امکانات کاتالوگ دیجیتال چیست؟

اسمارت کاتالوگ

امکانات کاتالوگ دیجیتال چیست؟

برای آشنایی با امکانات کاتالوگ دیجیتال این مطلب را بخوانید!

تغییرات دیجیتال در اطراف ما در حال رخ دادن است و به این زودی ها کند نخواهد شد. اما سازمان‌ها فقط به این دلیل که مد روز هستند یا رقبایشان آن را انجام می‌دهند، دیجیتالی نمی‌شوند. سازمان‌های آینده‌نگر می‌دانند که مدرن‌سازی عملیات تجاری در هر مرحله از چرخه عمر محصول، مزایایی را ارائه می‌دهد.

برای استفاده از این امکانات کاتالوگ هوشمند، شرکت ها ابزارهای اساسی کسب و کار مانند کاتالوگ محصولات را به فرمت های دیجیتال و پلتفرم های دیجیتال تبدیل می کنند.

دیجیتالی کردن کاتالوگ محصولات هم مزایای آشکار و هم مزایای ظریفی را ارائه می دهد. بسیاری از رهبران کسب‌ و کار می‌توانند ارزش فوری را که می‌توان از پیاده‌سازی کاتالوگ دیجیتالی محصولات پی برد:

از فرآیند پرهزینه و زمان بر به روز رسانی، چاپ و توزیع کاتالوگ چاپی خودداری کنید.

محصولات، قیمت، در دسترس بودن، تصاویر و سایر جزئیات را در زمان واقعی به روز کنید.

کاهش نیاز به ایجاد و توزیع نمونه‌ها، پالت‌های رنگی و سایر ابزارها و لوازم جانبی که فرآیند مشخصات و فروش را ممکن می‌سازد.

یک مکان مرکزی و منبع واحد از حقیقت را برای تمام اطلاعات محصول در واحدهای تجاری و برای مصرف کنندگان فراهم کنید.

از داده های و امکانات کاتالوگ دیجیتال برای محصولات ایجاد کانال های فروش و تجربیات جدید استفاده کنید.

در این مقاله، ما برخی از راه‌های ظریف‌تر را که کاتالوگ‌های محصولات دیجیتال می‌توانند ارزش فوری و بلندمدت برای دستیابی به اهداف تجارت الکترونیک سازمان شما ارائه دهند را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

 

کاتالوگ محصولات دیجیتال چیست؟

اسمارت کاتالوگ ابزاری است که داده های مهمی را در مورد محصولاتی که یک سازمان می فروشد نگهداری می کند مانند کاتالوگ های چاپی فقط در بستر رسانه های آنلاین و امکانات آنلاین؛ این به شرکت ها، کارمندان، مشتریان، تولید کنندگان و توزیع کنندگان امکان دسترسی به اطلاعات به روز و با کاربرد آسان در مورد ویژگی های محصول، توضیحات، ابعاد، سازگاری، قیمت، رنگ ها، مواد و در دسترس بودن را می دهد.

در این مقاله، ما در درجه اول به امکانات کاتالوگ دیجیتال از داده های محصول در قالب دیجیتال اشاره می کنیم و نه یک تجربه تجارت الکترونیکی متمرکز بر مصرف کننده که دارای یک رابط کاتالوگ مانند است.

با وجود کاتالوگ محصولات دیجیتالی، داده ها را می توان در قالب های مختلف مورد استفاده قرار داد. برای مثال، یک پیکربندی‌کننده می‌تواند از داده‌های محصول برای کمک به مشتریان در تعامل، شخصی‌سازی و خرید محصولات به راحتی استفاده کند.

 یک سیستم برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP)، ابزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یا سایر نرم‌افزارهای سازمانی می‌توانند از داده‌های محصول دیجیتالی بهره ببرند تا چرخه‌های فروش کوتاه‌تری را طی کنند، رضایت مشتری را افزایش دهند و ROI بالاتری را برای محصولات پیچیده ایجاد کنند.

 

چرا یک کاتالوگ محصولات دیجیتال بسازیم؟

سفارشی سازی و راحتی در چشم انداز دیجیتال امروزی اهمیت بیشتری پیدا می کند و جزء مهمی از امکانات کاتالوگ دیجیتال است. مشتریان به دنبال تجربه خرید دیجیتال برای همه چیز از کفش گرفته تا لوازم خانگی و خانه هستند. و سازمان ها برای موفقیت باید مدل های کسب و کار را با نیازهای مشتریان هماهنگ کنند.  

در عین حال، محصولات دارای رقابت بیشتر، ویژگی های بیشتر و طول عمر کمتری هستند. این باعث ایجاد پیچیدگی بیشتر در سراسر زنجیره ارزش محصول می شود. سفارشات بدون اطلاعات به روز محصول در دست همه در واحدهای تجاری مستعد خطا می شوند. به این دلایل و موارد دیگر، کاتالوگ محصولات دیجیتالی ستون فقرات همه تجارت دیجیتال هستند.

 قبل از اینکه بتوانید در این فضا رقابت کنید، به یک کاتالوگ محصولات دیجیتال نیاز دارید. و اگر تجربه‌های دیجیتالی یکپارچه را برای مشتریان، کارمندان، فروشندگان و شرکای خود ارائه نمی‌دهید، فرصت‌های مهمی را برای کسب سود جدید از دست داده‌اید.

امکانات کاتالوگ دیجیتال باعث افزایش کارایی و رشد در سراسر زنجیره ارزش می شوند.

ساخت کاتالوگ دیجیتال مزایای مختلفی را برای ذینفعان در نقاط تماس مختلف در سراسر زنجیره ارزش فراهم می کند.

در زیر، مزایای کلیدی برای کاربران مختلف را مورد بحث قرار خواهیم داد.

همچنین بخوانید: اصول طراحی کاتالوگ شرکتی را بشناسید!

 

مشتریان از کاتالوگ دیجیتال سود می برند

اول از همه، پیاده سازی امکانات کاتالوگ دیجیتال، پتانسیل بی حد و حصری را برای مشارکت مشتری باز می کند. و این فراتر از ارائه تجربیات تجارت الکترونیک مستقیم به مصرف کننده (D2C) است. ایجاد مدل های دیجیتالی محصولات به مشتریان این امکان را می دهد که برند یک سازمان را شخصی سازی کرده و به روش های جذاب با آن تعامل داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر سازمان شما محصولات قابل تنظیمی دارد، پیاده سازی یک پیکربندی محصول سه بعدی یا پسوند CET می تواند به شرکت شما کمک کند تا با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی در مورد نحوه تعامل کاربران با محصولات شما جمع آوری کند.

 (پیکربندی‌کننده‌ها از فناوری برای ارائه مدل‌های دو بعدی یا سه بعدی استفاده می‌کنند که مصرف‌کنندگان را قادر می‌سازد یک محصول یا مجموعه‌ای از محصولات را سفارشی کنند تا اطمینان حاصل شود که نیازهایشان برآورده می‌شود. مصرف‌کنندگان حتی می‌توانند با آن محصولات در واقعیت افزوده یا مجازی تعامل داشته باشند.)  

این فرآیند سفارشی‌سازی مبتنی بر کاربر نه تنها یک تجربه کاربری انعطاف‌پذیر و شخصی‌شده ایجاد می‌کند، بلکه به سازمان‌ها این امکان را می‌دهد تا موجودی کامل محصول خود را بدون نیاز به محصولات یا نمونه‌هایی که در ابتدای فرآیند فروش حضور دارند، به مشتریان ارائه دهند.

 استفاده از یک پیکربندی کننده محصول دیجیتال همچنین مزیت دیگری دارد که باعث می شود مدیریت کاتالوگ هوشمند دیجیتال برای سازمان ها دست و پا گیر نباشد.

 

امکانات کاتالوگ دیجیتال
امکانات کاتالوگ دیجیتال

 

مزایای کلیدی اسمارت کاتالوگ

با افزایش تجارت الکترونیک، کاتالوگ های کاغذی در حال کاهش هستند. IKEA یکی از آخرین شرکت هایی بود که تصمیم گرفت کاتالوگ های چاپی را منتشر کند.

در اینجا مزایای کلیدی کاتالوگ های خرید تجارت الکترونیک دیجیتال در مقایسه با کاتالوگ های کاغذی آورده شده است.

دسترسی بیشتر

مشتریان چه در حال خرید یک میز ناهارخوری جدید باشند یا یک صفحه موسیقی، به جستجوی آنلاین اطلاعات و تماشای نمونه کاتالوگ های مرتبط عادت دارند.

اگر می‌خواهید یک سبد کالای تجارت الکترونیک قوی ایجاد کنید تا با عادات آنها مطابقت داشته باشد، باید اطمینان حاصل کنید که محصولات به صورت آنلاین در دسترس هستند.

از آنجایی که همه از چندین دستگاه استفاده می کنند، بسیار مهم است که کاتالوگ های آنلاین را روی هر تلفن هوشمند یا تبلت و همچنین رایانه رومیزی در دسترس قرار دهید.

این نوع سازگاری بین پلتفرم های انلاین امکانات کاتالوگ دیجیتال است که آنها را در بازار امروز متمایز می کند. از هر مرورگر و دستگاهی می توان به آنها دسترسی داشت.

علاوه بر این، می توانید کاتالوگ های دیجیتال را از طریق هر رسانه ای که می خواهید، از جمله وب سایت، نمایه های رسانه های اجتماعی، وبلاگ، تبلیغات و ایمیل خود، تبلیغ کنید.

داده های ساختار یافته تر محصول

اگر امکانات کاتالوگ دیجیتال به خوبی سازماندهی شده باشد به شما کمک می کند تا به یک رهبر بازار تبدیل شوید و با مشتریان خود اعتماد کنید.

خریداران اطلاعات مورد نیاز خود را به سرعت با یک کاتالوگ دیجیتالی تمیز و ساختار یافته پیدا می کنند. اگر کاتالوگ بزرگی با دسته ها و مقالات زیاد دارید، باید فهرستی از مطالب ایجاد کنید و اجازه جستجوی متن را بدهید تا مشتریان شما بتوانند به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند.

می‌توانید با استفاده از برچسب‌گذاری خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی که یکی از امکانات کاتالوگ دیجیتال، کاتالوگ‌های ساختاریافته و منظمی دریافت کنید. این ابزار فرآیند دستی افزودن داده به کاتالوگ شما را با پردازش تمام محصولات شما در چند ثانیه حذف می کند.

به روز رسانی اطلاعات محصول در هر لحظه

اگر شرکت شما هنوز از یک کاتالوگ چاپی استفاده می کند، احتمالاً با این مشکل دارید که تغییر آن چقدر گران و ناخوشایند است.

حتی کمی تعدیل، مانند تغییر قیمت یا در دسترس بودن یک محصول در رنگ یا طرح متفاوت، ممکن است آزاردهنده باشد.

معمولاً باید از طریق تلفن یا ایمیل تغییرات را به مصرف کنندگان خود بازتولید کرده یا به صورت دستی به آنها اطلاع دهید.

کاتالوگ های دیجیتال این موضوع را به گذشته تبدیل می کنند. توضیحات محصول، عکس ها، قیمت و هر چیزی که می خواهید را تنها با چند کلیک به روز کنید. داده های شما در زمان واقعی و به روشی بسیار ساده در دسترس قرار می گیرند.

مطالب مرتبط » آموزش طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

امکانات کاتالوگ دیجیتال

محصولات را از نظر بصری جذاب کنید

برندها ممکن است با اجرای امکانات کاتالوگ دیجیتال، محصولات خود را به خلاقانه ترین و جذاب ترین شکل ممکن تبلیغ کنند.

مردم اغلب توسط عناصر بصری هدایت می شوند. کاتالوگ های دیجیتال به شما امکان می دهند عکس ها، فیلم ها، گرافیک ها و سایر اجزای تعاملی با کیفیت بالا را به ارائه محصول خود اضافه کنید.

در نتیجه، مشتریان درک کاملی از محصول شما خواهند داشت و تمایل بیشتری به خرید دارند.

 

 

در زمان و هزینه صرفه جویی کنید

‌کاتالوگ های کاغذی بسیار گران هستند. سازماندهی فرآیندهای چاپ، حمل و نقل و سایر فرآیندهای همراه پیچیده است و بسیاری از سهامداران را درگیر می کند که باید بپردازید. علاوه بر این، همه اینها ممکن است زمان زیادی را ببرد.

پیاده‌سازی کاتالوگ محصولات تجارت الکترونیک می‌تواند به شما کمک کند تا زمان و پول تلف شده را حذف کنید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که وقتی آن را به صورت آنلاین دارید، آن را برای مشتریان خود تبلیغ کنید.

شما می توانید کمپین های ایمیلی، تبلیغات و سایر کمپین های تبلیغاتی را برای دعوت مشتریان به وب سایت خود، جایی که کاتالوگ شما منتشر می شود، انجام دهید.

این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه شما می شود. شما می‌توانید به‌جای اینکه منتظر چاپ بعدی باشید، کاتالوگ خود را در زمان واقعی به‌روزرسانی کنید.

 

کلام  آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با امکانات کاتالوگ دیجیتال آشنا کنیم و مزایای آن را شرح دهیم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با سالها تجربه در زمینه ی طراحی ابزار های تبلیغات محیطی و تبلیغات آنلاین مانند کاتالوگ کاغذی و کاتالوگ هوشمند توانسته است در کنار برندهای داخلی و خارجی سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد.  

جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کاتالوگ های طراحی شده؛ کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *