آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

آموزش فتوشاپ برای طراحی کاتالوگ

نکات مهم در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

اگر با برنامه فتوشاپ آشنایی ندارید و نگران یادگیری آن هستید باید گفت که این برنامه بسیار ساده و کاربردی است و نیاز به نگرانی نیست. بسیاری از طراحان کاتالوگ، کار خود را با برنامه فتوشاپ انجام می دهند و برای آنها دشواری در کار نیست. ما در این مقاله به آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ می پردازیم؛ با ما همراه باشید.

اگر صاحب کسب و کار کوچکی هم باشید، نیاز به دوره آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ را دارید و ما می توانید در این راه با شما همراه باشیم. ابتدا باید محصولات خود را سازماندهی شده دسته بندی کنید. عملکرد یک کاتالوگ به میزان فروش آن بستگی دارد. طراحی کاتالوگ خود را طوری تنظیم کنید که برای مشتری هدف خود جذاب باشد. به جای استفاده از برنامه انتشار دسکتاپ، می توانید به راحتی آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ را یاد بگیرید.

جذب مخاطب در طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

اگر هدف شما یک مخاطب جوان باشد، به شدت متفاوت از یک کاتالوگ برای افراد مسن خواهد بود. اگر چندین مخاطب را هدف قرار می دهید، ممکن است طراحی های متعددی را برای مطابقت با سبک و خواسته های مخاطبان خود در نظر بگیرید. در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ رنگ های بکار رفته در کاتالوگ را هم با سن افراد تطابق دهید.

به محصولات خود فضای مورد نیاز بدهید. در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ، مطمئن شوید که کاتالوگ طراحی شده به اندازه کافی بزرگ باشد تا همه محصولات شما را به نمایش بگذارد و توجه را به مهم ترین محصولات یا خدمات شما جلب کند. تعداد صفحات، قالب و این که چگونه به مشتریان شما احساس می کند را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر در یک صنعت خاص مانند ساعت سازی سفارشی یا عکاسی خوب هستید، ممکن است بخواهید یک طرح بندی سخت با موارد کمتر در هر صفحه داشته باشید که کیفیت و منحصر به فرد بودن کار را برجسته کند.

علاوه بر این، این نوع از مخاطبان احتمالاً از موجودی کاغذ با کیفیت بالاتر، توجه دقیق تر به کیفیت تصویر و صحت رنگ نیز بهره مند خواهند شد. شما می‌خواهید که مشتریانتان در طول صفحات درنگ کنند و جزئیات و «داستان» کار شما را در نظر بگیرند. پس حتما در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ به این موضوع دقت فرمایید.

تصاویر با کیفیت در طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

تصاویر محصولات و خدمات شما مرکز کاتالوگ شما هستند. در نظر بگیرید که تصاویر محصولات و خدمات با ارزش بالا را بزرگتر از تصاویر محصولات با ارزش کمتر بسازید و این کار در فتوشاپ همراه با آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ به شما گفته می شود. عکس های عالی باعث جذابیت بیشتر محصولات شما و افزایش فروش می شود. مطمئن شوید که تمام تصاویر شما با نور خوب گرفته شده اند و از وضوح مناسب برای چاپ برخوردار هستند. ما برای همه تصاویر 300 نقطه در اینچ یا بالاتر را توصیه می کنیم. اطلاعات بیشتر در مورد وضوح تصویر را می توانید در اینجا بیابید.

راهنمای استفاده از فتوشاپ برای طراحی کاتالوگ

یک پس‌زمینه سفید قرا ردهید یا محصولات را در یک محیط طبیعی که به استفاده از آنها مربوط می‌شود، تنظیم کنید. روی روشنایی با کیفیت سرمایه گذاری کنید یا محصولات را در نور طبیعی کافی قرار دهید. شما باید قبل از دیدن آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ دوره مقدماتی فتوشاپ را برای ادیت و ویرایش دیده باشید. اگر عکس های با کیفیتی داشته باشید، نیازی به ویرایش تصویر نیست.

بهتر است ایده طراحی کاتالوگ را در یک کاغذ ترسیم کنید و از روی آن در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ طرحتان را تکمیل کنید. اندازه قطعی صفحات کاتالوگ خود را در فتوشاپ باز کنید و تصاویر را با کیفیت بالا و اندازه صفحات تنظیم کنید. برخی از افراد محصولت را بر اساس قیمت طبقه بندی می کنند و برخی بر اساس تاریخ تولید. حتما و حتما محصولات را سازماندهی کنید تا در زمانی که آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ را دیدید به مشکل نخورید. اطلاعات لازم برای محصولات شامل توضیحات محصول، قیمت، ویژگی ها، رنگ و اندازه و کد محصول است.

یک طرح کاتالوگ در فتوشاپ ایجاد کنید

اکنون که با توجه به آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ، عکس های محصول خود، کپی هر محصول و همه چیز را مرتب کرده اید، می توانید شروع به ایجاد یک کاتالوگ در فتوشاپ کنید. ابتدا باید فتوشاپ را باز کنید، “File” و سپس “New” را انتخاب کنید. از شما می خواهد که ویژگی های سند را تنظیم کنید و اینجاست که باید مطمئن شوید که به آن توجه کرده اید. نوع اندازه را از “Pixels” به “Inches” تغییر دهید. سپس اندازه فایل را روی هر چیزی که می خواهید تنظیم کنید. به همین دلیل است که باید در مرحله اول در مورد اندازه صفحه تصمیم بگیرید. به سایر کاتالوگ ها نگاهی بیندازید تا ببینید صفحات عکس آنها چقدر بزرگ است. نام فایل را انتخاب کنید و شروع به طراحی صفحه اول کاتالوگ خود کنید. در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ، اکنون زمان اضافه کردن عکس و متن به صفحه است.

طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

برای افزودن جعبه های متنی، از ابزار شکل “مستطیل” استفاده می کنید. به سادگی ابزار را انتخاب کنید و یک مستطیل در هر کجا که می خواهید متن را ببینید بکشید. سپس روی مسیری که انتخاب شده کلیک راست کرده و «Stroke Path» را انتخاب کنید. این یک حاشیه در اطراف مستطیل ایجاد می کند که در صورت تمایل می توانید آن را با توجه به رنگ یا وزن حاشیه تغییر دهید.

در آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ گفته می شود، برای افزودن متن، به سادگی ابزار “Text” را انتخاب کنید و یک کادر متنی در داخل حاشیه هایی که ایجاد کرده اید بکشید. به سند Word خود بروید، متن را کپی کنید و آن را در کادر متن فتوشاپ قرار دهید. به طرح کلی که در مرحله اول روی کاغذ کشیدید نگاه کنید. صفحه اول را همانطور که می خواهید بچینید و اگر می خواهید، به ایجاد طرح بندی تمام صفحات بعدی ادامه دهید.

 

افزایش فروش با کاتالوگ محصول

 فروش یک مجموعه تولیدی نیاز به نمایش محصولات در نمایشگاهها و مشتریان بالقوه دارد و کاتالوگ در اکثر موارد رایج ترین و قدیمی ترین روش برای هر کمپانی یا برند میباشد. 

مراحل ایجاد یک کاتالوگ برای محصولات خود در فتوشاپ با آموزش طارحی کاتالوگ با فتوشاپ بسیار آسان است. اگر از قبل برنامه ریزی کنید و همه دارایی های خود را مرتب کنید، متوجه خواهید شد که تنها کاری که باید در فتوشاپ انجام دهید تغییر اندازه عکس ها و قرار دادن همه چیز در جای خود است. اگر واقعاً به دنبال بهبود ظاهر کاتالوگ محصولات خود هستید، یادگیری نحوه ویرایش عکس ها در فتوشاپ عالی است.

آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ

همه دستورالعمل‌های فتوشاپ ما را مرور کنید و آموزش طراحی کاتالوگ با فتوشاپ را ببینید تا مطمئن شوید که در مورد جدید ترین و بهترین ابزار طراحی به روز هستید. همانطور که می بینید، کاتالوگ فرآیندی است که به زمان، تعهد، صبر و آزمایش نیاز دارد. طراحی کاتالوگ مناسب به افزایش فروش کمک می کند و مشتریان شما را برای کسب اطلاعات بیشتر باز می گرداند.

نرم افزار فتوشاپ از پرکاربردترین برنامه های ویرایش تصویر میباشد ولی هم اکنون کمپانی های بزرگی مانند adobe از نرم افزارهایی با امکانات تخصصی تر و امکانات بیشتر مانند طراحی کاتالوگ دیجیتال به بازار عرضه نموده اند. شاید یکی از بهترین های آنها Adobe Indesign باشد که در سال 1399 به بازار طراحی عرضه شد اما اکنون برای طراحی کاتالوگ امکانات ویژه تری نسبت به فتوشاپ داراست.

طراحی کاتالوگ در مدرن طرح !!

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه های بیشتر از طراحی کاتالوگ برندهای گوناگون در مجموعه مدرن طرح بر روی طراحی کاتالوگ زیبا کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *