عکاسی ابری: 8 نکته برای نتایج نفس گیر

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عکاسی ابری: 8 نکته برای نتایج نفس گیر

تکنیک های عکاسی ابری را در این مقاله بخوانید!

آسمان تنها انتزاعی ترین و پویاترین بوم نقاشی است که یک عکاس تا به حال می تواند با آن روبرو شود. برای من، این منبع بی پایان الهام است. به علاوه، آسمان بسیار قابل دسترسی است و عکاسی از ابرها بسیار سرگرم کننده است.

اما عکاسی ابری بدون مشکل نیست. با توجه به اینکه آسمان معمولاً چقدر روشن به نظر می رسد، می توان این نوردهی را سخت کرد . و دوربین شما اغلب برای فوکوس روی ابرها مشکل دارد، به خصوص زمانی که کنتراست آسمان پایین باشد.

خوشبختانه چندین راه حل آسان برای این مشکلات وجود دارد که من در این مقاله به اشتراک می گذارم – همراه با تعداد انگشت شماری از نکات و تکنیک های اضافی که به شما کمک می کند مانند یک حرفه ای از ابرها عکس بگیرید.

بنابراین، اگر آماده‌اید از فرصت‌های عکاسی فوق‌العاده‌ای که درست بالای سرتان وجود دارد، استفاده کنید، بیایید درست شیرجه بزنیم!

 

  1. به طور عمدی ابرها را بیش از حد در معرض دید قرار دهید

ابرها معمولاً به رنگ سفید روشن هستند، که عموماً باعث می‌شود دوربین‌سنج‌ها خراب شوند. دوربین شما رنگ سفید روشن را می‌بیند، فکر می‌کند که باید خاکستری متوسط ​​به نظر برسد، و سپس ابرها را به‌طور چشمگیری در پاسخ کم نوردهی می‌کند و در نتیجه عکس‌های کسل‌کننده و ناخوشایندی که فاقد پاپ هستند، می‌شود.

بنابراین به جای اینکه به دوربین خود اجازه دهید همه کارها را انجام دهد، مطمئن شوید که در حالت اولویت دیافراگم یا حالت دستی تنظیم شده اید . دوربین خود را به سمت ابرها بگیرید، به توصیه نوردهی دوربین خود توجه کنید، سپس نوردهی را یک تا دو استاپ افزایش دهید.

 

 

عکاسی ابرری

 

اگر در حالت اولویت دیافراگم عکاسی می‌کنید، به سادگی جبران نوردهی مثبت را شماره‌گیری کنید. اگر در حالت دستی عکاسی می کنید ، از نظر فنی می توانید انتخاب کنید که آیا ISO خود را افزایش دهید ، دیافراگم خود را باز کنید یا سرعت شاتر خود را کاهش دهید، اما به طور کلی، من توصیه می کنم سرعت شاتر خود را تنظیم کنید و نه چیز دیگری.

 

  1. به دنبال مناطق کنتراست برای تمرکز باشید

سیستم‌های فوکوس خودکار دوربین اغلب برای تمرکز روی ابرها مشکل دارند. به عنوان مثال، در روزهای ابری، آسمان بسیار صاف و کنتراست کم است. این یک کابوس مطلق است و سیستم فوکوس خودکار دوربین شما ثانیه های طولانی را صرف جستجوی فوکوس کامل می کند (و اغلب آن را پیدا نمی کند).

پس چیکار میکنی؟ شما چند گزینه محدود برای انتخاب دارید.

اول، همانطور که در بالا ذکر کردم، مشکل واقعی فوکوس خودکار در عکاسی ابری کنتراست است . اگر کنتراست نداشته باشید، سیستم فوکوس خودکار شما نمی‌داند چه کاری انجام دهد، که منجر به ناامیدی و عکس‌های خارج از فوکوس زیادی می‌شود.

بنابراین حالت AF خود را روی AF-S (همچنین به عنوان One-Shot AF شناخته می شود) تنظیم کنید. این به سیستم AF شما می‌گوید فوکوس را پیدا کند و سپس آن را قفل کند. و حالت منطقه AF خود را روی گزینه تک نقطه ای آن تنظیم کنید. شما می خواهید بتوانید مناطق کنتراست را با دقت هدف قرار دهید.

بعد، نگاهی طولانی به آسمان بیندازید و ببینید آیا می‌توانید تضاد واضحی را تشخیص دهید. نقطه فوکوس خودکار را با دقت روی لبه با کنتراست بالا قرار دهید، سپس دکمه شاتر را تا نیمه فشار دهید تا فوکوس قفل شود.

در نهایت، در حالی که تمرکز را قفل نگه می دارید!  ترکیب خود را تا زمانی که به نتیجه دلخواه خود برسید تنظیم کنید. وقتی آماده شدید، عکس بگیرید!

 

عکاسی ابری

 

روش دیگر این است که لنز خود را به فوکوس دستی تغییر دهید ، سپس حلقه فوکوس لنز خود را به دقت تنظیم کنید تا ابرها واضح به نظر برسند. این گزینه به توانایی شما برای فوکوس دستی بستگی دارد، اما اگر روی LCD زوم کنید و از دیافراگم باریک‌تری برای بافر کمی عمق میدان استفاده کنید، می‌توانید به طور مداوم نتایج عالی بگیرید. مطمئناً این روش کندتر فوکوس است، اما اگر سیستم فوکوس خودکار شما مشکل ایجاد کند، شما را ناامید نخواهد کرد.

 

  1. همیشه یک دوربین همراه داشته باشید

ابرها در همه جا قابل مشاهده هستند، و دائماً در حال تغییر هستند – به این معنی که اغلب فرصت‌های عکاسی عالی درست بالای سر شما شکل می‌گیرد.

بنابراین هر زمان که بیرون می روید، مطمئن شوید که یک دوربین در کیف، ماشین یا دور گردنتان وجود دارد. شما نمی خواهید در امتداد رانندگی کنید، فقط مجموعه ای شگفت انگیز از ابرها را ببینید و برای گرفتن آن آماده نباشید!

 

 

عکاسی صنعتی

از نظر فنی می توانید از هر ترکیب دوربین و لنز برای عکاسی ابری استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید عکس‌های ابری دقیق بگیرید، توصیه می‌کنم دوربین DSLR یا بدون آینه بگیرید (هر مدل اخیر خوب خواهد بود و بسیاری از مدل‌های قدیمی‌تر نیز کار را انجام می‌دهند). من همچنین استفاده از لنزهای تله فوتو، مانند لنز کیت 55-200 میلی متری یا زوم 70-200 میلی متری f/4 را توصیه می کنم.

دوربین با کیفیت بالاتر تضمین می‌کند که عکس‌های ابری شما دارای رنگ‌ها و جزئیات بسیار زیبایی هستند، در حالی که لنز تله فوتو به شما امکان بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی برای ترکیبی از عکس‌های ابری فشرده‌تر و گسترده‌تر را می‌دهد.

 

  1. به دنبال ترکیب های قدرتمند باشید

اگر می‌خواهید بهترین عکاسی ابری را ثبت کنید، نمی‌توانید فقط یک ابر جالب را متوجه شوید، یک یا دو عکس بگیرید و سپس آن را یک روز بنامید. در عوض، باید به دقت در مورد ترکیب فکر کنید . به طور خاص از خود بپرسید:

چه چیزی در این صحنه ابری است که به نظر من جالب است؟ چگونه می توانم آن را برجسته کنم؟

چگونه می توانم یک قاب ایجاد کنم که در کل احساس تعادل داشته باشد؟

چگونه می توانم کادربندی خود را برای اضافه کردن جریان تغییر دهم؟

آهنگسازی موضوع پیچیده‌ای است، اما وقتی تازه شروع به کار می‌کنید، من شما را تشویق می‌کنم که به دقت در مورد چیزی که صحنه را خاص می‌کند فکر کنید . سپس هر کاری که می توانید برای تأکید بر آن ویژگی ها انجام دهید.

 

 

عکاسی از ابر

 

همچنین می‌توانید از قانون یک سوم استفاده کنید ، که شما را تشویق می‌کند عناصر کلیدی را در یک سوم مسیر در کادر قرار دهید. در حالی که قانون یک سوم واقعاً یک قانون نیست و گهگاه نتایج بدی به شما می دهد، اما یک طرح ساده برای ایجاد تعادل و جریان در صحنه ارائه می دهد.

به هر حال، ترکیب فقط به مطالعه تئوری نیست. آن را نیز در مورد آزمایش! هرگز با قوانین و دستورالعمل های ترکیب بندی احساس نکنید. اگر متوجه ترکیب جالبی شدید، آن را امتحان کنید و ببینید چه چیزی می توانید ایجاد کنید.

 

  1. هنگام طلوع و غروب خورشید عکاسی کنید

ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما اگر می خواهید عکس های ابری پر از رنگ باشد، مطمئن شوید که برای تماشای طلوع و غروب خورشید به بیرون بروید.

 

همانطور که بدون شک می دانید، هنگام طلوع و غروب خورشید، آسمان ها به رنگ قرمز، نارنجی، بنفش، آبی و هر چیزی در بین آن ها می شوند. زمان بسیار خوبی برای عکاسی از عکس های انتزاعی و با جزئیات با لنز زوم است – اما زمان بسیار خوبی برای گرفتن تصاویر گسترده تر است که کل صحنه را به تصویر می کشد.

 

عکاسی

 

مطالب مرتبط » تکنیک هی عکاسی حرفه ای از منظره را بیاموزید!

 

برخی از طلوع و غروب خورشید بسیار دیدنی تر از برخی دیگر هستند. طبق تجربه من، شما می خواهید تعداد مناسبی از ابرها در آسمان وجود داشته باشد، اما نه خیلی زیاد . توصیه می‌کنم پیش‌بینی آب و هوا را از قبل بررسی کنید، و اگر زمان طلوع یا غروب خورشید شرایط نیمه ابری را می‌دهد، حتماً با آن دوربین به بیرون بروید!

 

  1. عکس قبل و بعد از طوفان

در حالی که طلوع و غروب خورشید خیره کننده عالی هستند، می توانید عکس های شگفت انگیز ابری را در آب و هوای دیگر نیز ثبت کنید.

به ویژه، آسمان های طوفانی شگفت انگیز به نظر می رسند و انواع فرصت های عکاسی ابری را ارائه می دهند. شما می توانید قبل از شروع طوفان – زمانی که ابرها هنوز در دوردست ها در حال دمیدن هستند – عکس های فوق العاده ای ایجاد کنید و همچنین می توانید پس از عبور از طوفان، عکس های شگفت انگیزی بگیرید. (شاید حتی بتوانید از یک رنگین کمان خیره کننده عکس بگیرید!)

 

عکاسی ازابر

 

حتی می‌توانید در طول طوفان عکاسی کنید، اما مطمئن شوید که همیشه در امان هستید و همچنین اقداماتی را برای محافظت از تجهیزات دوربین خود انجام دهید. اگر می‌خواهید از ابرهای طوفانی در اوج عکس بگیرید، از پنجره خانه‌تان عکس بگیرید. به این ترتیب، فرصت های زیادی برای عکس به دست می آورید، اما لازم نیست نگران رعد و برق یا باران باشید.

 

  1. تکنیک نوردهی طولانی را امتحان کنید

اگر ایده عکاسی ابری را دوست دارید اما می خواهید آن نگاه انتزاعی و هنری را به سطح بعدی ببرید… .

سپس نوردهی طولانی راهی برای رفتن است. می بینید، تکنیک های نوردهی طولانی رگه های ابری خیره کننده ای ایجاد می کند که کاملاً زیبا به نظر می رسند .

 

عکاسی ابرری

 

مگر اینکه بخواهید در شب عکاسی کنید، به یک فیلتر چگالی خنثی نیاز دارید (هرچه تیره تر، بهتر). شما همچنین به یک سه پایه محکم و یک کنترل از راه دور نیاز دارید تا دوربین خود را در هنگام نمایش هر عکس ثابت نگه دارد.

در اینجا نحوه کار آن آمده است:

ابتدا دوربین خود را روی سه پایه خود نصب کنید و ترکیب خود را انتخاب کنید. (به خاطر داشته باشید که ابرها حرکت خواهند کرد، بنابراین وقتی ترکیبی را انتخاب کردید، باید سریع کار کنید.)

دوربین خود را به حالت دستی تغییر دهید. سپس سرعت شاتر بیشتری را شماره گیری کنید تا حرکت ابر را ثبت کنید. سپس، کمترین ISO دوربین خود را تنظیم کنید. در نهایت، دیافراگم خود را بر اساس ملاحظات نوردهی انتخاب کنید. (به عبارت دیگر، مقدار دیافراگم را طوری انتخاب کنید که بتوانید یک تصویر روشن – اما نه خیلی روشن! – ثبت کنید.) سپس از یک کنترل از راه دور برای فعال کردن شاتر استفاده کنید.

چه سرعت شاتر ایده آل است؟ این به سرعت ابرها و فاصله کانونی شما بستگی دارد، بنابراین باید کمی آزمایش کنید. با این حال، 20 ثانیه نقطه شروع خوبی است. توصیه می کنم چند عکس بگیرید، نتایج را روی LCD دوربین خود بررسی کنید، سپس سرعت شاتر را بر اساس آن تنظیم کنید. در نهایت، به سرعتی خواهید رسید که کار می کند، و در نهایت با عکس های ابری زیبا و شگفت انگیز مواجه خواهید شد!

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با عکاسی ابری یا همان تکنیک های تصویر برداری از روزهای ابری آشنا کنیم.

ما در کانون تبلیغاتی مدرن طرح در تلاش هستیم برای آموزش عکاسی صنعتی نکات و تکنیک ها را در اختیار علاقه مندان بگذاریم، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

 

مطالب بیشتر» تکنیک های عکاسی از مه را بیاموزید![/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *