راهنمای عکاسی ساحلی

نکات و راهنمای عکاسی ساحلی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

در این راهنمای عکاسی ساحلی، ما تمام دانشی را که برای تسلط بر این مهارت نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم. رفتن به ساحل محلی شما فرصتی فوق العاده برای تمرین عکاسی و گرفتن عکس های خیره کننده فراهم می کند. علاوه بر این، کارهای زیادی می توانید با یک صحنه ساحلی ساده انجام دهید تا داستانی جذاب خلق کنید. با این حال، آنقدرها هم که فکر می‌کنید آسان نیست؛ پس بیایید نگاهی دقیق تر بیندازیم و نکات کلیدی راهنمای عکاسی ساحلی را باهم مرور کنیم.

رفتن به ساحل محلی خود با دوربین تضمین نمی کند که عکس های عالی بگیرید. کاری که باید انجام دهید این است که چند قدم ساده بردارید که عکاسی ساحلی شما را ارتقاء دهد و نتایج بهتری را تضمین کند.

راهنمای عکاسی ساحلی

نکات مهم در عکاسی ساحلی

  1.     دوربین خود را سالم نگه دارید

اگر با دوربین گران قیمت خود به ساحل محلی خود می روید، باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید تا مطمئن شوید که تمیز و کاربردی باقی می ماند. دوربین ها دمای کاری استانداردی دارند؛ اگر خیلی سرد یا خیلی گرم شوند، به سادگی کار نمی کنند. مراقب باشید که وسایل خود را برای مدت طولانی زیر آفتاب داغ قرار دهید.

در راهنمای عکاسی ساحلی، یکی از نکات مهم نگهداری از دوربین عکاسی است. هنگامی که ماسه را در داخل تجهیزات خود قرار دادید، ممکن است روز بعد آن را به مرکز تعمیر بفرستید. اگر دوربین و لنزهای شما در برابر شرایط جوی آب بندی شده باشند، این کار تا حدی از آنها در برابر گرد و غبار محافظت می کند.

مطمئن شوید که دوربین و ماسه را تا حد امکان از یکدیگر دور نگه دارید. هنگامی که به طور فعال عکاسی نمی کنید، یک کیف دوربین با دوام و مهر و موم خوب می تواند به این موضوع کمک کند. از یک دمنده لنز برای حذف شن و ماسه از عنصر شیشه ای جلویی لنز خود استفاده کنید، سپس آن را با یک پارچه لنز تمیز کنید؛ اگر این کار را برعکس انجام دهید، لنز خود را خراش می دهید.

  1.     لنز مناسب برای عکاسی ساحلی

بهترین لنز در راهنمای عکاسی ساحلی به چیزی که قصد عکاسی دارید بستگی دارد. اگر می‌خواهید از سواحل وسیع و اقیانوس عکس بگیرید، یک لنز با زاویه باز بهترین است؛ به این ترتیب، مناظر وسیع را ثبت خواهید کرد. اگر در حال عکاسی پرتره هستید اما کمی از منظره را برای زمینه می خواهید، استفاده از لنز طولانی تر منطقی است.

برای جلوگیری از تغییر لنز و خطر شن و ماسه در داخل دوربین، از لنز زوم استفاده کنید که محدوده کانونی 70-24 میلی متر را پوشش می دهد. در راهنمای عکاسی ساحلی بهتر است در طول روز، یک هود لنز اضافه کنید. سواحل آفتابی هستند و به دلیل سفیدی ماسه و نور منعکس شده از آب، تابش خیره کننده زیادی دارند. این نور می تواند تصویر را شسته و آن را مبهم کند. با یک هود لنز، میزان نور ورودی به لنز را در زوایای شدید کاهش می دهید.

  1.     از فلش برای شکست دادن سایه ها استفاده کنید

در حالی که یک ساحل آفتابی می تواند فوق العاده روشن باشد، هنوز موقعیت هایی وجود دارد که یک فلاش می تواند تفاوت را ایجاد کند. به خصوص زمانی که در حال عکاسی از پرتره های ساحلی هستید، بسیار مهم است و می خواهید مقدار یکنواخت نور در سراسر صورت سوژه خود داشته باشید. در ادامه راهنمای نورپردازی در عکاسی پرتره را مطالعه فرمایید.

با غروب خورشید، ابروها، بینی، لب ها و چانه سایه های عمیقی می اندازند. این ویژگی های سوژه شما را مخدوش می کند. با یک فلاش روی دوربین، می‌توانید نور را برای عقب راندن سایه‌ها بدون نوردهی بیش از حد صورت، پخش کنید. اگر فلاش شما دیفیوزر دارد، آن را اعمال کنید تا سختی ناشی از فلاش را کاهش دهید. یا از یک بازتابنده نقره ای یا طلایی استفاده کنید تا نور خورشید را از زاویه کمتری به سوژه خود بتابانید.

  1.     یک سه پایه برای ثبات بیاورید

یکی از نکات مهم در راهنمای عکاسی ساحلی استفاده از سه پایه است. در حالی که سه پایه ممکن است مانعی در زمین های شنی به نظر برسد، اما برای سبک های مختلف عکاسی ساحلی مفید هستند. سه پایه دوربین شما را ثابت و ثابت نگه می دارد. اگر کار نوردهی طولانی را با سرعت شاتر پایین انجام می دهید، به این سطح از ثبات نیاز دارید. با سه پایه، لرزش دوربین که ترکیب شما را خراب می کند، نخواهید داشت. این به ویژه هنگام عکاسی از طلوع یا غروب خورشید مفید است.

  1.     از فیلترها برای کنترل نوردهی خود استفاده کنید

طیف وسیعی از فیلترها برای عکاسی در ساحل ایده‌آل وجود دارد که کنترل نوردهی شما را بهینه می‌کند. با استفاده از یک فیلتر، می‌توانید مطمئن شوید که عکس‌هایی با نوردهی خوب حتی در شدیدترین نور خورشید دریافت می‌کنید. به علاوه، فیلتری که به جلوی لنز شما پیچ می‌شود، ارزش افزوده محافظت از آن را در برابر شن و ماسه دارد. راهنمای عکاسی ساحلی به شما در انتخاب فیلتر عکاسی هم کمک می کند.

فیلتر UV ارزان ترین گزینه فیلتر است و این سطح از محافظت را فراهم می کند. آنها همچنین نور ماوراء بنفش را که به لنز و سنسور برخورد می کند فیلتر می کنند. در غیر این صورت می تواند اثرات جوی ناخواسته ای مانند مه یا نشت نور ایجاد کند.

عکاسی ساحلی

  1.     استفاده از هلی شات در عکاسی ساحلی

استفاده از هلی شات در راهنمای عکاسی ساحلی آمده است که اگر در ارتفاع مناسبی به عکاسی بپردازید، نتیجه خوبی به دست خواهید آورد. هلی شات ها کنتراست بین رنگ زرد ماسه و آبی عمیق آب را به تصویر می کشند. امواج سفید متلاشی کننده در ساحل این دو عنصر را از هم جدا می کند و جلوه زیبایی به تصویر شما می دهد.

همچنین ممکن است هنگام طلوع یا غروب خورشید با هلی شات به ساحل بروید تا نحوه تغییر نور در مناظر از بالا را به تصویر بکشید. استفاده از هلی شات چشم اندازی کاملاً جدید به عکاسی از ساحل می بخشد و می تواند عکس های هم سطح چشم شما را در حین بیرون و اطراف تحسین کند. البته برخی نکات وجود دارد که در راهنمای عکاسی ساحلی باید بدانید تا بتوانید با هلی شات هم به صورت عادی عکاسی کنید.

  1.     عکاسی بهتر از گوشی هوشمند

اگر نمی‌خواهید دوربین جدیدی را انتخاب کنید، از گوشی هوشمند خود برای عکاسی در ساحل استفاده کنید. اکثر گوشی‌های هوشمند نسل کنونی دارای یک یا چندین دوربین هستند که عکس‌های خیره کننده ای ایجاد می کنند. علاوه بر این، برنامه دوربین به چیزی بیش از عکاسی خودکار اجازه می دهد.

با بسیاری از آنها، می توانید ISO و سرعت شاتر خود را برای جلوه های خلاقانه تغییر دهید. مطمئن شوید که منطقه فوکوس خود را با ضربه زدن روی صفحه انتخاب کنید، به خصوص اگر از سوژه هایی در پیش زمینه عکس می گیرید. برای اینکه راهنمای عکاسی ساحلی را تکمیل کنید می توانید مقاله عکاسی با گوشی را نیز مطالعه فرمایید.

  1.     عکاسی سیاه و سفید از ساحل

سواحل پالت رنگ‌های زیبا از جمله آبی، سبز، زرد و سفید را ارائه می‌دهند و این رنگ‌ها تمایل به ارائه سطح طبیعی کنتراست دارند. در راهنمای عکاسی ساحلی، جایگزین دیگر این است که عکس های ساحل خود را با یک فیلتر سیاه و سفید یا تک رنگ یا یک رنگ از پیش تعیین شده در نرم افزار پس پردازش خود ویرایش کنید. متوجه خواهید شد که تصاویر خود کنتراست را نشان می دهند و به لطف رنگ های مختلف آسمان، ابرها، آب و ساحل جالب به نظر می رسند.

عکاسی از ساحل

بسیاری از عکاسانی که من می شناسم کاملاً این واقعیت را نادیده می گیرند که دوربین و نرم افزار ویرایش آنها می تواند تغییراتی در تعادل رنگ سفید ایجاد کند.

  1.     جلوه های سفید

توازن سفیدی به شما امکان می دهد تا رنگ یک تصویر را به طور کلی تغییر دهید. به این ترتیب می توانید با تغییر تعادل رنگ سفید به سمت قرمزها و زردها، درخشش گرم تری را روی یک تصویر بپاشید. هم می توانید از فیلتر های عکاسی استفاده کنید هم می توانید در نرم افزار های مختلف آن تغییری که می خواهید را روی تصویر اعمال کنید.

از طرف دیگر در راهنمای عکاسی ساحلی، می‌توانید با جابه‌جایی آن به سمت سبز و آبی، احساس سردتری به یک تصویر بدهید. سعی کنید هنگام ویرایش تصاویر ساحل خود با تعادل رنگ سفید بازی کنید تا ببینید چه اثرات متفاوتی می توانید بدست آورید. بزرگترین توصیه من در مورد کنترل تعادل رنگ سفید این است که آن را ظریف نگه دارید و در آن زیاده روی نکنید. برای مشاهده دقیق تر به نمودار تراز سفیدی ما مراجعه کنید.

  1.   ترکیبات شگفت انگیز ایجاد کنید

ایجاد یک ترکیب هیجان انگیز با عکاسی ساحلی، تصاویر شما را برجسته می کند. ترکیب، مجموعه ای از عناصر در تصویر شماست. در ساحل، اینها شامل آسمان، ابرها، افق، امواج، ماسه، سنگریزه ها، صدف ها، چمن های بلند، مسیرها و صخره ها می شود. البته به عناصر اضافی مانند مردم و حیوانات خانگی که از ساحل لذت می برند هم در راهنمای عکاسی ساحلی اشاره شده است.

لحظه ای را به اسکن صحنه اختصاص دهید و به دنبال عناصر جالب و همچنین زوایای عکسبرداری منحصر به فرد برای ساختن ترکیب بندی خود باشید. به دنبال ویژگی هایی باشید که هیجان، درام و خلق و خوی ایجاد می کند، و روش های مختلفی را برای گنجاندن آنها در تصاویر ساحل خود آزمایش کنید. آزمایش حالت های مختلف یکی از نکات مهم در راهنمای عکاسی ساحلی است.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *