نکات مهم برای شروع عکاسی صنعتی

عکاسی از مراکز صنعتی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

وجود مکان های صنعتی، فرصتی مناسب برای ارائه عکس صنعتی ایجاد می کند. کارخانه ‌ها، کارگاه‌ های کشتی، معادن و کارگاه های تولیدی تنها مکان‌هایی هستند که می ‌توان برای شروع عکاسی صنعتی به آن‌ها مراجعه کرد. این مکان ها از ماشین‌آلات سنگ‌ریزه، کارگران، مناظر صنعتی نامرتب تا امکانات نورپردازی جذاب، همه را دارند.

مراکز صنعتی برای شروع عکاسی

اغلب شهرک ها در اطراف مکان های صنعتی رشد کرده و اشتغال و منابع ارزشمندی را فراهم می کنند. گاهی اوقات، شهرها از مکان‌های صنعتی دور می‌شوند و این موضوع مکان ‌یابی آنها را کمی دشوارتر می‌ کند.

اگر پشته های دود، سیلوهای بلند یا برج های خنک کننده را دیدید، مطمئناً نزدیک یک مکان صنعتی هستید. ترافیک زیاد کامیون نیز نشانه این است که شما در مسیر درستی هستید و در شروع عکاسی صنعتی به مکان درستی رسیده اید.

اما نیازی نیست که شروع عکاسی صنعتی حول مکان های صنعتی بزرگ باشد. کارخانه های کوچکتر و کارگاه ها نیز منابع عالی برای شروع عکاسی صنعتی هستند.

داشتن ایمنی در شروع عکاسی

عکاسی از مکان های صنعتی می تواند برای شما و اطرافیانتان خطرناک باشد. مکان های صنعتی و ساخت و ساز از نظر عملکرد و دسترسی متفاوت هستند اما ایمنی باید همیشه اولویت اول باشد. آشنایی با محل عکسبرداری بهترین راه برای برنامه ریزی است. اگر سایت بالقوه‌ای را دیده‌اید که می‌خواهید از آن عکس بگیرید، آن را در Google Maps جستجو کنید. یا وب سایت شرکت را بررسی کنید تمرین خوبی است و در صورت امکان، رانندگی از کنار آن و نگاهی به طرح بندی آنجا نیز ایده خوبی است. فقط مطمئن شوید که از هر گونه حصار یا مناطق ممنوعه دوری کنید. پس از انجام تحقیقات خود، با مدیر مرکز صنعتی تماس بگیرید و هرگز سعی نکنید بدون مجوز در یک سایت نفوذ کنید.

شروع عکاسی از مراکز صنعتی

پس از دریافت مجوز، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. پوشیدن لباس های مقاوم مناسب ضروری است. یک لباس آستین بلند ضخیم، رنگ روشن، با شلوار تمام قد و کفش های ضدآب بسته بپوشید. اگر می توانید کفش هایی با کلاه فولادی تهیه کنید. معمولا شخصی شما را در شروع عکاسی صنعتی و طول سفر کوتاهتان به آنجا همراهی می کند. آنها همچنین ممکن است یک کلاه سخت، یک ژاکت با دید بالا و توری مو و در صورت لزوم از محافظ چشم استفاده کنند. مطمئن شوید که تمام تجهیزات ایمنی را همیشه داشته باشید.

احترام به محیط زیست و کارگران صنعتی واجب است. این احتمال وجود دارد که آنها در طول عکاسی شما، کار سختی انجام دهند. هر دستورالعملی را که به شما داده می شود دنبال کنید. به این ترتیب، می توانید از مناطق خطرناک دور شوید و روی عکاسی خود تمرکز کنید.

تجهیزات لازم برای شروع عکاسی صنعتی

تا حد امکان تجهیزات کمی با خود حمل کنید و آنها را در کیف قرار دهید. اما مشکل اینجاست مکان های صنعتی اغلب کاملا تاریک هستند و برای شروع عکاسی صنعتی در آنجا به سرعت شاتر آهسته و سه پایه نیاز دارید. پس تمام تلاش خود را بکنید که وسایل ضروری را جمع همراه داشته باشید.

لیست تجهیزات لازم برای شروع عکاسی صنعتی

  •         یک دوربین
  •         یک کارت CF با ظرفیت بزرگ
  •         باتری یدکی دوربین یا دستگیره باتری
  •         یک لنز
  •         مجموعه ای از لوله های توسعه برای فرصت های عکاسی ماکرو
  •         فلاش روی دوربین و باتری
  •         یک سه پایه

خلاقیت با نورپردازی

عکاسی صنعتی همچنین فرصتی را برای جلوه های نوری ارائه می دهد که هرگز در هیچ جای دیگری نخواهید دید. جرقه های ناشی از تجهیزات صنعتی، نورهای مصنوعی کم اما به شدت روشن، فلز درخشان قرمز داغ و نور طبیعی که از پنجره های کثیف به داخل نفوذ می کند، همگی جلوه های بصری متنوع و جذابی را ایجاد می کنند. برای شروع عکاسی صنعتی بهتر است نورپردازی با فلاش را چندین بار امتحان کنید تا به نتیجه دقیق برسید.

گرفتن مناظر صنعتی

یکی از بارزترین جنبه های بسیاری از مراکز صنعتی بزرگ، اندازه وسیع آنهاست. ثبت عظیم سازه های صنعتی، شاهکارهای شگفت انگیزی را که ساخت و ساز مدرن می تواند به دست آورد، برجسته می کند. هنگامی که از یک مرکز صنعتی عکاسی می کنید، فراموش نکنید که عکس های بزرگ بگیرید و چشم خود را از دوربین دور کنید تا بتوانید محیط اطراف خود را به صورت بصری مرور کنید.

دقت در جزئیات

تمرکز همزمان روی هر دو تصویر بزرگ و کوچک یک مهارت مهم در بسیاری از زمینه های عکاسی است. اما گرفتار شدن در شتاب مراکز صنعتی آسان نیست و باید از جزئیات پیچیده برای موضوع فوری تر عبور کنید. سعی کنید لنز خود را روی ویژگی هایی مانند پیچ ​​های زنگ زده، فلز کهنه یا فلاش های رنگی بچرخانید. اینها به شما کمک می کند داستان بیشتری را به مجموعه کار خود اضافه کنید.

تمرکز بر یک رنگ

رنگ سناریوها را زنده می کند. حتی در اعماق یک مکان صنعتی تاریک، چشمان ما طوری برنامه ریزی شده اند که به سمت مناطق رنگی جذب شوند. گنجاندن رنگ در شروع عکاسی صنعتی شما یکی از راه های موثر برای ایجاد تصویری پویا تر خواهد بود. انسان ها به طور ذاتی رنگ را با احساسات خاصی مرتبط می کنند و رنگ های مختلف می توانند فضای خاصی را به یک عکس صنعتی اضافه کنند. به جرقه‌های زرد یک آسیاب، قرمزی فولاد مذاب و رنگ‌های آبی نور روز فکر کنید. می‌توان از رنگ برای تقویت پس زمینه هر تصویر استفاده کرد.

عکاسی از کارگران صنعتی

در هر قسمت از مراکز صنعتی داستانی از شخصی گنجانده شده و این انسان ها هستند که ماشین ها را به حرکت در می آورند. عکاسی از این افراد در محل کار ممکن است احساس مزاحمت داشته باشد، اما اغلب افراد از گرفتن عکس خوشحال می شوند. اگر می خواهید درست در کنار کارگران عکاسی کنید، ممکن است نیاز به پوشیدن لباس محافظ بیشتری داشته باشید. این احتمال وجود دارد که کار با تجهیزات برای شما دشوار شود.

شروع عکاسی صنعتی

عکاسی از مراکز صنعتی متروکه

مکان های صنعتی و متروکه بسیاری در سراسر جهان وجود دارند. برخی در حال فروپاشی هستند، برخی دیگر به طرز شگفت آوری دست نخورده هستند. اگرچه بسیاری از آنها به طور غیرقانونی مورد دسترسی قرار می گیرند، اما هنوز هم سوژه های خوبی برای شروع عکاسی هستند. در حالی که ممکن است وسوسه شوید که خودتان به آن مکان دسترسی پیدا کنید اما بهتر است که ابتدا با مالک آن تماس بگیرید. عکاسی از یک مرکز صنعتی متروکه نیازمند احتیاط جدی است زیرا خطراتی مانند شیشه شکسته و سطوح ناپایدار وجود دارد که به سختی می توان از آنها عبور کرد. اما کاوش در چرخه حیات صنعت از طریق معماری متروک سوژه جالبی برای شروع عکاسی صنعتی است.

مطالعه شود: 12 نکته عکاسی صنعتی[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *