بهترین دوربین های عکاسی 1401

بهترین دوربین های سال 1401

بهترین دوربین های عکاسی در سال 1401

هر دوربین برای عکاسی به نوعی یک وسیله خاص است، بنابراین مهم است که تصویر واضحی از آنچه به دنبال آن هستید داشته باشید. شاید پیش خود این سوال مطرح شود که آیا این یک دوربین همه کاره برای عکاسی روزمره است که به آن نیاز دارید؟. یا به دنبال تخصص در  ژانر خاص هستید؟ آیا سرعت، اندازه یا سبک برای شما مهمتر است؟ آیا به چیزی با لنزهای قابل تعویض نیاز خواهید داشت یا لنز ثابت برای شما مناسب تر است؟

ما اکثر نسخه‌های منتشر شده را در این زمینه آزمایش کرده‌ایم و ساعت‌های طولانی را با جدیدترین دوربین‌های دیجیتال از بزرگترین برند های مشهور، از جمله Canon، Sony، Nikon، Fujifilm، Panasonic، Leica و غیره سپری کرده‌ایم.  ما بهترین آنها را در این مقاله تحت بررسی قرار دادیم  و این راهنما را به سه سطح مهارت تقسیم کردیم: علاقه مندان، مبتدیان و پیشرفته. هر کدام شامل انتخاب ما از بهترین دوربین ها و سیستم ها برای 2 عامل سطوح تجربه و بودجه است.

انتخاب کلی ما برای عنوان بهترین دوربین برای عکاسی، Sony A7 IV است. این یک دوربین همه کاره قدرتمند است که تقریباً از هر نوع عکاسی، از پرتره گرفته تا حیات وحش و عروسی، مورد استفاده قرار میگیرد.

از سوی دیگر، Fujifilm X-T4 یک دوربین قوی برای افراد عکاسی حرفه ای با بودجه مناسب است. اگرچه شایعات در مورد X-T5 در حال افزایش است، اما همچنان یکی از بهترین دوربین های ارزان قیمت در بازار است.

 

1. دوربین Sony A7 IV

این دوربین ، مجهز به سنسور جدید 33 مگاپیکسلی که هم برای عکس‌برداری و هم برای فیلمبرداری فوق العاده است، یک گزینه بدون آینه قانع‌کننده برای دوربین‌های هیبریدی است. در بررسی خود، آن را «ترکیبی درخشان از قدرت عکاسی و تطبیق‌پذیری ویدیو» نامیدیم.

افزایش قیمت این دوربین به این معنی است که این دوربین دیگر مانند نسل قبلی خود یک دوربین فول فریم سطح پایه نیست،  اما یک پردازنده Bionz XR عملکرد خوبی دارد که به طور کلی هزینه های اضافی را توجیه می کند.

A7 IV همچنین از تکنیک فوق العاده در فوکوس خودکار سونی، به‌علاوه ارتقاهایی مانند پشتیبانی از ویدیوی 10 بیتی و عمق بافر به ظاهر بی‌پایان با کارت CFexpress بهره می‌برد. آزمایش‌های ما نشان داد که این بافر سخاوتمندانه‌تر از نیاز بیشتر عکاس‌ها است و کیفیت تصویر بیشتر به سمت وضوح متمایل است تا عملکرد در نور کم.

دوربین عکاسی

هم چنین بخوانید: اهمیت عکاسی با تنظیمات دستی

 

2. دوربین Fujifilm X-H2

به عنوان یکی از بهترین دوربین های عکاسی 1401 میتوان به Fujifilm X-H2 اشاره نمود. این یک دوربین فول فریم نیست، اما Fujifilm X-H2 دوربین های APS-C را به مراحل جدیدی می برد.از جمله قطعات فوق العاده این دوربین میتوان به سنسور جدید 40 مگاپیکسلی که با سنسور کنترل X-H2S  ترکیب می شود تا یک دوربین همه جانبه درخشان برای اکثر انواع عکاسی، از مناظر طبیعی گرفته تا عکس های عروسی ایجاد میکند.با وجود این رزولوشن، X-H2 عکاسی پشت سر هم با سرعت 15 فریم در ثانیه با شاتر مکانیکی خود ارائه می‌کند و اگر از کارت‌های CFexpress استفاده می‌کنید، بافر عمیقی بسیار چشمگیر دارد. این مورد این باعث می‌شود که این دوربین به طرز چشمگیری همه‌کاره و بیش از اندازه کافی برای عکس‌برداری از فضای اکشن خوب کند، اما نه به اندازه X-H2S.

ما بر این باوریم که سنسور 40 مگاپیکسلی APS-C X-H2 اکنون در زمینه عکاسی عکس بسیار حرفه ای می باشد. این دوربین در آزمایش‌های ما توانست وضوح افزایش‌یافته‌ای را ارائه دهد، بدون اینکه از نظر دامنه دینامیکی یا نویز آسیب زیادی وارد کند.ما همچنین دریافتیم که فوکوس خودکار X-H2 نسبت به دوربین های قبلی فوجی فیلم مانند X-T4 بسیار بهبود یافته است و ردیابی سوژه آن در سناریوهای خاص یک امتیاز واقعی است.

3. دوربین Canon EOS R6

دوربین Canon EOS R6 یکی از دوربین های منتخب عکاسی صنعتی در سال 1401 است. در حالی که Canon EOS R5 یک دوربین فوق العاده گران است، EOS R6 یک جایگزین فول فریم مقرون به صرفه تر است که به سادگی یکی از بهترین دوربین ها برای عکاسی در اطراف طبیعت است. اگر قبلاً یکی از فول فریم‌های بدون آینه اولیه کانن مانند EOS R یا هر یک از دوربین‌های DSLR استفاده کرده باشید، این دوربین میتواند یک ارتقاء ارزشمند باشد. بر اساس بررسی ما، EOS R6 بهترین فوکوس خودکار در کلاس، سیستم تثبیت‌کننده تصویر درون بدنه و قدرت عکاسی پشت سر هم را به ارمغان می‌آورد که آن را به‌عنوان یک دوربین بسیار خوب برای عکاسی از حیات وحش یا ورزش نشان می‌دهد.

EOS R6 علیرغم توانایی فیلم‌برداری 4K/60p، فاقد گزینه‌هایی مانند توانایی DCI 4K است و متوجه شدیم که در مقایسه با رقبای متمرکز بر ویدئو مانند Sony A7S III دارای محدودیت‌هایی در گرمای بیش از حد است که باعث می‌شود برای عکاسان مناسب‌تر باشد. اما برای عکاسی، این یک گزینه عالی است که فوکوس خودکار بسیار چشمگیر، هندلینگ و ویژگی هایی را ارائه می دهد که آن را به یکی از بهترین گزینه ها برای هرکسی که به دوربین فول فریم نیاز دارد تبدیل می کند.

 

بهترین دوربین های سال 1401

 

کلام پایانی

در این مقاله به 3 مورد از بهترین دوربین های عکاسی 1401 بررسی و اشاره شده است. اگر در شرف خرید دوربین عکاسی هستید، دوربین های Sony A7 ،Fujifilm-xH2 و Eos R6 را از دست ندهید. این ها یکی از بهترین دوربین های عکاسی در سال 2023 شناخته شده اند که به راحتی میتوانید از مزایای فوق العاده این دوربین ها استفاده نمایید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *