راهنمای عکاسی از مکان های صنعتی

عکاسی صنعتی مدرن طرح
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه از مکان های صنعتی عکاسی کنیم؟

عکاسی از مکان های صنعتی شامل کارخانجات، تولیدی ها و … می شود و برای اینکه بهترین عکس از این مکان ها، کارکنان، دستگاه ها و تولیدات شان گرفته شود، می بایست نکاتی را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

مکان صنعتی را خوب جستجو کنید

مکان صنعتی را خوب جستجو کنید
مکان صنعتی را خوب جستجو کنید

قبل از عکس برداری باید مکان صنعتی مورد نظر را خوب جستجو کنید. به محیط بیرون کارخانه بروید و درباره آنچه در حال وقوع است ایده بگیرید، از شخصی که کارخانه را به شما نشان می دهد بخواهید توضیح دهد که ماشین های مختلف چگونه کار می کنند تا بتوانید درک درستی از روند کار داشته باشید. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید دوربین را برای گرفتن زوایای خوب قرار دهید. قبل از عکسبرداری یک بار روند را تماشا کنید. این کار را می توان در حین جستجو انجام داد. به فرآیند نگاه کنید، ایده بگیرید، سپس دوربین ها و نور خود را تنظیم کنید.

[info_box title=”” image=”” animate=””]عکاسی صنعتی یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

فهرستی از فرآیند عکاسی تهیه کنید

حتی اگر دلیل آن را خوب درک نکنید، داشتن فهرستی از مراحل موجود در این فرآیند به شما کمک می‌کند تا چیزی را از دست ندهید. اکنون، می‌توانید گام به گام در روز عکاسی پیش بروید. هر کارخانه ای دارای فرآیند نیست، اما بیشتر آنها این کار را انجام می دهند.

به دنبال زوایای جالب باشید

به دنبال زوایای جالب باشید
به دنبال زوایای جالب باشید

دوربین را با جرثقیل در بالای سر خود قرار دهید یا پایین بر روی زمین قرار دهید تا زوایای جالبی برای عکاسی به دست آورید. عکس های POV با GoPro را فراموش نکنید. فقط به دنبال زوایای منحصر به فرد باشید زیرا مهم نیست از چه تجهیزاتی استفاده می کنید، هر کاری کنید نمی توانید عکس های کافی از مکان های جالب بگیرید.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]12 نکته عکاسی صنعتی[/info_box]

دوربین را حرکت دهید

یک عکس جرثقیل، یک عکس از دستگاه صنعتی، یک عکس اسلایدر یا دوربین گلاید کم (هر چیزی که درباره دوربین در حال حرکت باشد) نسبت به یک عکس ثابت و قفل شده علاقه و عمق بیشتری ایجاد می کند. حتی اگر چیزی که در حال تماشای آن هستید برای تماشا دیدنی است، کمی حرکت آن را زیباتر می کند و ارزش افزوده به ویدیوی شما اضافه می کند.

از نور محیط خود برای پر کردن استفاده کنید، سپس با منبع نور خود نقاط برجسته ایجاد کنید

ما نورد هی دوربین خود را برای نور محیط در کارخانه تنظیم می کنیم. سپس، چند چراغ LED PhotoFlex NorthStar اضافه می کنیم تا روی ماشین‌آلات برجستگی ایجاد کرده و به عمق اضافه کند. این کار تصویر را زیباتر می کند.

برای علاقه رنگ اضافه کنید

در کارخانجات صنعتی، ایده خوبی است که مقداری رنگ به عنوان نور پس زمینه یا نور حاشیه ای اضافه کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد. مقداری ژل آبی روی چراغ‌هایمان می‌گذاریم تا شکل های جالبی به ماشین ها بدهیم و ویدیو را زیباتر کنیم.

برخی از محصولات را از بین ببرید

ممکن است مجبور شوید برخی از محصولات را نابود کنید تا عکس‌های زیبا بگیرید، بنابراین آماده انجام این کار باشید. قسمت پایین قاب را برش دهید، دوربین را در یک کیسه محافظ قرار دهید

در صورت نیاز برای کارگران پیراهن تمیز فراهم کنید

در صورت نیاز برای کارگران پیراهن تمیز فراهم کنید
در صورت نیاز برای کارگران پیراهن تمیز فراهم کنید

لباس کارگران هیچ وقت تمیز و آماده عکاسی نیست، حتی اگر از قبل به آنها بگویید. ما کارگرانی خواهیم داشت که پیراهن های کثیف می‌پوشند یا لوگو هایی دارند که ما نمی‌خواهیم در ویدیوی ما باشند، بنابراین اگر لباس های اضافی دارید، به کارگران اجازه دهید آنها را بپوشند تا خوب و تمیز به نظر برسند.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]20 نمونه خلاقانه از عکاسی محصولات[/info_box]

خوش برخورد و پیگیر باشید

به کارگران بگویید دقیقاً چه کاری را می خواهید انجام دهند، و تا زمانی که عکس برداری نکرده ایدد، خوش برخورد و پایدار باشید. استعدادها را در مورد این فرآیند و کاری که انجام می دهید به کار بگیرید.

استفاده از چندین زاویه دوربین

از دو یا چند زاویه دوربین عکس بگیرید که فقط یک بار می‌توانید آن را ببینید. سینمایی فکر کنید! دوربین ها را با لنزهای مختلف و در زوایای مختلف تنظیم کنید تا بتوانید عکس های واید، متوسط و نزدیک بگیرید. دو یا چند دوربین با لنزهای مختلف ارزش تولید ویدیوی شما را افزایش می‌دهند و ویرایش آن را آسان‌تر می‌کنند.

حالا که این آموزش را تمام کردید و عکاسی از مکان های صنعتی را یاد گرفتید، فقط روی دکمه کوچک روی دوربین کلیک کنید

مطالب این مقاله با عنوان راهنمای عکاسی از مکان های صنعتی از این منبع گرفته شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *