چاپ جعبه مقوایی

چاپ جعبه مقوایی
[vc_row][vc_column][vc_column_text]

جعبه‌های مقوایی چگونه چاپ می شوند؟

برخی از شرکت‌های کوچک، تمبر جوهر را خریداری می‌کنند و لوگوی خود را روی جعبه‌های مقوایی مهر می‌زنند. در حالی که این یک روش عالی برای پایین نگه داشتن هزینه ها است، اما بهترین راه حل برای برندسازی جعبه شما نیست و بسیار وقت گیر است!

مهر زنی جعبه‌های مقوایی دارای معایب بسیاری است:

  • جوهر در بدترین لحظه ممکن تمام می شود
  • احتمال خونریزی جوهر(پخش شدن جوهر) بیشتر است
  • قرار گرفتن نامناسب جوهر در جعبه ها
  • زمان نسبتاً زیاد لازم برای مهر زدن هر جعبه

برای استارت‌آپ‌ها، مهر زدن روی جعبه‌ها می‌تواند راهی برای صرفه جویی بیشتر باشد، اما بهتر است به محض اینکه بودجه کافی در دسترس داشتید، به خرید جعبه‌های چاپ سفارشی بپردازید.

گزینه های زیادی برای چاپ جعبه مقوایی وجود دارد. در این مقاله روش‌های مختلف چاپ جعبه مقوایی و نحوه عملکرد هر روش را شرح داده ایم.

جعبه‌های مقوایی چگونه چاپ می شوند؟
جعبه‌های مقوایی چگونه چاپ می شوند؟
[info_box title=”” image=”” animate=””]طراحی جعبه یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

چاپ سیلک

چاپ سیلک قدیمی ترین روشی است که برای چاپ جعبه های برند ها استفاده می شود. این یک روش مرسوم است که تا به امروز برای طرح های یک یا دو رنگ به خوبی کار می کند.

چاپ سیلکک از یک شابلون ساخته شده از پلی استر و مش ریز تشکیل شده است. این مخلوط مواد امکان پوشش کامل جوهر را در سراسر شابلون فراهم می کند. قسمت هایی از طرح که خالی هستند با یک ماده غیر قابل نفوذ پر شده است که از خونریزی و انتقال جوهر به جعبه مقوایی جلوگیری می کند.

فرآیند دستی مورد نیاز چاپ سیلک به این معنی است که زمان راه اندازی آن طولانی است (که به معنای هزینه راه اندازی بالاتر است). ماهیت چاپ سیلک تنها به طرح های ساده و اجراهای کوچک کمک می کند. با این حال، می تواند تصاویر با وضوح بالاتر را در مقایسه با اکثر روش های چاپ دیگر ارائه دهد.

چاپ سیلک
چاپ سیلک

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]انواع روش های چاپ[/info_box]

چاپ فلکسی

چاپ فلکسی همانطور که از نامش پیداست نوعی چاپ انعطاف پذیر است.

فلکسی(مخفف فلکسیو گرافی) از صفحات ساخته شده از پلاستیک، لاستیک یا فوتو پلیمر (پلیمر نوری) استفاده می کند. طرح شما به یک صفحه برجسته تبدیل می‌شود که اجازه می‌دهد فقط طرح قبل از چاپ روی جعبه، جوهر را لمس کند.

مزیت اصلی چاپ فلکسی این است که از این روش می توان برای چاپ طرح ها بر روی طیف وسیعی از مواد مانند مقوا، پلاستیک، فویل و کاغذ قهوه ای استفاده کرد. پس از ایجاد صفحات، چاپگرهای مدرن می توانند تا 600 متر طرح در دقیقه چاپ کنند!

نقطه ضعف این روش این است که برای طرح های پیچیده به خوبی کار نمی کند و هزینه های چاپ به این معنی است که برای به صرفه بودن آن به تعداد بالای سفارش چاپ نیاز است.

چاپ فلکسی
چاپ فلکسی

چاپ لیتوگرافی

چاپ لیتوگرافی که به چاپ لیتو معروف است، روشی مدرن و کامپیوتری برای چاپ طرح ها بر روی جعبه است. این روش بیشترین استفاده را در سراسر صنعت چاپ دارد.

چاپ لیتو با آپلود طرح شما بر روی کامپیوتر کار می کند. سپس دستگاه از لیزر برای ایجاد صفحه ای از تصویر استفاده می کند. از آنجایی که این روش کامپیوتری است، تصاویر تمام رنگی و با کیفیت عکاسی را به خود اختصاص می دهد.

برای به دست آوردن ارزش پول خود با چاپ لیتو، بهترین روش استفاده از فیدر ورق برای چاپ سریع و موثر است. تنها نقطه ضعف فیدر ورق این است که مقوا ضخیم تر از آن است که در فیدر قرار بگیرد. بنابراین، روش چاپ سنتی، اگرچه کندتر است، اما برای مقوا مناسب تر است.

همانند فرآیند چاپ فلکسی، راه اندازی چاپ لیتوگرافی نیز هزینه بر است. همچنین پس از ایجاد صفحه، گزینه ای برای اصلاح طرح شما وجود ندارد.

چاپ دیجیتال

چاپ دیجیتال یک روش چاپ مدرن است که از چاپگر لیزری با فرمت بزرگ یا چاپگر جوهر افشان استفاده می کند. چاپ دیجیتال، همانطور که از نام آن پیداست، کاملاً کامپیوتری است و هیچ تنظیمی برای این نوع چاپ وجود ندارد. تصاویر طراحی به صورت دیجیتالی از کامپیوتر به چاپگر ارسال می شود. چاپگر طرح را بر روی مواد مورد نظر به همان روشی که چاپگر خانگی کار می کند چاپ می کند: خط به خط. این روش نیاز به پلیت (Plate) را برطرف می کند.

چرا چاپ دیجیتال بهترین روش برای چاپ جعبه محسوب می شود؟

چاپ جعبه
چاپ جعبه

چاپ دیجیتال روش ترجیحی چاپ جعبه مقوایی است. چاپ دیجیتال مزایای بسیاری دارد:

این روش چاپ نیازی به پلاک ندارد. این روش منجر به زمان زیادی برای راه اندازی نیاز دارد و در نتیجه هزینه های اولیه کاهش می یابد. همچنین به این معنی است که می توانید حتی زمانی که چاپگر طرح های شما را چاپ می کند، تغییراتی در طرح خود ایجاد کنید.

چاپ دیجیتال امکان چاپ طراحی های ساده و پیچیده را فراهم می کند. رنگ، شیب و تصاویر پیچیده همگی در چاپ دیجیتال پذیرفته می شوند.

از آنجایی که چاپ دیجیتال از یک فایل عکس استفاده می کند، می توانید تغییرات را در تصویر خود بدون نیاز به سنگ کاری یا هزینه های اضافی آزمایش کنید.

اگر می خواهید شخصی سازی خاص مشتری را برای جعبه خود ارائه دهید یا لوگوی خود را روی جعبه چاپ کنید، می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

چاپ دیجیتال برای چاپ تعداد کم جعبه ایده آل است.

مطالب مقاله ای که با عنوان چاپ جعبه مقوایی مطالعه نمودید از این لینک بر گرفته شده است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *