8 نکته مهم ساعت طلایی عکاسی

ساعت طلایی عکاسی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

ساعت طلایی عکاسی زمانی است که می توان در طول روز بهترین عکس پرتره را گرفت. گاهی استفاده از طبیعت در برخی از ساعات تصویر بهتری به شما خواهد داد. طلوع و غروب خوشید جزو ساعت طلایی عکاسی محسوب می شوند. درواقع برنامه ریزی برای عکاسی در ساعت طلایی در عکاسی برگزار می شود. با ما همراه باشید تا نکات لازمم برای عکاسی را با شما به اشتراک بگذاریم.

نکات عکاسی در ساعت طلایی

  1. انتخاب و برنامه ریزی برای عکاسی در ساعت طلایی

حوالی طلوع و غروب خورشید می تواند ساعت طلایی در عکاسی باشد که معمولا کمتر از یک ساعت طول می کشد. بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید اما اگر ناگهانی برای عکاسی رفته اید هم کمی منتظر بمانید که خورشید غروب کند یا صبح ها کمی زودتر بیدار شوید تا بتوانید عکاسی ساعت طلایی غروب را تجربه کنید. برای اینکه زمان دقیق طلوع و غروب خورشید را داشته باشید می توانید برخی اپلیکیشن ها را نصب کنید تا به صورت دقیق زمان را برای شما مشخص کند.

عکاسی در ساعت طلایی

  1. مشخص کردن لوکیشن عکاسی

حتی اگر قصد ندارید در ساعت طلایی عکاسی کنید و قصد عکاسی در ظهر یا شب را دارید باید مکان مورد نظر را از قبل مشخص کنید. اما زمانی که صحبت از ساعت طلایی در عکاسی است باید حتما مکان را مشخص کنید و آن را در ذهن داشته باشید. اما اگر نمی توانید قبل از موعد عکاسی در لوکیشن حضور داشته باشید بهتر است از اپلیکیشن ها برای اطلاعات دقیق از مکان عکاسی استفاده کنید. معمولا همه موقعیت ها به صورت آنلاین در اینترنت موجود است و به راحتی پیدا می شود.

  1. عکاسی با فرمت RAW

با این فرمت می توانید به راحتی تصاویر را تنظیم کنید و ان ها را زیبا تر به نمایش بگذارید. استفاده از این فرمت برای ادیت در عکاسی ساعت طلایی بسیار کاربردی است.

  1. استفاده از نور سوژه ها به عنوان پس زمینه

نور غروب خورشید می توانئد نور اصلی شما در ساعت طلایی در عکاسی باشد و از پرتره به صورت خلاقانه عکس بگیرید. نوری که در پس زمینه وجود دارد بعث درخشندگی سوژه شما خواهد شد و سایه هایی که روی صورت ایجاد می کند و زیبایی و لطافت خاصی خواهد داشت.

ساعت طلایی برای عکاسی

  1. سوژه قرار دادن ساعت طلایی عکاسی نه پرتره

یکی از کار هایی که خلاقیت بسیاری در آن نهفته این است که لحظه طلایی را سوژه خود قرار دهید و برای اینکه به جزئیات بیشتر بپردازید می توانید نور بیشتری را اضافه کنید. می توانید از بازتابنده نور هم استفاده کنید. یکی از توصیه هایی که برای عکاسی به شما داده می شود این است که چندین عکس بگیرید تا شانس خود را افزایش دهید.

  1. جلوگیری از نور شعله ور در عکاسی

هنگام عکاسی به سمت خورشید، به راحتی می‌توانید فریم را با نور درخشان غرق کنید، که اغلب به بهای جزئیات در صورت سوژه شما تمام می‌شود. برای کنترل بهتر شعله در ساعت طلایی در عکاسی، سوژه را با دقت بین دوربین و نور قرار دهید. سپس، به آرامی موقعیت خود را تنظیم کنید تا نور بیشتری نشان داده شود و اجازه دهید نور کافی برای عکسبرداری عالی باشد. تا زمانی که جرقه به سختی از بین برود، می توانید جزئیات برجسته را در کنار سر سوژه حفظ کنید. من توصیه می کنم چندین عکس بگیرید تا شانس خود را برای گرفتن عکسی که می خواهید افزایش دهید.

  1. در صورت لزوم خورشید را دوباره بسازید

گاهی اوقات، ما به سادگی شرایط نوری ایده آلی نداریم و تلاش برای گرفتن عکس های ساعت طلایی با نور طبیعی یک گزینه نیست. با این حال، این بدان معنا نیست که ما نمی توانیم به تنهایی نور ساعت طلایی عکاسی را دوباره ایجاد کنیم. با یک فلاش دوربین خارجی جداشدنی یا خارجی یا تجهیزات فلاش خارج از دوربین و این نکات عکاسی ساعت طلایی، می توانیم به طور متقاعدکننده ای ساعت طلایی را دوباره خلق کنیم و تصاویری را ثبت کنیم که مشتریان شما را هر بار شگفت زده کند.

  1. نور بیشتر از سوژه های شما

اگرچه خورشید در آسمان نسبتا کوچک است، اما دامنه آن بسیار زیاد است. آن طور که فلاش خارج از دوربین فوکوس شده روی سوژه های شما نمی افتد. در عوض، درختان و دیگر ساختارهایی را که پس زمینه قاب شما را تشکیل می‌دهند، لمس می‌کند. هرچه عکس شما عریض تر باشد، به نور پس زمینه بیشتری نیاز خواهید داشت.

عکاسی ساعت طلایی

این بدان معنی است که شما احتمالاً باید از فلاش قوی تری در هنگام نمایش بیشتر صحنه استفاده کنید. برای پوشش حدود 10 تا 15 فوتی بین شما و سوژه ها (مانند عروس و داماد)، احتمالاً به 50 تا 150 وات ثانیه نیاز دارید که می توانید با استفاده از 1 تا 3 فلاش یا یک بارق متوسط ​​به آن برسید. در صورت امکان، از یک لنز محکم تر (85 میلی متر یا 70-200 میلی متر) برای فشرده سازی پس زمینه و به حداقل رساندن تعداد عناصر در میدان دید استفاده کنید. شما می خواهید از دیدن مناطقی از تصویر که نور شما آنها را نمی پوشاند در ساعت طلایی عکاسی اجتناب کنید.

مطالعه شود: مهم ترین قانون های ترکیب بندی در عکاسی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *