اتود در طراحی کاتالوگ چیست؟ چگونه کیفیت طراحی را بهبود میبخشد؟

اتود در طراحی کاتالوگ

برای درک بهتر مفهوم اتود در طراحی کاتالوگ باید اشنایی با طراحی کاتالوگ داشته باشیم.

به طراحی اولیه کاتالوگ، اتود می گیوند که ریشه ی فرانسوی دارد و به معنای طرح های مقدماتی هست.طراحان به واسطه ی اتود طراحی کاتالوگ می توانند طرح های اولیه خود را به بینندگان نشان دهند به اینگونه که ابتدا طرح اولیه را رسم می کنند و بعد با توجه به نیاز مشتریان یا کارفرمای خود آن ها را اصلاح می کنند.

دلایلی وجود دارد برای اینکه چرا طراحان قبل از طراحی خود اتود می زنند که ما به بررسی ان ها می پردازیم :

  1. اتود زدن به طراح فرصت اصلاح کردن و ارزیابی طرح را می دهد.
  2. با اتود زدن می توان با نظرات کارفرمایان و مشتریان اصلاحاتی را برای کار خود اعمال کرد.
  3. اتود زدن باعث می شود که کارفرمایان ومشتریان یک دید کلی نسبت به طرح نهایی خود داشته باشند.

مزایای اتود زدن کاتالوگ چیست؟

  • اولین مزایای اتود اصلاح ایده ی اولیه است و باعث می شود که طراح ایده ها و چارچوب های خود را بهبود ببخشد و بهترن طراحی کاتالوگ خود را داشته باشد.
  • یکی دیگر از مزایای اتود زدن صرفه جویی در هزینه و زمان است .
  • طراحان کاتالوگ می توانند طرح خود را به کارفرمایان و مشتریان خود نشان دهند و سلیقه ی خود را به ان ها نزدیک کنند.
  • کشف مشکلات و اختلالات طرح خود قبل از اجرا کردن طرح.

ابزارات موردنیاز برای طراحی اتود چیست؟

طبیعتا هرکاری نیاز به تجهیزاتی دارند و اتود زدن هم نیاز به مداد اتود یا مداد فشاری،مداد تراش های اشاره گر،گرافیت یا سرب سیاه،پاک کن گرافیتی وخط کش straight Edge و غیره نیاز دارد.اما به یاد داشته باشید که تنها این تجهیزات شما را یک طراحی ماهر یا اتود زن ماهر تبدیل نمی کند.

مهارت های لازم برا اتود زدن چیست؟

سایه زنی(هاشور زنی):

جز اصلی ترین مهارت های برای اتود زدن سایه زنی است.برای حجم دادن به فیگور و سایه انداختن خطوط شبیه به خطوط مجوجود در طرح سایه زنی می گویند.با رسم و کشیدن مناسب این خطوط می توان اندازه ی مناسبی برای طرح خود به وجود بیاوریم.

اتود زدن به سبک تونال یا نهان مایه ای:

این تکنیک بر خلاف سایه زدن ،دارای هیچ گونه خط قابل مشاهده ای نیست.معمولاشیوه ی قلم این طرح ها با ریتم و شیوه ی خاصی روی کاغذ حرکت می کند پس در نتیجه فشار قلم و مقیاس گرافیتی بسیار مهم و قابل توجه می باشد.

طراحی شهودی:

این تکنیک نه تنها برای اتود زدن بلکه برای هر کار طراحی مفید است. به طوری که طراح باید قبل از طراحی سه بعدی تصویر ،باید طرح دو بعدی ان را رسم کند تا به شما کمک کند تصویری که در ذهن دارید را بهتر رسم کنید.

مراحل اتود زدن

اولین نکته ای که باید طراحان به ان توجه کنند شناخت کسب و کار مشتری است.طراحان باید قبل از شروع اتود زدن کاتالوگ،در مورد خدمات و کالا های ان شرکتی که می خواهند کاتالوگ طراحی بکنند ،تخقیق کنند.

استفاده از نرم افزارهای تخصصی اتود در طراحی کاتالوگ

با پیشرفت تکنولوژی و گذشت زمان تمام شاخه های گرافیت دچار تحول شده اند. یکی از این پیشرفت ها استفاده از نرم افزارهای تخصصی اتود در طراحی کاتالوگ  است. از مزایای این نرم افزار کمک به طراحی اتود وایده های مناسب برای ایجاد لگو است.

تکمیل کردن طرح اولیه

در این بخش از میان طرح های اولیه یک طرح انتخاب می شود و معایب و مشکلات ان را اصلاح می کنیم تا یک کاتالوگ جذاب و حرفه ای داشته باشیم.

افزودن رنگ به طراحی تکمیلی کاتالوگ

در اتود زدن طراحی به رنگ سایه و سفید بود. در این مرحله با کمک نرم افزار های اتود زنی به ما کمک  میشود تا بهترین رنگ را برای طراحی کاتالوگ خود استفاده نماییم.از مهم ترین نکاتی که باید در این مرحله به ان دقت کنیم انتخاب رنگ مناسب برای کاتالوگ می باشد.به طور کلی رنگ باعث جذب وتاثیرگذاری بر مشتریان وکارفرما می شود.

شناختن شاخه های اصلی

شرکت های بزرگ هرکدام برای خود یک شاخه ی خاصی دارند.. پس باید در نظر داشته باشید که برای چه صنعتی کاتالوگ طراحی می کنید.

اطلاعات و دیتای خود را کامل کنید

برای طراحی کاتالوگ به صورت تکمیل محتوا شامل عکس، دیتا، محصول یا خدمات لگو به صورت لایه باز کلیه موارد به صورت شفاف و واضح دسته بندی شده در اختیار طراح برای طراحی کاتالوگ قرار داده شده است. دقت کنید که عکس های محصولات با کیفیت و واضح باشد و هر کدام دسته بندی شده باشد.

مرحله نهایی در اتود زدن چیست؟

در این مرحله طراحان برای اخرین بار به اصلاح و بررسی پیش طرح می پردازند. هدف از این کار اصلاح ایرادها و معایب موجود در کاتالوگ است.

نکات مهم برای طراحی اتود

 هدف از اتود زدن نشان دادن خلاقیت طراح است.نکته ی دیگر با مشاهده ی مختلف اتود های کاتالوگ های معروف می توانیم با اتود زدن ان ها اشنا شویم و به ما در خلاقیت کمک می کند.و اخرین نکته که بسیار در اتود زدن وطراحی مهم است تمرین کردن است که باعث می شود که ما در طراحی و اتود زدن مهارت لازم را کسب کنیم.

سخن اخر

اتود زنی باعث می شود که طراح بتواند مشکلات و ایرادات طرح خود را اصلاح نمایند. طراحان نیازمندند تا بهترین طرح خود را برای رضایت کارفرما رسم نمایند. با تمرین های پیوسته و دیدن کاتالوگ های معروف ، طراح خود را مجاب به یادگیری بهتر در طراحی می کند. این کار باعث می شود که طراح مهارت کافی و لازم را در اتود زنی به دست بیاورد.

 

طراحی کاتالوگ در مدرن طرح !

در این متن با مراحل و اهمیت اتود در طراحی کاتالوگ آشنا شدید. برای مشاهده نمونه طراحی های کاتالوگ از مجموعه مدرن طرح کلیک نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *