کاربرد عکاسی صنعتی و انواع آن

کاربرد عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی شامل یک حوزه گسترده و  چندین شاخه عکاسی می باشد و کاربرد عکاسی صنعتی بیشتر در حوزه ی تبلیغات و برندسازی می باشد.

این سبک  به عکسبرداری از محصولات و کالا ها, خدمات و حتی افراد معروف برای تبلیغات شرکت ها و کمپانی ها استفاده می شود.

شرکت هایی که اغلب به تبلیغات و معرفی برند خود نیاز دارند از این سبک از عکاسی استفاده می کنند. این شرکت ها شامل تولید کنندگان، توزیع کنندگان و ارائه دهندگان خدمات می باشند . در بعضی اوقات شرکت های بزرگ برای نشان دادن توانایی های خود از عکاسی صنعتی استفاده می کنند.

این سبک از عکاسی راهی موثر و مهم  برای انتقال ایده های متنوع به مشتریان است.همچنین این نوع تصاویر می تواند بر ویژگی ها و مزایای کسب و کار شما تمرکز کنند  و آن ها را بهترین شیوه به نمایش بگذارند.

 

عکاسی صنعتی چیست ؟

در این شاخه از عکاسی ، عکاس به ابزارهای مناسب و انتخاب نور های دقیق نیاز دارد. او تلاش می کند تا حد امکان خروجی عکس با کیفیتی برای پروژه ی خود به نمایش بگذارد.

در این مقاله ما به کاربرد عکاسی صنعتی و ایده های عکاسی صنعتی می پردازیم.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاس صنعتی

 عکاسان حرفه  ای  به دوربین ، لنز مناسب ، سه پایه عکاسی ، پس زمینه ی سفید یا پرده ی سبز و رفلکتور نور  مناسب نیاز دارند .

هر کدام از این نوع تجهیزات به سلیقه و نیاز عکاس بستگی دارد  و باید در انتخاب آن ها توجه زیادی شود

 

کاربرد عکاسی صنعتی

از جمله کاربرد های عکاسی صنعتی می توان به عکاسی از محصولات، ماشین‌آلات، تجهیزات و پرسنل در کارخانه‌ها یا در استودیو ها اشاره نمود .

همچنان این عکس ها در ابزارلات تبلیغاتی و وب سایت ها مثل بروشور ها،کاتالوگ ها ،مجله ها و شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

در نتیجه هر شرکت یا کسب وکار به عکاسی صنعتی برای تبلیغ و معرفی برند و محصولات خود نیاز دارد.

معمولا شرکت ها و کارفرمایان ارزش زیادی برای این شاخه از هنر عکاسی ، ارزشی  قائل نمی شوند و آن ها را دست کم می گیرند که البته به ضرر این شرکت ها می باشد.

دلیل اصلی این است که این روش از عکاسی سبب ارتباط شرکت با مشتریان وایجاد کسب و کار حرفه ای تر می شود.

انواع اصلی عکاسی صنعتی

یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات در هر کسب  وکار و شرکت ها ، عکاسی از محصولات می باشد به طوری که باید عکس به صورت حرفه ای و با  کیفیت گرفته شود .

عکاسی صنعتی محصول برای معرفی و شناخت سریع محصولات با توجه به جزئیات و ویژگی های آن ها است.

خلاقیت ها و ایده ها از سوی عکاسان باعث جذابیت و متمایز کردن این نوع عکس ها نسبت به عکس معمولی می شود.

عکس معماری معمولا برای عکاسی از ساختمان ها و کارخانه ها می باشد.بیشتر مردم از روی ظاهر ساختمان ها و کارخانه ها ،یک کسب و کار را قضاوت می کنند. البته این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که سازمان هایی به عکاسی صنعتی اهمیت می دهند که ساختمان های آن ها دارای معماری خوبی باشند.

عکس هایی که از کارکنان شرکت ها گرفته می شود سبب ارتباط بین مشتریان و شرکت ها می شود.این تصاویر معمولا باید با کیفیت و حرفه ای باشند. از این پرتره ها نیز می توان در عکس های پروفایل شرکت ها در شبکه های مجازی استفاده نمود.همچنان این تصاویرها می توانند حرفه ای بود کارکنان در بخش تولید و کیفیت محصولات به خوبی نشان دهد.

امروزه مشتریان تمایل دارند که ببینند شرکت ها چگونه محصول خود را تولید می کنند . این نوع عکاسی کیفیت محصول ، ایمنی ، بهداشت و حفظ محیط زیست و …  را به بینندگان و مشتریان نشان می دهد.

 

انواع  اصلی عکاسی صنعتی

عکس های محصولات

یکی از مهم ترین ابزار تبلیغات در هر کسب  وکار و شرکت ها ، عکاسی از محصولات می باشد به طوری که باید عکس به صورت حرفه ای و با  کیفیت گرفته شود .

عکاسی صنعتی محصول برای معرفی و شناخت سریع محصولات با توجه به جزئیات و ویژگی های آن ها است. خلاقیت ها و ایده ها از سوی عکاسان باعث جذابیت و متمایز کردن این نوع عکس ها نسبت به عکس معمولی می شود.

عکاسی معماری

عکس معماری معمولا برای عکاسی از ساختمان ها و کارخانه ها می باشد.بیشتر مردم از روی ظاهر ساختمان ها و کارخانه ها ،یک کسب و کار را قضاوت می کنند.

البته این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که سازمان هایی به عکاسی صنعتی اهمیت می دهند که ساختمان های آن ها دارای معماری خوبی باشند.

پرتره های کسب وکار

عکس هایی که از کارکنان شرکت ها گرفته می شود سبب ارتباط بین مشتریان و شرکت ها می شود.

این تصاویر معمولا باید با کیفیت و حرفه ای باشند. از این پرتره ها نیز می توان در عکس های پروفایل شرکت ها در شبکه های مجازی استفاده نمود.

همچنان این تصاویرها می توانند حرفه ای بود کارکنان در بخش تولید و کیفیت محصولات به خوبی نشان دهد.

عکس در محل تولید

امروزه مشتریان تمایل دارند که ببینند شرکت ها چگونه محصول خود را تولید می کنند .

این نوع عکاسی کیفیت محصول ، ایمنی ، بهداشت و حفظ محیط زیست و …  را به بینندگان و مشتریان نشان می دهد.

ایده های متنوع برای عکاسی صنعتی

همچنان در عکاسی صنعتی نکاتی وجود دارد که شما می توانید با رعایت این نکات ،خروجی زیبا و دلنشینی را برای عکس های خود به ارمغان بیاورید که چند مورد از آن ها برای شما توضیح می دهیم.

برای عکاسی صنعتی باید از پشت زمینه های سفید و ساده استفاده کرد و تا حد امکان اشیای اضافه را حذف کنید تا بتوانید محصول مورد نیاز را مورد توجه قرار دهیم.

همچنان شما می توانید از زوایای مختلف برای محصولات خود استفاده کنید .

استفاده از ترکیب رنگ ها و ترکیب بندی می تواند در کیفیت و زیبایی عکس شما تاثیر بگذارد. استفاده تکنیک های bokeh wall و light painting و… از نکاتی می باشد که در عکاسی صنعتی به شما کمک می کند.

جمع بندی

امروزه با پیشرفت شبکه های مجازی و صنعت تبلیغات ،نیاز به عکاسی صنعتی بیشتر شده است و کیفیت تصاویر برای کارفرمایان و مشتریان بسیار مهم می باشد.

اگر شما دارای محصول با کیفیتی هستید و نیاز به معرفی و برندسازی آن دارید پیشنهاد می شود که با کمک از عکاسان صنعتی به ارتقای محصول خود در این حوزه بپردازید .

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *