نکات مهم در طراحی کاتالوگ لوازم خانگی

طراحی کاتالوگ لوازم خانگی

نکات مهم طراحی کاتالوگ برای لوازم خانگی

بسیاری از شرکت های خردع فروشی روند چاپ کاتالوگ را تغییر داده اند و ان را به کاتالوگ دیجیتال تبدیل کرده اند. اما نه به این معنی که کاتالوگ های چاپی منقرض شده باشند اما کاتالوگ های دیجیتالی محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند. در واقع، طراحی کاتالوگ لوازم خانگی هنوز یکی از مطلوب ترین رسانه های تبلیغاتی در حوزه لوازم خانگی تا به امروز هستند.

بسیاری از کسب و کارهای کوچک طراحی کاتالوگ لوازم خانگی را به عنوان یک رویکرد مقرون به صرفه برای تبلیغات محصولات و خدمات خود به مشتریان هدف می دانند. دانستن این موضوع، ایجاد کاتالوگی که ارزش بررسی را داشته باشد، قطعاً عاملی است که هر تبلیغ کننده باید آن را هدف قرار دهد. بنابراین در این مقاله، ما اصول اولیه طراحی کاتالوگ لوازم خانگی و چند دستورالعمل را در مورد اینکه چگونه می توانید از ابتدا یک کاتالوگ بسازید مورد بحث قرار می دهیم.

آنچه باید در مورد کاتالوگ لوازم خانگی بدانید

طراحی کاتالوگ لوازم خانگی، مانند کارت ویزیت یا امضای ایمیل، یک ابزار بازاریابی است که برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند در بین مشتریان بالقوه استفاده می شود. این سندی است که از بخش‌های زیادی تشکیل شده است، مانند جلد، فهرست مطالب، پشت جلد و سایر عناصر که به نوع پروژه در حال ایجاد بستگی دارد.

طراحی کاتالوگ لوام خانه

 

بیشتر کاتالوگ های فروش برای فروش مجموعه ای از محصولاتی طراحی شده اند که یک شرکت برای فصل خاصی تولید کرده است. این کاتالوگ ها معمولاً به صورت سالانه، ماهانه یا دو ماه یکبار منتشر می شوند، بسته به تعطیلاتی که در آن دوره خاص جشن گرفته می شوند. برای مثال، فصل بازگشت به مدرسه ممکن است برای دانش‌آموزان وحشتناک به نظر برسد، اما برای بسیاری از کسب و کارها نیز زمان سودآوری است. کاتالوگ Back-to-School یک شرکت ممکن است شامل هر چیزی باشد، از لوازم مدرسه گرفته تا لباس های متناسب با کد لباس. با قرار دادن مواردی مانند قفسه کتاب و میز مطالعه در طراحی کاتالوگ لوازم خانگی خود برای بازگشت به مدرسه، این روند در زمان خاص خود پیشرفت خواهد کرد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مصرف کنندگان ترجیح می دهند از کاتالوگ ها برای خرید استفاده کنند، چه به صورت چاپی چه به صورت دیجیتالی. اگر در مورد آن فکر می کنید، آوردن این اقلام به مشتریان به جای اینکه منتظر بمانید تا زمانی که مشتریان در مورد آنها بیابند، وسیله ای عالی برای قرار گرفتن در معرض محصول است. اگرچه همیشه می‌توانید یک محصول را از طریق تبلیغات تلویزیونی، رادیویی یا بیلبوردی تبلیغ کنید، اما هیچ چیز مانند بازاریابی مستقیم این محصولات نیست.

با طراحی کاتالوگ لوازم خانگی، می توانید نزدیک به صد مورد از بهترین آیتم های خود را در یک محصول 8 صفحه ای معرفی کنید. اگرچه ممکن است فکر کردن به آن طاقت فرسا به نظر برسد، از اینکه چقدر می توانید همه چیز را در یک کاتالوگ کامل بگنجانید شگفت زده خواهید شد. آنچه بیش از همه مهم است توانایی شما در سازماندهی کاتالوگ بر اساس دسته بندی های مورد نظر برای جلوگیری از یک چیدمان نامرتب است. طراحی کاتالوگ لوازم خانگی حتی می تواند به عنوان یک فرم سفارش نیز دوبل شود که در آن مشتریان به سادگی می توانند مقادیری را در کنار اقلامی که می خواهند بخرند وارد کنند و آن را به تامین کنندگان مربوطه ارسال کنند.

با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که کاتالوگ ها تنها توسط یک نفر ایجاد نمی شوند. تجارت به طور کلی یک نمایش یک نفره نیست. شما نمی توانید برای تکمیل کل کاتالوگ قبل از مهلت مشخص شده به یک نفر تکیه کنید. از آنجا که کاتالوگ ها باید به صورت استراتژیک بر اساس قرار دادن محصول، ترجیحات مشتری و طراحی ایجاد شوند. این بدان معنی است که شما احتمالاً به یک تیم فروش، بازاریابی، فناوری اطلاعات و گرافیک نیاز دارید تا در فرآیند ایجاد مشارکت داشته باشند. این به شرکت کمک می‌کند تا به کاتالوگی دست یابد که نه تنها خوب است، بلکه عملی است.

مطالعه شود: ۶ نکته برای طراحی موثر کاتالوگ دیجیتال

سه عنصر طراحی کاتالوگ وسایل خانگی

 

طراحی کاتالوگ وسایل خانه

کاتالوگ ها برای ارائه اطلاعات کلیدی در مورد یک محصول به مشتریان به ساده ترین شکل ممکن استفاده می شوند. طراحی کاتالوگ لوازم خانگی که بتواند مشتری را به اقدام فوری تشویق کند، یک کاتالوگ موفق محسوب می شود. اما برای اینکه کاتالوگ به این هدف بازاریابی برسد، باید از عناصر زیر تشکیل شود:

  1. داده های محصول

داده‌های محصول به ویژگی‌های یک کالای معین اشاره دارد که مشتریان موظف به دانستن آن هستند. این شامل کدها (شماره اقلام)، دسته بندی، زیرمجموعه، نام محصول، توضیحات، قیمت ها، ویژگی ها و موارد دیگر است. این اطلاعات را می توان در پایگاه داده یا سیستم های ERP شرکت یافت که به راحتی توسط نهادهای مجاز قابل دسترسی است. داده های محصول شما باید جنبه متنی طراحی کاتالوگ لوازم خانگی را تشکیل دهد.

  1. تصاویر

تصاویر، که ممکن است شامل عکس‌ها، تصاویر و نمادها باشند، بخش مهمی از طراحی کاتالوگ لوازم خانگی هستند. این یک نمایش بصری از آنچه روی متن توضیح داده شده است را برای مشتریان ارائه می دهد. اکثر مصرف کنندگان عادت به خرید با چشمان خود دارند، بنابراین اگر محصولی در چاپ خوب به نظر می رسد، احتمالاً توجه زیادی را به خود جلب می کند. همچنین ایده عاقلانه ای است که این موارد را از بهترین زاویه به نمایش بگذارید. دستکاری بصری ممکن است چیز بدی به نظر برسد، اما این یک استراتژی بازاریابی رایج است که بسیاری از کارشناسان انجام آن را پیشنهاد می کنند.

  1. چیدمان کاتالوگ

این بخشی است که درآن استخدام یک طراح گرافیک مناسب است. گرافیست یا طراح یک حرفه ای در صنعت است که در مبانی طراحی چاپ و دیجیتال تخصص دارد. اگرچه شرکت های بزرگ ممکن است برای رویکرد تبلیغاتی چند کاناله خود یک طراح داخلی استخدام کنند، اما به عنوان یک کسب و کار کوچک، شما می توانید این خدمات را از طریق یک فریلنسر یا آژانس ارتباطات برون سپاری کنید. این نسبت به اضافه کردن یک عضو جدید به کارکنان خود بسیار ارزان تر خواهد بود، به خصوص اگر بودجه لازم برای نگه داشتن یک طراح دائمی در تیم خود را ندارید.

طراحی کاتالوگ لوازم خانگی چاپی یا دیجیتالی

بدیهی است که فناوری به بخشی ضروری از زندگی روزمره ما تبدیل شده است. این ما را وادار کرده است که باور کنیم هر نوع رسانه چاپی باید به نسخه دیجیتالی خودش تبدیل شود. در حالی که رسانه‌های مرسوم همیشه به‌عنوان شکل قابل‌اعتماد بازاریابی در نظر گرفته می‌شدند، مخاطبان از طریق یک رویکرد پیشرفته شروع به درخواست اطلاعات مرتبط‌ تر و جذاب تر کردند. با این حال، علی‌رغم مزایایی که رسانه‌های دیجیتال نسبت به چاپ دارند، به نظر می‌رسد که بسیاری متوجه نیستند که چگونه هر دو گزینه دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

یکی از چیزهایی که مردم در مورد طراحی کاتالوگ لوازم خانگی سنتی دوست دارند ماهیت ملموس آن است. برخی از کاتالوگ های چاپی با کاغذهای لوکس بافت دار، صفحات معطر و آنهایی که با قرار گرفتن در معرض یک عنصر متفاوت رنگ تغییر می کنند، طراحی می شوند. حتی اگر طراحی کاتالوگ لوازم خانگی شما هیچ یک از این ویژگی ها را نداشته باشد، داشتن چیزی برای نگهداری از قبل به کل تجربه می افزاید. این کاری است که مجموعه ای از پیکسل ها روی صفحه هرگز نمی توانند انجام دهند.

 

طراحی کاتالوگ برای لوازم خانگی

کاتالوگ های چاپی امکان تبلیغات آفلاین را نیز دارند. این باعث می شود که به دلیل دسترسی آسان آن، یک رسانه قابل اطمینان تر برای استفاده باشد. به این ترتیب، لازم نیست مشترکان خود را برای دانلود یا نصب یک نرم‌افزار خاص برای باز کردن سند، دسترسی دهید. طراحی کاتالوگ لوازم خانگی می توانند به سادگی از طریق پست، افزونه فروش یا تعامل شخصی توزیع شوند.

از سوی دیگر کاتالوگ های دیجیتال اساساً گامی رو به جلو به سوی آینده هستند. این به شما امکان می دهد با محتوای خود انعطاف پذیر باشید و فضایی برای طرح بندی خلاقانه تر و سیستم تعاملی ایجاد کنید. بسیاری از طراحان دوست دارند آخرین روندها را با ایجاد نسخه خود برای آن آزمایش کنند. بهترین بخش این است که کاتالوگ های دیجیتال را می توان هر زمان که نیاز داشته باشید به روز کرد، بدون اینکه نگران هزینه های اضافی چاپ و موارد مشابه باشید. و از آنجایی که کاتالوگ های دیجیتال ممکن است با وب سایت شما یا سیستم شخص ثالث مرتبط باشند، ردیابی و تجزیه و تحلیل دسترسی آن به شما کمک می کند تا سطح تعامل آن را پیگیری کنید.

در پایان روز، هر دو گزینه انتخاب قابل قبولی برای پیشبرد به نظر می رسند. متخصصان بازاریابی بر این باورند که اجرای استراتژی های تبلیغاتی چند کانالی به شما کمک می کند تا دسترسی خود را افزایش دهید، آگاهی از برند را افزایش دهید و فروش بازار را افزایش دهید، البته تا زمانی که به درستی انجام شود. ترفند این است که مطالعه کنید که مخاطبان هدف شما با چه پلتفرم هایی ارتباط دارند و در مورد تاکتیک های مختلف انجام شده توسط رقبای پیشرو تحقیق کنید.

نحوه طراحی کاتالوگ محصولات خانگی عالی

طراحی کاتالوگ لوازم خانگی یک ایده هیجان انگیز به نظر می رسد، تا زمانی که در مراحل ساخت آن باشید. مشکل رایجی است که بسیاری از بازاریابان با آن مواجه هستند، به خصوص زمانی که می خواهید آن را بسیار متفاوت تر از آنچه در بازار وجود دارد ایجاد کنید.

هنگام طراحی کاتالوگ لوازم خانگی، بهتر است مسائل را از دیدگاه خریدار ببینید. یافتن پاسخ این سوالات به شما کمک می کند تا یک طراحی کاتالوگ لوازم خانگی مشتری محور بسازید. برای کمک به شما، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  1. برای هر صفحه یک طرح ایجاد کنید. طراحی کاتالوگ لوازم خانگی خود را با یک پیش نویس خام شروع کنید. مرحله برنامه ریزی فرآیند بسیار مهم است، زیرا این امر جریان روان مراحل بعدی آن را تعیین می کند. ایجاد یک طرح بندی برای هر صفحه همچنین کاتالوگ را کاملاً بر اساس بخش ها و صفحات تعیین شده آن سازماندهی می کند. این به شما کمک می کند تا از شلوغی جلوگیری کنید و به یک طراحی تمیز و زیبا برسید.
  1. داستان بگویید. اکثرا طراحی کاتالوگ لوازم خانگی به صورت کتابچه ارائه می شوند. همانطور که مشتریان هر صفحه از کاتالوگ شما را ورق می زنند، می خواهید داستانی بگویید تا آنها را درگیر خود نگه دارید. داستان سرایی بصری به عنوان فرصتی عالی برای علاقه مند نگه داشتن مشتریان به آنچه ارائه می دهید عمل می کند. این همچنین باعث ایجاد یک ارتباط عاطفی در بین بینندگان می شود و به آنها اجازه می دهد خود را به جای مدل های ارائه شده تصور کنند.
  1. از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید. کیفیت تصویر کلید تبلیغات است. این تنها چیزی است که می تواند شهرت شما را بسازد یا از بین ببرد، به خصوص در میان افرادی که به جزئیات توجه دارند. اگر می‌خواهید توجه شخصی را به خود جلب کنید، باید به او چیزی بدهید که به آن نگاه کند. تصاویر با کیفیت بالا توانایی جلب توجه با کمترین تلاش را دارند و بینندگان را برای مدت زمان خوبی درگیر خود نگه می دارند. مطمئن شوید که یک عکاسی رسمی با یک عکاس ماهر برای کار با کاتالوگ خود ترتیب داده اید. اگرچه ممکن است با قیمت بالاتری همراه باشد، اما نتایج قطعا ارزش هر سکه را دارد.
  1. موارد پرفروش را برجسته کنید. راه های مختلفی برای این کار وجود دارد. می توانید محبوب ترین اقلام خود را روی جلد در طراحی کاتالوگ لوازم خانگی نشان دهید یا از عناصر طراحی مختلف برای تأکید بر این محصولات استفاده کنید. شما همچنین می توانید یک بخش ویژه برای نمایش این موارد ایجاد کنید. با این حال، سعی کنید آنها را تحت الشعاع بقیه پیشنهادات خود قرار ندهید، زیرا نمی خواهید روی یک مورد بهینه سازی کنید و خطر از دست دادن “خواستن” را دارید.
  1. آن را مرتب نگه دارید. این ایده خوبی است که محصولات را بر اساس نوع آنها دسته بندی کنید. نه تنها مرور طراحی کاتالوگ لوازم خانگی شما و یافتن آنچه نیاز دارند برای مشتریان آسان تر خواهد بود، بلکه طراحی کاتالوگ لوازم خانگی شما را تمیز و حرفه ای نشان می دهد. هر صفحه باید مکمل صفحات قبل و بعد از آن باشد تا سازگاری را نیز حفظ کند. طرح های رنگی و سبک فونت مناسبی را انتخاب کنید که نشان دهنده هویت برند شما باشد. همانطور که می خواهید طراحی جذابی به دست آورید، همیشه باید روی ایجاد هویت برند خود نیز تمرکز کنید.
  1. توضیحات محصول. این احتمالاً مهمترین بخش طراحی کاتالوگ لوازم خانگی شما است. یک کاتالوگ می تواند چشم نوازترین طراحی را داشته باشد، اما اگر هدف اصلی خود را برآورده نکند، اساساً بی فایده است. بالاتر از هر چیز دیگری، کاتالوگ خود را آموزنده نگه دارید. باید اطلاعات مهمی در مورد محصول ارائه دهد، از جمله قیمت خرده فروشی، تنوع رنگ، و از چه چیزی ساخته شده است. توضیح مختصری در مورد منشا یا الهام آن نیز ممکن است افزوده ای هوشمندانه برای علاقمند نگه داشتن خریداران باشد.

کاتالوگ ها به دلیل ویژگی های ذاتی آن به عنوان یکی از موثرترین ابزار فروش در بازار باقی می مانند. با توجه به اینکه چگونه یک طراحی کاتالوگ لوازم خانگی خوب می تواند تفاوت قابل توجهی در فروش ایجاد کند، ایجاد کاتالوگی که هم کاربردی و هم جذاب باشد چیزی است که متخصصان بازاریابی توصیه می کنند. ممکن است مدتی طول بکشد تا سرانجام بتوانید چیزی بسازید که مصرف کنندگان دوست دارند، اما موفقیت‌ها و شکست‌ها همگی بخشی از تجربه دستیابی به یک ابزار مؤثر بازاریابی هستند.

در صورت علاقه مندی این مقاله پیشنهاد میشود: آموزش طراحی کاتالوگ محصولات

طراحی کاتالوگ در مدرن طرح !!

شما میتوانید جهت مشاهده نمونه های بیشتر کاتالوگ محصولات و برندهای گوناگون در مدرن طرح بر روی لینک نمونه های طراحی کاتالوگ کلیک کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *