طراحی لیبل تجاری حرفه ای

طراحی لیبل تجاری حرفه ای

نحوه طراحی لیبل محصول عالی در 6 مرحله

طراحی لیبل تجاری چه تاثیری در کسب و کار شما دارد؟

چرا به نظر می رسد برخی از محصولات فروش بالایی دارند در حالی که برخی دیگر در قفسه ها خاک می خورند؟ یک لیبل خوب طراحی شده می تواند تأثیر عمیقی بر موفقیت محصول شما داشته باشد. از آنجایی که مصرف‌کنندگان تنها بر اساس ظاهر محصول در چند ثانیه تصمیم می‌گیرند (1/3 تصمیم‌های خرید ما صرفاً بر اساس بسته‌بندی محصول است)، ممکن است برای شما دشوار باشد که محصول تان توجه را به خود جلب کند.

ممکن است فکر کنید برای ایجاد لیبل های محصولات با کیفیت حرفه ای به یک طراح گرافیک نیاز دارید، اما همیشه اینطور نیست. بسته بندی “چیزی است که مستقیماً با خود محصول در تماس است یا محصول را نگه می دارد، محافظت می کند، شناسایی، و دستکاری و تجاری سازی محصول را تسهیل می کند.”

با این تعریف، بسته‌بندی بسیار بهتر از جعبه‌ای است که یک محصول در آن قرار می‌گیرد. آیا بسته‌بندی شما پس از تلاش سخت برای ایجاد محصولی که به آن افتخار می‌کنید، تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مشتریان را متقاعد کند که محصولی ارزش خرید دارد؟

از مراحل زیر برای طراحی لیبل و بسته بندی هایی استفاده کنید که مشتریان را برای خرید ترغیب می کند.

[info_box title=”” image=”” animate=””]طراحی لیبل یکی از فعالیت های حرفه ای در مدرن طرح با نمونه های فراوان است[/info_box]

 

خریداران محصول را بشناسید

دموگرافیک هدف شما چه کسی است؟ هرچه بیشتر در مورد آنها بدانید، زمان آسان تری برای طراحی لیبل های خود نیاز خواهید داشت. به انگیزه های خرید آنها فکر کنید.

از خودتان بپرسید:

  • سن، جنسیت، قومیت، موقعیت مکانی، شغل، سبک زندگی، سطح تحصیلات، و یا وضعیت روابط آنها چیست؟ آیا چیز دیگری وجود دارد که به تعریف دقیق تر آنها کمک کند؟
  • چرا آنها محصول را بجای شما از رقبا خریداری می کنند؟
  • برندهای مشابه از چه روش های فروشی استفاده می کنند؟
  • آنها چه چیزی را در مورد بسته بندی و بازاریابی رقبا دوست ندارند؟
  • به چه رنگ هایی کشیده می شوند؟

 

همچنین بخوانید: نرم افزار طراحی لیبل و برچسب

 

اندازه لیبل
اندازه لیبل

اندازه لیبل را مشخص کنید

چگونه می دانید محصول شما به چه مقدار بسته بندی نیاز دارد؟ اندازه ی مناسب برای طراحی لیبل تجاری بسته بندی شما کدام است؟

قبل از تصمیم گیری، از خود بپرسید که:

  • آیا استاندارد صنعتی وجود دارد؟
  • از نظر بصری کدام یک مهمتر است، بسته بندی یا خود محصول؟
  • آیا فضای کافی در محصول شما برای دریافت تمام اطلاعات لازم وجود دارد؟
  • دنبال چه ظاهری می روید؟ آیا می خواهید یک لیبل کامل که 95 درصد محصول را بپوشاند داشته باشید یا یک لیبل کوچک و مینیمال؟

با استفاده از راهنمای اندازه لیبل، شکل و اندازه محبوب لیبل را پیدا کنید. PDF رایگان را چاپ کنید و در شکل و اندازه‌ای را که به آن‌ها علاقه دارید آن را برش دهید.

مقاله مرتبط:

[info_box title=”” image=”” animate=”””]آموزش طراحی لیبل محصولات[/info_box]

جنس لیبل را درست انتخاب کنید.

برای انتخاب مواد لیبل برای بسته بندی خود گزینه هایی دارید. بیش از 40 ماده مختلف برای استفاده با ظروف مختلف، بطری ها، جعبه ها و موارد دیگر وجود دارد.

کاربرد لیبل را مد نظر قرار دهید.

به عنوان مثال، اگر محصول شما برای حمام یا دوش است، مطمئن شوید که از لیبل ضد آب استفاده می کنید.

کار متفاوتی ارائه دهید.

لیبل متفاوت
لیبل متفاوت

جنس لیبل شما ابزاری خوب برای ارتقاء بسته بندی محصول شماست. لیبل های کرافت قهوه ای بافت دار یا لیبل های فویل فلزی می‌توانند لایه‌ای از ابعاد به محصول شما اضافه کنند و مشتریان بالقوه بیشتری را جذب کنند.

مکمل ظروف

اگر از یک ظرف شیشه ای یا پلاستیکی شفاف استفاده می کنید یا بسته بندی منحصر به فردی دارید، و می خواهید طراحی لیبل تجاری برای آنها انجام دهید. باید گفت که لیبل های شفاف می‌توانند به شما کمک کنند تا به آن “بدون نگاه به ظاهر لیبل” آن را انتخاب کنید و به منحصر به فرد بودن بسته‌بندی شما کمک کند.

اگر از مواد رنگی یا شفاف استفاده می کنید، مهم است که توجه داشته باشید که اکثر چاپگرها نمی توانند رنگ سفید را چاپ کنند. (جوهر سفید یا کارتریج تونر ندارند) این بدان معنی است که آنها رنگ سفید را به عنوان عدم وجود رنگ تفسیر می کنند و چاپ شما نیمه شفاف به نظر می رسد. این بدان معناست که احتمالاً می‌توانید مواد یا رنگ سطح را از طریق طراحی مشاهده کنید.

انتخاب الگوی لیبل

تنظیمات ممکن است بین تولید کنندگان لیبل متفاوت باشد، بنابراین مطمئن شوید که با الگوی ارائه شده توسط شرکت تولید کننده لیبل شروع کنید. برای مثال، بریدگی ها یا سوراخ ها می توانند در نقاط کمی متفاوت باشند. در حالی که ممکن است شبیه به هم به نظر برسند، این ناهماهنگی های کوچک ممکن است زمانی که می خواهید لیبل خود را جدا کنید، چشمگیر باشد.

همچنین بخوانید: طراحی لیبل آنلاین محصولات

لیبل حرفه ای
لیبل حرفه ای

 

بوم خود را تنظیم و راه اندازی کنید

بین طراحی برای وب و چاپ تفاوت وجود دارد. در حالی که ما لیبل های خود را برای چاپ بدون دردسر تنظیم کرده‌ایم، آنها می‌توانند در حین تغذیه در چاپگر جابجا شوند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *