10 نکته برای عکاسی از خط تولید کارخانه

عکاسی از خط تولید کارخانه
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

10 نکته برای عکاسی از خط تولید کارخانه

 

در داخل کارخانه های بسیار بزرگ ممکن است ثبت تک تک پرسپکتیوها در دوربین شما غیر ممکن باشد. بنابراین، قبل از اینکه عکسبرداری واقعی انجام شود، باید یک انتخاب موضوعی در ذهن داشته باشید. علاوه بر این، مشتری شما یا آژانس بازاریابی او ممکن است فهرستی از خواسته های ماشین ها یا دیدگاه های جالب را در ذهن داشته باشد که برای عکاسی از خط تولید کارخانه کاربردی باشد. از آنها بپرسید که چه انتظاراتی از عکسبرداری نمایش داده می شود و عکس ها برای چه چیزی استفاده خواهند شد.

عکس خط تولید کارخانه

هنگام عکاسی از یک کارخانه صنعتی از چه چیزی عکس بگیریم
یک تامین کننده خودرو آمریکایی سه مکان در اروپا دارد که از آنجا عمدتاً صنعت خودرو آلمان را تحویل می دهد. اما همچنین شرکت هایی مانند پژو، فیات، جگوار، رنو، سیتروئن و سیت با قطعات موتور از آن کارخانه تحویل داده می شوند. دو کارخانه در آلمان و کارخانه اصلی در رومانی توسط عکاس صنعتی ما پاتریک زاسادا عکاسی خواهد شد. در دو مکان آلمانی قطعات جداگانه موتور مانند میله های اتصال یا نازل برای سیستم ABS تولید می شود، در حالی که در کارخانه رومانیایی، موتورهای احتراقی کامل تقریباً برای تمام خودروسازان آلمانی و اروپایی تولید می شود. تصاویر برای وب سایت و همچنین برای اهداف عمومی عمومی (گزارش های تجاری، بروشورها، آگهی ها و غرفه های نمایش) مورد نیاز هستند. عکس های صنعتی باید تصوری از محل کار ایجاد کنند. توجه ویژه ای به اندازه چشمگیر خواص گیاه می شود. با این حال، در دو مکان، هیچ عکس هوایی از هواپیماهای بدون سرنشین نباید تهیه شود، زیرا سقف کارخانه در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و بنابراین نباید نشان داده شود. علاوه بر این، مکان دقیق نباید آشکار باشد، زیرا با انتشار مکان، خطر جاسوسی صنعتی افزایش می یابد. این یک چالش خاص در هنگام به تصویر کشیدن ابعاد عظیم کارخانه است. در نهایت، یک برداشت خوب از فرآیندهای ساخت و کار، و همچنین اندازه جسم باید با تصاویر زیبا و خیره کننده، بدون ارائه جزئیات بیش از حد در مورد فرآیندهای واقعی، منتقل شود. زیرا سقف گیاه در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و بنابراین نباید نشان داده شود. علاوه بر این، مکان دقیق نباید آشکار باشد، زیرا با انتشار مکان، خطر جاسوسی صنعتی افزایش می یابد. این یک چالش خاص در هنگام به تصویر کشیدن ابعاد عظیم کارخانه است. در نهایت، یک برداشت خوب از فرآیندهای ساخت و کار، و همچنین اندازه جسم باید با تصاویر زیبا و خیره کننده، بدون ارائه جزئیات بیش از حد در مورد فرآیندهای واقعی، منتقل شود. زیرا سقف گیاه در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و بنابراین نباید نشان داده شود. علاوه بر این، مکان دقیق نباید آشکار باشد، زیرا با انتشار مکان، خطر جاسوسی صنعتی افزایش می یابد. این یک چالش خاص در هنگام به تصویر کشیدن ابعاد عظیم کارخانه است. در نهایت، یک برداشت خوب از فرآیندهای ساخت و کار، و همچنین اندازه جسم باید با تصاویر زیبا و خیره کننده، بدون ارائه جزئیات بیش از حد در مورد فرآیندهای واقعی، منتقل شود.

نکات مهم 

کارخانه، مکانی شلوغ با ماشین های بزرگ و قطعات متحرک زیاد است. عکاسی در یک کارخانه در حال کار میتواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما در اینجا 10 نکته برای آسان تر کردن آن وجود دارد.

  •         جستجوی مکان

قبل از شلیک باید مکان را جستجو کنید. بیرون بروید و از آنچه در حال وقوع است ایده بگیرید، از شخصی که به شما نشان می دهد بخواهید توضیح دهد که ماشین های مختلف چه کار می کنند تا بتوانید درک درستی از روند انجام دهید. به دنبال مکان هایی باشید که بتوانید دوربین را برای گرفتن زوایای خوب قرار دهید. مایل باشید قبل از عکاسی از خط تولید کارخانه یکبار روند را تماشا کنید. این را می توان در حین جستجو انجام داد. به آن نگاه کنید، ایده بگیرید، سپس دوربین ها و چراغ های خود را تنظیم کنید.

  •         تهیه فهرستی از مراحل عکسبرداری

حتی اگر آن را درک نکنید، داشتن فهرستی از مراحل درگیر در این فرآیند به شما کمک می‌کند چیزی را از دست نداده اید. اکنون، می توانید در روز عکاسی از خط تولید کارخانه گام به گام پیش بروید. بعضی از کارخانه ها فرآیند خاصی ندارند، اما بیشتر آنها این کار را انجام می دهند، اجازه دهید این داستان پشت صحنه عکسبرداری شما باشد.

  •         به دنبال زوایای جالب باشید

دوربین را با جرثقیل در بالای سر خود قرار دهید یا پایین روی زمین قرار دهید تا زوایای جالبی به دست آورید. عکس های POV با GoPro  را فراموش نکنید. تطبیق پذیری GoPro، تصویری با کیفیت بسیار بالا به ما می دهد. فقط به دنبال زوایای منحصر به فرد در عکاسی از خط تولید کارخانه باشید زیرا مهم نیست از چه تجهیزاتی استفاده می کنید، واقعاً نمی توانید عکس های کافی از مکان های جالب بگیرید.

  •         از نور محیط خود برای پر کردن استفاده کنید، سپس با منبع نور خود، هایلایت ایجاد کنید

ما نوردهی دوربین خود را برای نور محیط در کارخانه تنظیم می کنیم. سپس، من چند چراغ LED PhotoFlex NorthStar اضافه کردم تا برخی از نقاط برجسته را بر روی ماشین آلات ایجاد کرده و به عمق اضافه کنم. این تصویر را زیباتر می کند و عکاسی از خط تولید کارخانه را حرفه ای تر نشان می دهد.

خط تولید عکاسی
خط تولید عکاسی

   

  •     رنگ در عکاسی از خط تولید

در کارخانجات خسته کننده و صنعتی، ایده خوبی است که مقداری رنگ به عنوان نور پس زمینه یا نور حاشیه ای اضافه کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد.

  •         برخی از محصولات را از بین ببرید

ممکن است مجبور شوید برخی از محصولات را در عکاسی صنعتی از خط تولید کارخانه نابود کنید تا عکس‌های دراماتیک عالی بگیرید، بنابراین آماده و مایل به انجام این کار باشید. قسمت پایین یک قاب را برش دهید، دوربین را در یک کیسه چیپس سیب زمینی قرار دهید و محفظه های مختلفی برای دوربین بسازید تا بخشی از فرآیند باشد.

  •         در صورت نیاز برای کارگران پیراهن تمیز همراه داشته باشید

کارگران برای عکاسی از خط تولید کارخانه آماده نمی شوند، حتی اگر از قبل به آنها بگویید. ما کارگرانی در آنجا داشتیم که پیراهن‌های کثیف می‌پوشیدند یا آرم‌هایی داشتند که ما نمی‌خواستیم در ویدیوی ما باشد، بنابراین اگر وسایل اضافی دارید، می‌توانید به کارگران اجازه دهید آنها را بپوشند تا خوب و تمیز به نظر برسند.

  •         پیگیر باشید

به کارگران بگویید دقیقاً چه کاری را می خواهید انجام دهند و تا زمانی که شلیک نکنید، خوشایند و پایدار باشید. استعدادها را در مورد فرآیند و کاری که انجام می دهید هیجان زده کنید، بنابراین آنها می خواهند به شما کمک کنند و آن را محقق کنند.

عکاسی از خط تولید

  •         چندین زاویه دوربین

از دو یا چند دوربین روی فرآیندی عکس بگیرید که فقط یک بار می‌توانید آن را ببینید. سینمایی فکر کنید و دوربین ها را با لنزهای مختلف و در زوایای مختلف تنظیم کنید تا بتوانید عکسی واید، متوسط ​​و نزدیک بگیرید. دو یا چند دوربین با لنزهای مختلف ارزش تولید ویدیوی شما را افزایش می‌دهند و برش آن را آسان تر می کنند.

دیدن تمام ماشین آلات کارخانه و خط تولید در یک روز قطعا کار جذابی است. من امیدوارم که این نکات به شما کمک کند دفعه بعد که به عکاسی از خط تولید کارخانه پرداختید، پایه و اساس را برای شما ایجاد کند. 

مطالعه شود: 6 نکته که در عکاسی صنعتی حرفه ای اهمیت دارد[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *