نکات و اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

طراحی کاتالوگ حرفه ایی در فتوشاپ

طراحی گرافیک یک مهارت بسیار مهم است. اکثر مشتریان به ظاهر چیزها اهمیت می دهند و نیاز دائمی به تولید طراحی با کیفیت بالا وجود دارد، خواه برای تبلیغات، وب سایت ها، لوگوها، ویدیوها یا محتوای وب باشد. برای ایجاد محتوای بسیار قابل اشتراک گذاری، نیازی نیست که یک طراح حرفه ای باشید؛ به خصوص زمانی که افزودن عناصر طراحی به عکس‌هایی که از قبل دارید به آسانی چند ضربه روی تلفن شما است. شما هنوز باید به آنچه که از نظر بصری کار می کند و چه چیزی از پیام شما کم می کند، توجه داشته باشید. در اینجا اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ وجود دارد که باید هنگام کار با تصاویر و ایجاد گرافیک به خاطر داشته باشید.

  • هم ترازی

یکی از اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ هم ترازی است زیرا با رعایت این اصل ظاهری واضح و منظم به ما داده می شود. چیدمان صحیح اشیاء، طرح را تمیز می کند و آشفتگی یا شلختگی را که ممکن است هنگام قرار دادن عناصر به طور تصادفی رخ دهد، از بین می برد. در  Spark Post، به لطف خط نقطه ای که هنگام جابجایی بلوک های متون یا اشکال ظاهر می‌شود، می‌توانید عناصر را در ارتباط با یکدیگر یا عکس پس‌زمینه‌تان تراز کنید. زمانی که متن یا اشکال خود را در وسط طرح خود و با لبه های عناصر دیگر در گرافیک خود ردیف کرده اید، برنامه به شما اطلاع می دهد.

  • ترتیب مطالب

استفاده از اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ ابتدا با پیام شما و اهداف طراحی شما شروع می شود. ابتدا مهم ترین اطلاعات را دریابید. شاید بخواهید پیام اصلی طرحتان یک نقل قول باشد، اما همچنین می خواهید به بینندگان اجازه دهید که چگونه شما را دنبال کنند یا اینکه فروش دارید. پیام اصلی خود را به صورت بصری به عنوان نقطه کانونی با متن یا اشکال بزرگتر تعیین کنید تا آن را برجسته کنید و سپس پیام ثانویه خود را به گونه ای وارد کنید که غلبه نکنید.

اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ

  • کنتراست

کنتراست یکی دیگر از اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ است زیرا به شما امکان می دهد مهم ترین عناصر یک طرح را ترسیم کنید و بر آن تاکید کنید. تضاد زمانی اتفاق می‌افتد که دو عنصر طراحی در تضاد با یکدیگر باشند، مانند سیاه و سفید، ضخیم و نازک، مدرن و سنتی، و غیره. روشی که به راحتی قابل هضم است

  • تکرار

تکرار یک پایه طراحی مهم است زیرا به تقویت ظاهر کلی طرح کمک می کند. همچنین عناصر مختلف را به هم پیوند می دهد تا به آنها کمک کند سازماندهی شده و سازگارتر بمانند. ثبات و تکرار در برندسازی بسیار مهم است زیرا می خواهید ظاهر خاص شما فورا قابل تشخیص باشد.

  • مجاورت

مجاورت همچنین در ایجاد سازمان در یک صفحه مفید است، زیرا در اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ عناصر مشابه یا مرتبط باید با هم گروه شوند تا رابطه ای بین آنها ایجاد شود. در حالت ایده آل می‌توانید عناصر را به گونه ای در کنار هم قرار دهید که به شلوغی طرح کلی کمک کند. همچنین لازم نیست عناصر برای قرارگیری در کنار هم قرار گیرند. نزدیکی می‌تواند به این معنی باشد که آنها از نظر بصری به روش دیگری مانند رنگ، فونت، نوع، اندازه و غیره به هم متصل هستند. شکل ها و فونت های یکسان را در کنار یکدیگر گروه بندی می کند تا آمار نمونه اصلی را برجسته کند.

  • تعادل

تعادل به یک طرح شکل و ثبات می بخشد و به توزیع یکنواخت عناصر در سراسر طراحی شما کمک می کند. این فاصله یکسان ظاهری حرفه ای و جذاب به جای درهم و برهم بودن ارائه می دهد. تعادل به این معنی نیست که عناصر باید یک اندازه باشند یا اینکه باید به طور مساوی در سراسر صفحه توزیع شوند؛ می تواند متقارن یا نامتقارن باشد. تعادل متقارن عناصر را به طور یکنواخت در دو طرف طرح وزن می کند، در حالی که نامتقارن از کنتراست برای یکنواخت کردن جریان در اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ استفاده می شود.

اصول طراحی در فتوشاپ

  • رنگ

رنگ بخش مهمی از اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ است و هر بار که طراحی جدیدی را شروع می کنید باید به دقت مورد توجه قرار گیرد. رنگ ها تا حد زیادی مسئول دیکته کردن حال و هوای یک طرح هستند. هر رنگی چیزی برای گفتن کمی متفاوت دارد. رنگ سبز باعث می شود مردم به محیط فکر کنند، در حالی که قرمز باعث ایجاد احساسات طوفانی مانند عصبانیت می شود، آبی آرام تر و منفعل تر است و زرد احساس شادی ایجاد می کند. برای درست کردن آن نیازی به مطالعه تئوری رنگ ندارید، Spark Post ترکیب رنگی را بر اساس تصویری که با آن شروع می کنید پیشنهاد می کند.

برای کمک به خوانایی، به اضافه کردن یک پس زمینه مناسب پشت متن فکر کنید، به خصوص اگر رنگ متن شما طوری باشد که از پس زمینه مجزا شود، این کمک خواهد کرد که کلمات شما بولد شوند.

  • فضای کافی برای محتوا

بخش‌هایی از اصول طراحی کاتالوگ در فتوشاپ که انتخاب می‌کنید خالی بگذارید به همان اندازه مهم هستند که با رنگ‌ها، متن و تصاویر پر می‌کنید. فضای منفی شکل ایجاد می کند و می تواند به برجسته کردن مهم ترین اطلاعات در طراحی شما کمک کند. هرگز قدرت سادگی را دست کم نگیرید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *