قواعد چاپ کاتالوگ

قواعد چاپ کاتالوگ
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قواعد چاپ کاتالوگ که چاپگر شما باید به آن مجهز باشد

بسیاری از شرکت ها کاتالوگ ها را چاپ و توزیع می کنند تا خدمات شرکت و پلن های آن را به نمایش بگذارند.

استفاده از کاتالوگ های با استفاده آسان و کاتالوگ هایی که طراحی زیبایی دارند باعث چینش منظم و زیبایی شناختی محصولات و خدمات می شود. کاتالوگ ها اطلاعات ارزشمندی در مورد شرکت و همچنین اطلاعات مهم تماس و سفارش ارائه می دهند.

قواعد چاپ کاتالوگ که چاپگر شما باید به آن مجهز باشد
قواعد چاپ کاتالوگ که چاپگر شما باید به آن مجهز باشد

چاپ یک کاتالوگ سفارشی یک کار بزرگ است، بنابراین توصیه می شود چاپگر خود را در مراحل اولیه برای چاپ آماده کنید. من به عنوان یک ناظر چاپ کاتالوگ، لیست زیر را برای راهنمایی شما جمع آوری کرده ایم. موارد زیر از اصلی ترین قواعد چاپ کاتالوگ هستند که باید به ناظر چاپ و چاپگر خود منتقل کنید تا بتواند به طور دقیق کاتالوگ شما را پرینت کند:

1) کمیت

دانستن کمیت مورد نظر به چاپگر شما کمک می کند تا توصیه هایی در مورد نوع ماشین چاپ برای پروژه کاتالوگ خاص شما ارائه دهد. به عنوان مثال، اگر فقط به 200 نسخه از کاتالوگ نیاز دارید، ممکن است تولید کاتالوگ در یک دستگاه چاپ دیجیتال مقرون به صرفه تر باشد.

برعکس، اگر به 50000 کاتالوگ نیاز دارید، چاپ افست وب احتمالا کارآمدترین روش تولید خواهد بود. مقدار مشخصی از کاتالوگ ها (مثلاً 500 تا 5000) احتمالاً برای پرس افست تغذیه شده ورق مناسب تر است. دانستن مقدار به چاپگر شما این امکان را می دهد که پروژه شما را با دستگاه چاپ مناسب آن مطابقت دهد.

[info_box title=”” image=”” animate=””]چاپ و طراحی کاتالوگ یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

2) ابعاد

برخی از ابعاد کاتالوگ ها (مانند 8.5 اینچ در 11 اینچ) متداول تر هستند و بنابراین تولید آنها به طور کلی مقرون به صرفه تر است. همچنین، برخی از چاپگرها می توانند کاتالوگ های بزرگ، عجیب و غریب یا سفارشی را چاپ کنند و برخی نیز نمی توانند. همه چیز به امکانات چاپی چاپگر بستگی دارد.

ابعاد کاتالوگ
ابعاد کاتالوگ

همچنین، چاپگر شما ممکن است برای کمک به کاهش هزینه های تولید و توزیع تا حد امکان، اندازه پیشنهادی را ارائه دهد. به همین دلیل است که در کاتالوگ های جدید توصیه می شود قبل از عمیق شدن در مراحل طراحی و چیدمان چاپگر خود را چک کنید. چند تغییر ظریف در طراحی کاتالوگ می تواند به یک صرفه جویی بزرگ تبدیل شود.

3) تعداد صفحات

تعداد صفحات هر کاتالوگ (همراه با تعداد کل کاتالوگ های مورد نیاز) به چاپگر شما کمک می کند تا تعیین کند چه مقدار کاغذ برای تولید پروژه شما نیاز است. تعداد صفحات همچنین به تعیین سبک صحافی مناسب برای کاتالوگ شما کمک می کند.

یکی دیگر از اطلاعات مهمی که چاپگر شما باید در مورد صفحات بداند این است که آیا آنها در هر دو طرف چاپ می شوند یا فقط یک طرف. معمولاً صفحاتی که در هر دو طرف جوهر چاپ شده اند باید از کاغذ ضخیم تری تهیه شوند تا از نمایش جوهر به طرف دیگر جلوگیری شود.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]کاتالوگ چیست؟[/info_box]

4) سبک صحافی

کاتالوگ هایی با تعداد صفحات کم (مثلاً 64 صفحه یا کمتر) معمولاً می توانند با روشSaddle Stitch صحافی شوند. این روش اقتصادی از منگنه‌ها برای ایمن کردن صفحات به شکل کتاب استفاده می‌کند.

دستگاه چاپ کاتالوگ
دستگاه چاپ کاتالوگ

تعداد صفحات خیلی زیاد برای روش صحافی Saddle Stitch معمولاً با روش Perfect Binding امکان پذیر است. روش Perfect Binding از چسب برای چسباندن صفحات به جلد استفاده می کند و می تواند کاتالوگ های بسیار ضخیم را در خود جای دهد. این روش همچنین یک ستون فقرات صاف ایجاد می کند که می توان روی آن چاپ کرد.

بسته به کاتالوگ خاص شما، ممکن است سبک‌های صحافی دیگری در دسترس شما باشد، اما در تجربه من روش‌های Saddle Stitch و Perfect Bound رایج‌ترین روش‌های صحافی برای کاتالوگ‌های چاپی هستند.

5) رنگ جوهر

آیا کاتالوگ شما با صفحات تمام رنگی و جلد تمام رنگی تولید می شود؟ یا برخی از عناصر فقط با جوهر سیاه چاپ می شوند؟ در برخی موارد، جوهر سیاه ممکن است انتخاب مقرون به صرفه‌تری باشد، اما رنگ کامل تقریباً همیشه برای حداکثر تأثیر توصیه می‌شود… به‌ویژه برای فروش و کاتالوگ‌های تبلیغاتی.

ناظر چاپ شما همچنین ممکن است بپرسد که آیا پوشش جوهر تا لبه صفحات (به نام Bleed) گسترش یابد یا خیر؟ بسته به پروژه، پخش جوهر گاهی اوقات کمی هزینه بیشتری ایجاد می کند زیرا نیاز به چاپ روی یک صفحه کاغذ بزرگتر و سپس برش کاغذ به اندازه دلخواه دارد.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]اصول طراحی کاتالوگ[/info_box]

6) ویژگی های کاغذ

ویژگی های کاغذی که انتخاب می کنید (مانند ضخامت، بافت و سطح براق) تا حد زیادی به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل تصویری است که می‌خواهید کاتالوگ شما نمایش دهد. برای مثال، یک کاتالوگ ساخته شده با پوشش سنگین و براق، تصویری با کیفیت بالاتر نسبت به نمونه نازک تر و ضعیف تر ارائه می دهد. به طور منطقی، اگر شما اقلام با کیفیت و گران قیمت را تبلیغ می کنید، ساخت کاتالوگ شما باید منعکس کننده آن باشد.

دومین عامل این است که می خواهید کاتالوگ شما چقدر بادوام باشد. اگر کاتالوگ را به ندرت چاپ می کنید، باید از کاغذ بادوام تر با پوشش شفاف محافظ یا احتمالاً لمینت استفاده کنید. این به آن کمک می کند که تا چاپ بعدی در تیراژ باقی بماند. با این حال، اگر یک کاتالوگ را اغلب چاپ می کنید (مانند ماهانه یا فصلی) در صورت تمایل می توانید ضخامت و سطح درخشندگی جلد و صفحات را کاهش دهید.

مقاله ای که با عنوان قواعد چاپ کاتالوگ مطالعه نمودید از این منبع خارجی ترجمه شده است. در صورت نیاز می توانید به آن مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *