تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

مروری کامل بر تجهیزات مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی

نظرات قوی زیادی در مورد میزان تجهیزات مورد نیاز یک عکاس وجود دارد، اما حقیقت این است که بسته به نوع عکاسی مورد نظر، پاسخ بسیار متفاوت است. در حالی که سطح معینی از مهارت می‌تواند گاهی از جدیدترین دوربین موجود بهترباشد، نوع تجهیزات یک عکاس به شدت در میزان دقتی که بهترین نتایج را ارائه می‌دهد، تأثیر می‌گذارد.

مروری کامل بر تجهیزات مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی
مروری کامل بر تجهیزات مورد نیاز عکاسی تبلیغاتی

دوربین

دوربین های DSLR مدت هاست که به عنوان استاندارد طلایی برای عکاسان حرفه ای ثابت شده اند. این دوربین ها به طور کلی قابل اعتماد و برای عکاسان باتجربه هستند و با مجموعه ای سالم از لنزهای موجود برای هر برند معتبری، دوربین های DSLR انعطاف پذیری و ویژگی های بیشتری را نسبت به قبل ارائه می دهند. قابلیت‌های ویدیویی بسیار چشمگیر (فیلم سینمایی The Avengers در سال 2012 از پنج دوربین Canon 5D Mark II و دو Canon 7D برای فیلم‌برداری صحنه‌های اکشن استفاده کرد) حتی پا را از این فراتر گذاشته است.

با این حال، برخی از معایب متمایز برای این تنظیمات آزمایش شده و واقعی وجود دارد، و جایگزین‌ها سریع‌تر از آنچه می‌توانید بگویید «سونی»، به بازار حرفه‌ای وارد می‌شوند. اگرچه امکانات لنز آن‌ها در مقایسه با برادران بزرگ‌شان DSLR هنوز به تقویت نیاز دارند، اما اندازه، سرعت و کیفیت تصویر قابل مقایسه آن‌ها باعث می‌شود حرفه‌ای‌ها و علاقه‌مندان به طور یکسان آن را آزمایش کنند. بیایید نگاهی به کیت‌های DSLR و Micro Four Thirds لیزا و فرآیند فکری پشت انتخاب‌های او بیندازیم.

DSLR

  • Nikon D5

Nikon D5

سنسور فرمت 36.3 مگاپیکسلی CMOS FX، موتور پردازش تصویر EXPEED 3، مانیتور LCD 3.2 اینچی

  • Nikon D800E

Nikon D800E

سنسور فرمت 36.3 مگاپیکسلی CMOS FX، موتور پردازش تصویر EXPEED 3، مانیتور LCD 3.2 اینچی

  • Nikon D3

Nikon D3

سنسور CMOS 12.1 مگاپیکسلی با فرمت FX (23.9 x 36 میلی متر)، مانیتور رنگی VGA 3.0 اینچی با چگالی فوق العاده 920000 نقطه

D800 هنگام کار با اندازه فایل های بزرگتر، یک عامل کلیدی در کامپوزیت های Anonymous است. نیکون D3 جایگزین آن است، یک انتخاب خوب برای تحویل دادن به عکاس ها در صورت لزوم. این دوربین در هنگام عکسبرداری به Macbook Pro یا iMac متصل می شود.

میکرو چهار سوم

  • Olympus EM1 Mark II

Olympus EM1 Mark II

سنسور 20.4 مگاپیکسلی Live MOS، سیستم میکرو چهار سوم، منظره یاب الکترونیکی LCD 2.36 متری

  • Olympus OM-D E-M10 Mark III

Olympus OM-D E-M10 Mark III

سنسور 16.1 مگاپیکسلی Four Thirds Live MOS، پردازنده دو هسته ای TruePic VIII

کیت های Olympus و Nikon کاملاً مشابه یکدیگر هستند. واضح است که از دیدگاه او افزایش علاقه حرفه ای فعلی به تجهیزات Micro Four Thirds چیزی بیش از یک روند است. مدل جدید Micro Four Thirds، Olympus OM-D E-M10 Mark III، به خوبی در کنار همتای درخشان‌تر خود رقابت می‌کند و به دلیل قابلیت اطمینان آن مورد تحسین قرار می‌گیرد.

کیت های Olympus و Nikon

لنز

  • Tamron 70-200mm f.2.8

Tamron 70-200mm f.2.8

محدوده دیافراگم: f/2.8 تا f/22، تثبیت کننده تصویر VC، ساختار مقاوم در برابر گرد و غبار و رطوبت

  • Tamron 24-70mm f/28 Di VC USD G2

Tamron 24-70mm f/28 Di VC USD G2

محدوده دیافراگم: f/2.8 تا f/22، فرمت لنز F-Mount/FX، چهار عنصر کروی

لنز 70-200 میلی‌متری در موقعیت مکانی می‌درخشد، جبران لرزش ارتقا یافته را با فوکوس خودکار سریع برای دریافت تصاویر واضح و بی عیب در حین حرکت جفت می‌کند. لنز 24-70 میلی متری نیز تصاویر واضح و دقیقی را ارائه می دهد.

  • Tamron SP 15-30mm f/2.8

Tamron SP 15-30mm f/2.8

هنگامی که در تنگنا هستید، به سمت جلو پیشروی کنید. شما باید مراقب باشید که هنگام عکاسی با این لنز چشم‌انداز خود را زیر نظر داشته باشید و آن را برای فرد ناشناس و هر موقعیتی که خود را در فاصله نزدیک می‌بیند مفید می‌داند. شما باید انحرافات رنگی، تابش نور خورشید و سایر محصولات جانبی غیرقابل پیش بینی را به حداقل برسانید.

این لنز زمانی که عمق میدان خاصی را در ذهن دارد، ساده است اما سازگاری شگفت انگیزی را از خود نشان می دهد. قابلیت 1:1 به این دوربین اجازه می دهد تا به جزئیات به اندازه کافی نزدیک شود، که برای عکاسی از غذا و سایر محصولات بسیار ضروری است.

  • Tamron 85mm f/1.8

Tamron 85mm f/1.8

محدوده دیافراگم: f/1.8 تا f/16، موتور AF USD، ساختار مقاوم در برابر رطوبت

  • Tamron SP 45mm f/1.8 Di VC

Tamron SP 45mm f/1.8 Di VC

محدوده دیافراگم: f/1.8 تا f/16، یک عنصر LD، دو عنصر کروی

فواصل کانونی ثابت همیشه خوب است و باید این فواصل را برای کارهای مختلف از جمله ویدیو و عناصر خاص برای اضافه کردن به ترکیبات خود نگه دارید.

فواصل کانونی ثابت

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]12 نکته عکاسی صنعتی[/info_box]

میکرو چهار سوم

  • Olympus M.Zuiko Digital

Olympus M.Zuiko Digital

محدوده دیافراگم: f/2.8 تا f/22، 24-80mm (معادل 35mm)

لنز دیجیتال ED M. Zuiko بدون هیچ ابهامی به چالش کشیده شد. محدوده زوم مهم است، به ویژه به این دلیل که انحرافات را در هر فاصله کانونی در محدوده خود کاهش می دهد.

  • Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 PRO

Olympus M.Zuiko Digital ED 40-150mm f/2.8 PRO

محدوده دیافراگم: f/2.8 تا f/22، 80-300mm (معادل 35mm)

اگر تا به حال به زوم تله فوتو تا 300 میلی‌متر نیاز داشته‌اید اما متوجه شده‌اید که تجربه‌ای دشوار است، معادل چهار سوم به شدت توصیه می‌شود. حمل کردن آن آسان است و اگرچه از آن برای عکس های پرتره و مکان استفاده می شود، اما مشتریان متوجه تفاوت محسوسی نمی شوند.

  • Olympus 60mm MACRO ED 1:2.8 MSC

Olympus 60mm MACRO ED 1:2.8 MSC

محدوده دیافراگم: f/2.8 تا f/22، 120 میلی متر (معادل 35 میلی متر)، سیستم فوکوس خودکار سازگار با فیلم و هنوز

یکی دیگر از لنزهای همه کاره که از آن برای عکاسی «تقریباً همه چیز» استفاده می شود، Olympus 60mm MACRO ED 1:2.8 MSC است. این گزینه ماکرو مجهز به سوئیچ محدودیت فوکوس است تا به او کمک کند تا از نزدیک و شخصی با سوژه هایش آشنا شود و جزئیاتی را که نیاز دارد ثبت کند.

  • Olympus 45mm 1:1.2 PRO

Olympus 45mm 1:1.2 PRO

محدوده دیافراگم: f/1.2 تا f/16، 90 میلی متر (معادل 35 میلی متر)، یک عنصر ED، یک عنصر غیر کروی

“لنز ایده آل با طول پرتره” از کیت Olympus و M. Zukio Pro است. این دیافراگم به عکاس در موقعیت‌های کم نور انعطاف‌پذیری بیشتری می‌دهد، اما این مزیت با مزیت تداوم بین لنزهایی است که M. Zukio برای ارائه آن طراحی شده است.

  • Olympus 25mm 1:1.8 MSC

Olympus 25mm 1:1.8 MSC

محدوده دیافراگم: f/1.8 تا f/22، 50 میلی متر (معادل 35 میلی متر)، دو عنصر کروی

با حداکثر دیافراگم f/1.8، این گزینه عالی دیگری برای موقعیت های کم نور یا عکاسی سریع با عمق میدان کم است. این لنز معادل 50 میلی متر است و لنز کانونی ثابت “طول طبیعی” محسوب می شود. این محدوده دیافراگم استفاده زیادی در عکاسی صنعتی دارد.

  • Olympus 14-42mm 1:3.5-5.6

Olympus 14-42mm 1:3.5-5.6

محدوده دیافراگم: f/3.5 تا f/22، 28-84 میلی متر (معادل 35 میلی متر)، سه عنصر کروی

آخرین لنزی که به آن اشاره می‌کنیم، از نظر اندازه و عملکرد، یک نوع pancake است که برای عکاسی روزانه به عکاس کمک می‌کند.

نور ردهی

نور طبیعی بسیار مورد توجه است و بسیاری آن را ترجیح می دهند، اما می تواند بی ثبات و غیر همکار باشد و باعث شود نور مصنوعی با کیفیت در یک محیط عکاسی استودیویی به کانون توجه قرار گیرد. تنظیم نور مناسب می تواند یک پرتره در فضای باز یا عکسبرداری از رویدادهای شلوغ را به اطراف منتقل کند، و تعداد بیشماری از شاتر ها، پایه ها و دیفیوزر های سرعت افزا را تقریباً برای هر موقعیتی در دسترس و مفید می کنند. در ادامه پیشنهادات ما  آورده شده است:

  • Olympus Flash FL 900R
  • بسته باتری و نور استودیو Phottix Indra500 TTL
  • فرستنده تریگر فلاش Phottix Odin II TTL E0811
  • Phottix Mitros+
  • دیفیوزرهای اسپید لایت گری فونگ

مانند هر عکاس تجاری، عکاس با نور مصنوعی بیگانه نیست. او برای دوربین های Micro Four Thirds خود، Olympus Flash FL 900R را ترجیح می دهد تا از آن در رویدادها یا گاهی اوقات عکاسی پرتره در فضای داخلی استفاده کند. عکاس ها راه اندازی استودیو قابل حمل Indra500 را به دلیل سرعت بالا، اطمینان، اندازه جمع و جور و عمر باتری طولانی را دوست دارند.

گاهی اوقات با اضافه کردن اصلاح کننده ها به ترکیب، آن را با ماشه Phottix Odin II جفت می کند. این ماشه همچنین با چراغ‌های سرعت Mitros+ او کار می‌کند که از دوربین روشن و خاموش استفاده می‌کند. دیفیوزرهای Gary Fong برای یک روکش نرم، لبه چراغ‌های سرعت را از بین می‌برند.

ااضافه کردن اصلاح کننده ها

کیف دوربین

کیف غلتکی Manfrotto MP-RL-70BB 70 به‌عنوان کیف دوربین اصلی برای عکاس عمل می‌کند و تقریباً تمام تجهیزات او را در خود جای داده و در عین حال امکان دسترسی سریع را فراهم می‌کند.

مطالعه بیشتر:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]تجهیزات مورد نیاز عکاسی خبری[/info_box]

تجهیزات متفرقه

  • X-Rite Color Checker
  • ابزارهای اتصال به اینترنت
  • لوله های اکستنشن Phottix برای نیکون
  • فیلترهای پلاریزه کننده و دانسیته خنثی Manfrotto
  • سه پایه Manfrotto 055
  • سر سه پایه Manfrotto MHXPRO-3W

با توجه به مشخصات دوربین و انواع لنزهای یک صفحه، به راحتی می توان برخی از ابزارهای کوچکتر یا کمتر تکنولوژیکی را به عنوان یک تفکر بعدی در نظر گرفت، اما آنها می توانند تأثیر زیادی بر محصول نهایی داشته باشند.

برای مثال، X-Rite Color Checker ، حدس و گمان را از مدیریت رنگ حذف می‌کند، در حالی که ابزارهای تترینگ نه تنها برای یک عکاسی روان بسیار مهم هستند، بلکه برای مشتری عالی هستند. این تجهیزات شامل لوله های افزودنی Phottix و فیلترهای پلاریزه و چگالی خنثی و همچنین سه پایه Manfrotto 055 و سر MHXPRO-3W هستند و توضیح می دهد که آنها بدون سنگینی غیر ضروری قابل اعتماد هستند و به راحتی می توانند یک روز کاری عکاسی را تحمل کنند.

عکاس ها دو ابزار در کیت خود دارند که در هیچ کیف دوربینی نخواهید دید: تجربه و مهارت. درست است که فهرست تجهیزات او طولانی و مشخص است، اما نگاه باهوش و سال ها تمرین برای اجرای کار پیچیده و دراماتیک ضروری است. همه عکاسان از طریق تحقیق، آزمون و خطا، تجهیزاتی را پیدا می‌کنند که برای آنها کار می‌کند، بنابراین به آنجا بروید و آنچه برای شما مناسب است را پیدا کنید

مطالب این مقاله تحت عنوان تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی تبلیغاتی از منبع معتبر خارجی با این لینک الگو برداری شده است.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *