لوگو بر برند شما چطور تأثیر می گذارد؟

تاثیر لوگو بر برند

لوگو و برندسازی

لوگو یکی از بخش های حیاتی استراتژی برندسازی آنلاین یک سازمان است. تاثیر لوگو بر برند بر کسی پوشیده نیست. لوگو برندها مانند نماد یک سازمان خاص است که مصرف کننده در معرض آن قرار دارد. اگر نتواند پیام برند شما را به طور موثر منعکس کند، نمی تواند مخاطبان هدف شما را جذب کند یا ترافیک بالقوه را به وب سایت تجاری شما هدایت کند. اگرچه بخش‌های مختلف متعددی در طرح علامت‌گذاری یک کسب‌ و کار وجود دارد، لوگو دارای اهمیت فوق‌العاده است؛ چرا که به عنوان یک ابزار بصری مکاتبات، یک لوگو باید تصویر و پیام شما را به مخاطب منتقل کند.

از تاثیر لوگو بر برند همین بس که به افراد کمک می کند تا تصویر شما و حرفه ی شما را بدون هیچ مشکلی به خاطر بیاورند. به‌طور قابل‌توجهی، افراد جذب داده‌ها از طریق اشکال را ساده‌تر از سایر رسانه‌ها می‌دانند. در واقع حافظه بصری کمک شایانی به یادآوری برند و لوگو شما خواهد کرد. علاوه بر این، با فرض ساده بودن طرح لوگو، آن را برای یک خریدار به یاد ماندنی بسیار ساده تر می کند و آن تصویر را با تصویر شما شریک می کند.

طبق گزارش، لوگوها با 75% در سال 2021 برجسته ترین شناسه های برند هستند. این دلیلی است که اکثر سازمان ها به دنبال یک شرکت طراحی لوگو قابل اعتماد هستند.

طراحی لوگو گروه معماران
طراحی لوگو گروه معماران

در زیر چند راه حیاتی فهرست شده است که تاثیر لوگو بر برند را بیان می کند:

همچنین بخوانید: نکات مهم قبل از طراحی لوگو تجاری

 

لوگوی ساده اما به یاد ماندنی

با فرض اینکه چند تا از شناخته شده ترین تصاویر را که یک برند تجاری یا فردی را به تصویر می کشند نگاه کنید، خواهید دید که همه آنها یک چیز مشترک دارند. همه آنها یک برنامه اساسی و در عین حال اساسی بازی می کنند.

برای درک بهتر، بیایید لوگوی مک دونالد را در نظر بگیریم. منحنی های درخشان اصلی تصویر به قدری قابل توجه شده است که حتی یک کودک چهار ساله هم می تواند آن را با برنامه به یاد بیاورد. در هر صورت، به حدی خاص است که اشتباه گرفتن لوگو با افراد دیگر دشوار است.

اساساً، آرم‌های برندهایی مانند توییتر، فیس‌بوک و نایک در طراحی ساده اما اساسی هستند و در عین حال به اندازه کافی خارق‌العاده هستند. مشتریان برای ارتباط با برند مشکلی ندارند. این تعداد زیاد مدل ها یک واقعیت را برجسته می کند، هر چه طرح ساده تر باشد، برای یک خریدار به یاد ماندنی ساده تر است.

لوگوهای متوسطی که به طور موثر یک برند را منعکس می کنند.

در علامت‌گذاری، مدل‌های متعددی داریم که به‌طور مؤثر تأثیرات پیکربندی لوگو را بر تشخیص برند نشان می‌دهند. از لوگوهای قهرمانان ساختگی متعدد گرفته تا آرم های سازمانی واقعی که کاری را انجام داده اند که ارزش به خاطر سپردن را داشته باشد، طرح های متوسط ​​قابل اجرا هستند.

جهت مطالعه درباره اصول طراحی لوگو کافیست روی لینک کلیک کنید.

لوگو مدرن طرح
لوگو مدرن طرح

طراحی لوگو و شبکه های اجتماعی

یک بخش اساسی از طرح لوگو برای تصویر شما این است که باید بسیار شبیه به نظر برسد، چه برای یک رسانه کامپیوتری یا واقعی.

اینجاست که سرگرمی آنلاین وارد می شود. به عنوان یکی از شناخته شده ترین و اساسی ترین دستگاه های تبلیغاتی این روزها، لوگوی تصویر شما باید کاملاً مرتب و قانع کننده باشد.

با برجسته کردن مراحل مختلف سرگرمی مجازی در اندازه های مختلف صفحه نمایش، به عنوان مثال، اینستاگرام، که بیشترین هدف 180 در 180 پیکسل را ممکن می کند، لوگوی شما باید برای ایجاد تشخیص ایده آل خاص باشد.

وفاداری به برند

همانطور که تصویر برند شما توسعه می یابد، لوگوی شما برای بسیاری از خریداران طبیعی تر خواهد بود و این اشتراک باعث می شود که تشخیص دهید که شما قابل اعتماد و باز هستید.

این را در نظر بگیرید: وقتی به دنبال وسایل ورزشی می گردید و به طور ناگهانی شلوار مخصوص ردیاب را با برند نایک پیدا می کنید، بلافاصله برای خرید آماده می شوید. چرا؟ از آنجایی که با لباس نایک، می دانید که در مسیر درستی قرار دارید. به هر حال، نایک برندی است که همه به آن اعتماد دارند. اعتماد را می توان در ابتدا با یک لوگوی امیدوارکننده ایجاد کرد، و وفاداری به برند  دنبال آن ایجاد خواهد شود.

هنگامی که آنها شما را دوست دارند، مشتریان شما بارها و بارها شما را جستجو می کنند و لوگوی شما همان چیزی است که آنها ابتدا آن را مشاهده می کنند. این یکی از مسئولیت های اصلی یک شرکت طراحی لوگو است که لوگویی ایجاد کند که بتواند از وفاداری به برند مراقبت کند.

همچنین بخوانید: چاپ و برند سازی با انواع سربرگ

 

لوگوی توییتر نمونه موفق لوگو

اکنون، بیایید به سمت یک نام تجاری واقعی برویم که از یک طرح لوگوی اساسی برای تأثیرگذاری بر تشخیص خریدار استفاده کرده است.

نام، لوگو و ایده کاری توییتر برای همیشه استثنایی بوده است. مرحله سرگرمی آنلاین با انگیزه از صدای کوتاه و کر کننده یک پرنده، روشی را برای انتقال با استفاده از پیام های کوتاه ایجاد کرد.

لوگو واضح است، طرحی از بدن یک پرنده کوچک را برجسته می کند که واقعاً نام را به تصویر می کشد. علاوه بر این، هنگامی که به عنوان ویژگی یک روش علامت گذاری بزرگتر در نظر گرفته شود، یک حرکت هوشمندانه است. لوگو نام برند را استنباط می کند. طیف رنگ آبی خیره کننده علاوه بر این به معنای فرصتی برای بیان است که علامت تجاری صحنه است.

از این مثال‌ها، یک چیز واضح است: یک شرکت مشهور طراحی لوگو باید تلاش زیادی برای ایجاد یک ایده خلاقانه و منحصر به فرد انجام دهد.

logo twitter
logo twitter

کلام آخر

به طور خلاصه، برداشت اول بسیار مهم است. لوگوی کسب و کار شما یک درگیری فوری از تصویر شما است. قرار نیست لوگوی شما فقط وجود داشته باشد، بلکه این وظیفه دارد که به شما در حل مشکلات و رسیدن به مشتریانتان کمک کند. شما باید یک لوگوی آشکار را در نظر بگیرید تا از مزایای زیادی برخوردار شوید.

شرکت مدرن طرح با بیش از یک دهه سابقه درخشان ارائه کننده کلیه خدمات طراحی کاتالوگ، طراحی بروشور، طراحی سایت و سئو، عکاسی صنعتی، انواع تیزر، موشن گرافیک و… می باشد. برای اطلاع از تعرفه های خدمات با مجموعه مدرن طرح تماس بگیرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *