاتی برای طراحی کاتالوگ نمایشگاهی

 با توجه به اهداف نمایشگاه و اهداف پیش رونده محتوا خلق کنید.

قبل از طراحی یک پیش نویس از مطالب و محتوای خود تهیه کنید تا بتوانید ماه عسل کار را دقیق تر تصور کنید. درج محتوای تصویری یا عکس از محصولاتتان مانند محتوای متنی و توضیحات شما، پر اهمیت و کاربردی است. بنابراین از تصاویری با کیفیت بالا، گویا و با زاویه بصری زیبا استفاده کنید. تصاویر و رنگ های مورد استفاده در کاتالوگ بیشترین تاثیر گذاری را برای مخاطب در نگاه اول به همراه دارد به همین خاطر پالت رنگی کاتالوگ تان را با دقت انتخاب کنید و تمام جوانب را در نظر بگیرید.

حال به محتوای (متنی، تصویری) خود نگاه کنید و با توجه به اهداف نمایشگاه و اهداف خود سعی کنید کاتالوگ جذاب و خلاقانه طراحی کنید. در واقع باید یک الگوی طراحی را در نظر بگیرید و با توجه به تمام موارد گفته شده، رنگ ها و تصاویر را انتخاب کنید اما اگر فکر میکنید کار دشواری است یا زمان کافی را برای این کار ندارید، آن را  به یک طراح چیره دست محول کنید.

در هنگام طراحی کاتالوگ این موارد را فراموش نکنید

رزومه خود را در چند جمله کوتاه و مطمئن در ابتدای کاتالوگ بنویسید. شرح فعالیت ها، موفقیت ها، افتخارات و جوایز شما برای مخاطبان اطمینان حاصل می­کند و می­توانید شما را برنده ی رقابت با سایر هم صنف های خود کند، چرا که شما وجه تمایزتان را با دیگر رقیبان در ابتدا روشن کردید.

محصولات خود را  به صورت کامل و مجزا توضیح دهید و بگذارید مخاطب علاوه بررسی محصول بتواند آن را با دیگر محصولات مقایسه کند و بهترین انتخاب را داشته باشد به او اطمینان دهید که رضایت مخاطب برای شما حائز اهمیت است.

هرگز درج نشانی، شماره تماس، ایمیل و…  به طور کل تمامی راه های ارتباطی موجود که مخاطب بتواند با شما در ارتباط باشد را در کاتالوگ فراموش نکنید. گاهی مخاطبان شما به شما بازمیگردند البته اگر به درستی  خدمات و یا محصولاتتان را شرح داده باشید و به موارد ذکر شده توجه کرده باشید.

درج لوگو را فراموش نکنید چرا که در برند سازی بسیار به  شناخت کسب و کار شما کمک  خواهد کرد. در واقع نمایش لوگو می­تواند معرف و یادآور شما باشد.

اگر می­خواهید شرح خدمات یا توضیحات محصولاتتان خواند شود، باید فونت مناسب با رنگ و ضخامت درست را دقیقا متناسب با طراحی و ابعاد کاتالوگ انتخاب کنید. همچنین متن نباید خیلی ریز یا خیلی درشت باشد. با در نظر گرفتن اصول ذکر شده ذهن مخاطب را متمرکز میکنید، در این صورت او می­تواند تا پایان کاتالوگ را دقیق مشاهده کند و محصول و خدمات شما را موثر بداند.

منافع مخاطب را در نظر بگیرید و آنها را بیان کنید تا برتری خود را نسبت به سایر رقبا ثابت کنید. در واقع با این کار به بهترین نحو برتری خودتان را نشان خواهید داد و مخاطب با اطمینان خاطر از محصول یا خدمات شما استفاده خواهد کرد.

کاتالوگ جذابی طراحی کنید

سعی کنید کاتالوگ خلاقانه و با کیفیت ارائه کنید، چرا که علاوه بر تاثیر گذاری بر مخاطب این امر نام تجاری و اعتبار کسب و کار شما را نیز بالا میبرد.

طرح های متعادل را انتخاب کنید و از شلوغ کردن صفحه ها ی کاتالوگ پرهیز کنید. تلنبار کردن بیش از حد اطلاعات در هر صفحه خیلی چشم­ نواز نیست و همچنین  الزامی به وجود آیتم های بیش از حد در طراحی کاتالوگ ندارید زیرا در این صورت ممکن است تماشای محصولات شما برای برخی خسته کننده باشد.

سعی کنید خودتان را جای مخاطب فرض کنید و ببینید آیا این طرح شما را جذب می­کند؟ اعتماد شما را جلب می­کند؟ 

طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای و با کیفیت را جدی بگیرید! و به سراغ طراحان ماهر بروید زیرا فرصت حضور در نمایشگاه همیشگی نیست و بی توجه ای شما می تواند حتی تاثیر مخربی بر کسب و کارتان داشته باشد.

کاغذ و قطع کاتالوگ را مناسب انتخاب کنید
کاغذ و قطع کاتالوگ را مناسب انتخاب کنید

کاغذ و قطع کاتالوگ را مناسب انتخاب کنید

با توجه به محتوا خود و تعداد برگه ها قطع مناسب را انتخاب کنید، قبل تر به طور مفصل درباره انواع قطع کاتالوگ توضیح داده ایم.

حال که از ظاهر کاتالوگ خود راضی هستید، جنس کاغذ را انتخاب کنید همانطور که میدانید انتخاب کاغذ در کیفیت چاپ و ظاهر کاتالوگ بسیار تاثیر گذار است. بنابراین با یک تصمیم درست، میتوانید کاتالوگی، کاملا حرفه ای را در اختیار مخاطبانتان بگذارید  و تاثیر بهترین معرف خود را در دستان مخاطب ببنید.

علاوه بر جنس کاغذ به وزن کاغذ هم توجه کنید، اگر برگه های کاتالوگ شما کم است از برگه هایی با گرماژ بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از کاغذ گلاسه مات یا براق هست البته شما باید با توجه به بودجه و شرایط انتخاب کنید.

کلام آخر

با توجه با توضیحات بالا و اصول تبلیغاتی حال متوجه شدید که طراحی کاتالوگ یک کار کاملا حرفه ای است و نیاز به تخصص و تجربه دارد و همچنین دیزاین و طراحی کاتالوگ خلاقانه اصلا کار ساده ای نیست و باید مهارت های بسیاری داشته باشید.

بنابراین اگر در جستجوی شرکتی معتبر برای امور مرتبط و تبلیغات به روش های حرفه ای و تاثیر گذار هستید، ما برای شما کیفیت و خلاقیت را به ارمغان می­آوریم.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *