نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای

نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

قضاوت کاتالوگ از روی جلد

کاتالوگ ها ابزاری برای تبلیغ و اطلاع رسانی در مورد یک برند یا محصول هستند. با پیشرفت علم و فناوری می توان با یک جستجوی ساده به اطلاعات دست یافت. اما چیزی که کاتالوگ های چاپی را همچنان در تجارت نگه داشته است این است که هنوز مکان هایی وجود دارد که مردم منتظر هستند و به دنبال زمان برای گذراندن هستند، در این زمان کاتالوگ ها می توانند آموزنده و سرگرم کننده باشند. نقش جلد در  طراحی کاتالوگ حرفه ای می تواند نشان دهد که آیا یک کاتالوگ ارزش مطالعه دارد یا نه.

ممکن است کتاب‌ها از روی جلدشان قضاوت نشوند، اما کاتالوگ‌ها این طور نیستند، هر کاتالوگ در نگاه اول با طراحی جلد آن قضاوت می‌شود. هدف از طراحی جلد روی کاتالوگ این است که بتواند مشتری را جذب و به محصول و شرکت متصل کند. یکی دیگر از اهداف طراحی جلد کاتالوگ، بیان اطلاعات درون کاتالوگ است. نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای باید به گونه ای باید باشد که به خوبی یک برند را تبلیغ کند و مانند یک تخفیف بزرگ توجه را به خود جلب کند. همه کاتالوگ های موفق دارای ویژگی های خاصی هستند. اگر المان های روی جلد یک سری ویژگی هایی داشته باشند که بتوانند مخاطب خود را به سمت خود جلب کنند یعنی این کاتالوگ دقیق و درست و بر اساس اصول طراحی شده اند. رعایت نکات برای پیاده سازی یک جلد عالی که بتواند موفقیت کاتالوگ را تضمین کند الزامی است. در ادامه این نکات را بررسی می کنیم.

قضاوت کاتالوگ از روی جلد
قضاوت کاتالوگ از روی جلد

هدف از طراحی کاتالوگ

اولین چیزی که در طراحی جلد کاتالوگ اهمیت دارد، هدف از طراحی کاتالوگ است. فرض کنید قصد دارید یک جلد کاتالوگ برای یک شرکت مد طراحی کنید، جلد کاتالوگ شما باید به گونه ای باشد که مردم جذب آن شوند و به دنبال بررسی محصول شما و قیمت آن باشند. در واقع آنها را تشویق کنید تا کاتالوگ را ورق بزنند. حال تصور کنید که قرار است طرح جلد کاتالوگ را برای یک شرکت انتخاب کنید. نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای در موفقیت یک شرکت بسیار موثر است. بهترین طرح برای روی جلد کاتالوگ طرحی است که مفیدترین و بهترین نکات شرکت را در یک نگاه ارائه دهد تا بیننده ترغیب شود تا در مورد شرکت اطلاعات بیشتری کسب کند. این نشان می دهد که طراحی جلد کاتالوگ مد باید لباسی باشد که مخاطب بخواهد آن را بخرد، اما طراحی جلد کاتالوگ یک شرکت باید اطلاعات شرکت را هویدا کند.

خلاقیت در طراحی جلد و ایفای درست نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای

نکاتی برای طراحی جلد کاتالوگ

برای اینکه طراحی جلد کاتالوگ با هر موضوعی مدرن و زیباتر به نظر برسد باید نکاتی را در آنها رعایت کرد.

1. رنگ های گرم و غیر متعارف

یکی از این نکات مهم در طراحی روی جلد، استفاده از رنگ های غیر متعارف و گرم است. رنگ ها نه تنها در کاتالوگ ها بلکه در سایر طرح های گرافیکی نیز اهمیت دارند. سعی کنید در طراحی خود یک زندگی زیبا و مدرن را به تصویر بکشید. دیدن یک محصول در این زندگی می تواند خواننده را تشویق کند تا در مورد محصول اطلاعات کسب کند.

2. فونت مناسب

استفاده از فونت های مناسب عکس، تصویری محبوب به شما می دهد. این فونت ها شبیه ادویه هستند و خلاقیت بیشتری به شما می دهند. در طراحی های خلاقانه، جلد یک کاتالوگ استفاده از تصاویر چند وجهی همیشه بسیار مهم است. نمونه بارز آن را می توان در کاتالوگ سفر مشاهده کرد. در یک طرح علاوه بر معرفی مکان ها، فرهنگ های محلی سعی می کنند نوع پوشش و … را نیز لحاظ کنند.

3. خلاقیت

به طور کلی خلاقیت فرد در طراحی جلد کاتالوگ آن را منحصر به فرد می کند. پس سعی کنید همیشه همه چیز را در ذهن داشته باشید. گاهی اوقات بهترین طرح ها از هیچ یک از قوانین پیروی نمی کنند و تنها از خلاقیت طراح بهترین بهره را می برند و قانون جدیدی را به طراحی جلد کاتالوگ اضافه می کنند و در این زمان است که نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای به خوبی ایفا می شود.

نکاتی برای طراحی جلد کاتالوگ
نکاتی برای طراحی جلد کاتالوگ

4. تصاویر تازه و جذاب یا گرافیک های شیک

تصاویر تازه و جذاب یا گرافیک های بی نظیر ایجاد کنید که محصول یا محصولات شما را متمایز می کند. تصاویر باید مکمل برند شما باشند، نه اینکه از آن گرفته شوند. هر بار که مشتری بالقوه شما کاتالوگ شما را دریافت می کند، یک عنصر آشنایی ارائه دهید. برای مثال، استفاده از طرح رنگی یکسان در روی جلد، اما افزودن پرینت‌های جدید پررنگ یا فونت‌های جذاب، تداوم و تعادل کاتالوگ‌های گذشته تا حال را اضافه می‌کند.

5. تعادل در طراحی

تعادل در طراحی یک راه تضمینی برای غلبه بر مشتری بالقوه این است که جلد خود را با تصاویر، رنگ ها و محتوای بیش از حد سنگین کنید. این شامل چندین مورد در یک تصویر است. این امر مشتری شما را از نگاه کردن به اقلام خاص باز می دارد، زیرا موارد بسیار زیادی وجود دارد که نمی توان به طور همزمان به آنها نگاه کرد. چشم آنها را به چند مورد جداگانه معطوف کنید که شرکت شما را متمایز می کند و نشان دهنده برند شما است.

6. لوگوی

طراحی جلد کاتالوگ

 

 

 

تصاویر و طراحی شما باید مکمل لوگوی شما باشد، نه اینکه آن را پنهان یا آن را دور از دید قرار دهد کند. چشمان خریداران باید فوراً لوگوی شما را ببینند تا بتوانند اقلام را با برند مرتبط کنند و بدانند از کجا آمده است. در مورد مکان لوگو با کاتالوگ های بعدی که طراحی می کنید هماهنگ باشید و جای آن را روی جلد با وسواس در نظر بگیرید تا نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای تمام و کمال اجرا شود.

کلام آخر 

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نقش جلد در کاتالوگ حرفه ای آشنا کنیم و رح دهیم که چرا جلد کاتالوگ بسیار مهم است، امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد. 

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با سالها تجربه در زمینه طراحی کاتالوگ مناسب چاپ و  کاتولوگ آنلاین توانسته است در میان رقبا و در کنار برند های معتبر سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد؛ جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده ی نمونه کارهای بیشتر کافی است با کارشناسان ما در ارباط باشید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *