برای را باید دنبال کنید

برای چاپ کاتالوگ چه مراحلی را باید دنبال کنید

مراحل چاپ کاتالوگ

در این مقاله مراحل چاپ کاتالوگ قدم به قدم توضیح داده شده است. کاتالوگ چاپی ابزار کاری است برای شبکه فروش یک شرکت است. از آنجایی که شرکت ها نشریاتی هستند که در آنها محصولات و خدمات یک شرکت تبلیغ و نشر می شود. کاتالوگ های چاپ شده طیف وسیعی از محصولات را به مشتری نشان می دهد، علاوه بر این امکان می دهد تصاویری از محصولات با کیفیت بالا داشته باشد. طراحی کاتالوگ به مراتب آسان می باشد.

 

مراحل چاپ کاتالوگ چیست؟

در بخش پایین مراحل چاپ کاتالوگ مرحله به مرحله توضیح داده شده است.

 

طرح کاتالوگ برای ارسال به چاپگر آماده کنید

پس از ایجاد فایل نمونه کار نهایی محصول، نوبت به آماده سازی آن برای چاپ می رسد. در ادامه، نکاتی را که باید هنگام تهیه کاتالوگ برای چاپ در نظر گرفته شود، توضیح می دهیم.

 

قالب کاتالوگ یکی از اصلی ترین مراحل چاپ کاتالوگ

صرف نظر از برنامه طراحی استفاده شده، توصیه می شود هنگام ارسال کاتالوگ به چاپگر، پروژه را در قالب یک فایل PDF آماده کنید. این فرمت وظیفه جاسازی فونت های استفاده شده، تصاویر، مشخصات رنگی و تمامی اطلاعات لازم برای اینکه کار چاپ شده مطابق انتظار باشد را بر عهده دارد.

 

رنگ پروفایل

یکی دیگر از عواملی که هنگام چاپ باید در نظر گرفته شود، استفاده از رنگ مناسب است، کامپیوترها با رنگ های صفحه نمایش RGB کار می کنند و چاپگرها از رنگ های پردازش CMYK استفاده می کنند. دستورالعمل هایی که باید هنگام کار بر روی مدل و قبل از ارسال کاتالوگ برای چاپ رعایت کنید عبارتند از:

  • همه تصاویر باید در فرمت CMYK باشند.
  • چگالی سیاه غنی حداکثر مقادیر 30C 30M 30Y 100K را خواهد داشت تا از ریزش مجدد یا پر شدن بیش از حد و از دست دادن دید جلوگیری شود.
  • متون سیاه فقط باید رنگ مشکی داشته باشند – 0C 0M 0Y 100K برای اطمینان از وضوح عالی.

حاشیه ایمن

یکی از نکات در چاپ کاتالوگ داشتن حاشیه ایمن است. برای تضمین برش کاغذ هنگام صحافی کاتالوگ، اضافه کردن حداقل 3 میلی متر ضروری است.حاشیه ایمنی مسئول حفظ محتوایی است که می خواهیم در سند کاتالوگ نشان دهیم.

 

توضیحات در مراحل چاپ کاتالوگ

هنگام ایجاد یک کاتالوگ برای محصول، مهم است که بدانید چگونه می خواهید آن را به مشتریان خود ارائه دهید، یعنی در نظر بگیرید که می خواهید چه توضیحاتی داشته باشد. کاتالوگ علاوه بر رعایت راهنمایی های مندرج در دفترچه راهنما شرکت، اغلب اولین برداشتی است که مشتری از برند دارد و مهم است که جنبه های مختلف را در نظر بگیرید.

 

اندازه های توصیه شده برای مراحل چاپ کاتالوگ

یکی از مواردی که در هنگام ارائه کاتالوگ باید در نظر گرفته شود، قالب آن است که می تواند به شرح زیر باشد:

اندازه‌های A4 و A5: اندازه‌های A4 (210×297 میلی‌متر) و A5 (148×210 میلی‌متر)، هر دو در فرمت‌های عمودی و افقی، برای چاپ یک کاتالوگ ارزان‌تر ایده‌آل هستند، زیرا از کاغذ به خوبی استفاده می‌کنند.
اندازه 210×210 میلی متر: اندازه بسیار اصلی و شیک، مناسب برای کاتالوگ هایی با عکس های پانوراما زیاد، مانند کاتالوگ املاک لوکس، یا عکس های دقیق مانند کاتالوگ جواهرات.
اندازه سفارشی: اندازه کاتالوگ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

لینک های مفید: عکاسی از جواهرات

 

انواع کاغذ برای چاپ کاتالوگ

انتخاب کاغذ مناسب برای چاپ کاتالوگ تصمیم بسیار مهمی است، زیرا کاغذ یک عنصر لمسی است، نه تنها پشتیبان تصاویر شماست، بلکه احساسات را نیز منتقل می کند. در اینجا نکاتی برای انتخاب بهترین کاغذ برای کاتالوگ وجود دارد. شرکت.

کاغذ با روکش براق یا مات:

پرکاربردترین کاغذی است که برای کاتالوگ ها استفاده می شود و بهترین چاپ عکس را انجام می دهد. این کاغذ دارای پوششی است که سطح صافی را فراهم می کند که تصاویر را کاملاً بر روی آن چاپ می کند. می توان آن را با روکش مات در بازار یافت که باعث انعکاس نمی شود و خواندن آن را آسان تر می کند، همچنین با روکش براقی که تصاویر را بیشتر برجسته می کند.
کاغذهای افست:

به آن ها «بدون روکش» نیز می گویند، کاغذهایی هستند که دانه بندی کاغذ در آنها مشخص است. آنها احساس کاغذ با جنس طبیعی تری را ارائه می دهند و تصویری مدرن را منتقل می کنند.

کاغذهای بازیافتی:

از خمیر حاصل از بازیافت استفاده می شود. مناسب برای آن دسته از شرکت هایی که می خواهند تصویری از نگرانی برای محیط زیست و مدرنیته را منتقل کنند.

کاغذ برای جلد کاتالوگ:

می توانید از همان کاغذ با ضخامت بیشتر مثلاً 300 گرم استفاده کنید. توصیه می شود آنها را لمینت کنید تا محافظت شوند. باید در نظر داشت که کاتالوگ ابزار کاری است که به طور گسترده توسط مشتری مورد مشاوره و استفاده قرار می گیرد.

 

کاتالوگ

چاپ کاتالوگ حرفه ای با مدرن طرح

مهم ترین نکته در طراحی کاتالوگ چاپی این است که کیفیت را در نظر بگیرید، زیرا یک کاتالوگ به خوبی چاپ شده، کیفیت و ویژگی های محصول شما را کاملا منعکس می کند. ما در مدرن طرح سالهاست که به چاپ کاتالوگ مشغول می باشیم، بنابراین مشاوران ما بهترین گزینه را با توجه به پروژه شما به شما توصیه می کنند.

کلام پایانی

برای چاپ کاتالوگ چه مراحلی را باید دنبال کنید ؟ آیا این سوالیست که ذهن شما را درگیر کرده؟ در این مقاله به ترشح گام به گام مراحل چاپ کاتالوگ حرفه ای پرداختیم. امیدواریم از مطالعه لذت برده باشید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *