چگونه بهترین رنگ را برای ساخت کاتالوگ انتخاب کنیم

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چگونه بهترین رنگ را برای ساخت کاتالوگ انتخاب کنیم

چگونه بهترین رنگ برای طراحی کاتالوگ مان انتخاب کنیم؟

رنگ در طراحی رویداد صنعت اطلاعات، الهام بخش، و ایجاد آگاهی پایدار از نام تجاری است. استراتژی های رنگی را کشف کنید که مخاطبان را خوشحال می کند و رویداد شما را متمایز می کند.

رنگ یک عنصر طراحی متقاعدکننده است که بر هر جنبه ای از برندسازی رویداد صنعتی تأثیر می گذارد؛ از لوگوها و تبلیغات گرفته تا تابلوهای تبلیغاتی ساک دستی. یک پالت رنگ موثر ، موضوع رویداد را ایجاد می‌کند، از مسیریابی پشتیبانی می‌کند ، و تجربه‌ای به یاد ماندنی از برند ایجاد می‌کند. رنگ معنی را به شرکت کنندگان منتقل می کند، و استراتژی های زیر می تواند به شما کمک کند ترکیب رنگ هایی را بسازید که با اهداف یک رویداد هماهنگ باشد.

 

انتخان بهترین رنگ یا مناسب ترین رنگ چگونه به شرکت کنندگان رویداد صنعت اطلاع می دهد و الهام می بخشد؟

رنگ نشانه های آشکار و پنهانی را در مورد هدف و مکان یک رویداد در ذهن ایجاد می کند. این روشی را شکل می دهد که مشتریان بالقوه  چه به صورت  آنلاین و چه حضوری  تجربه خود را به خاطر بسپارند.

 

رنگ روحیه را منتقل می کند و باعث آشنایی بیشتر می شود

طراح برند Iyanuoluwa Ademade می گوید بهترین رنگ می تواند احساساتی را برانگیزد که مصرف کننده را به یک برند متصل می کند. او می گوید، برای مثال، آبی، احساس آرامش را القا می کند و اغلب با ثبات و موفقیت همراه است، به همین دلیل است که بسیاری از بانک ها آن را در نام تجاری خود لحاظ می کنند.

 اما تاثیر روانی یک رنگ ثابت نیست. یک رنگ بسته به رنگ های جفتی اش می تواند حالات مختلفی را منتقل کند: آدماد می گوید: «در رویدادهای صنعتی، مانند نمایشگاه های تجاری، آبی اغلب با قرمز و سیاه جفت می شود تا بیانگر انرژی، قدرت و پیشرفت فناوری باشد.

 

بهترین رنگ می تواند به ایجاد آشنایی کمک کند مخاطبان یک کمپین تبلیغاتی با هویت بصری آن  تایپوگرافی، نمادنگاری، تصاویر و لوگوها – در نقاط تماس متعدد تعامل خواهند داشت. رنگ بر پیام‌هایی که این عناصر طراحی منتقل می‌کنند تأثیر می‌گذارد و هنگامی که به طور مداوم استفاده می‌شود، شناخت برند را تقویت می‌کند.

 

رنگ ها  توجه مشتریان آنلاین را جلب می کنند

هنگام ایجاد طرح‌های رنگی برای طراحی کاتالوگ، ممکن است تمایل داشته باشید که ابتدا به محل توزیع  آن فکر کنید. در حالی که لازم است در نظر بگیرید که رنگ چگونه بر فضای رویداد تأثیر می گذارد، این واقعیت را نادیده نگیرید که رنگ ها در تبلیغات آنلاین بسیار موثر واقع می شوند و می توانند نقش مهمی در مشارکت در رویدادها یا کمپین های تبلیغاتی ایفا کنند.

جفت کردن بهترین رنگ‌ های اصلی با اشکال هندسی ساده یک تکنیک بصری قابل توجه است که درکاتالوگ دیجیتال که برای برجسته کردن اطلاعات مهم مانند فروش و اطلاعیه‌های محصول طراحی شده است، محبوب است. در طراحی کاتالوگ دیجیتال رویداد، مسدود کردن رنگ یک راه عالی برای جلب توجه به فراخوان‌ها است.

با محدود کردن پالت یک کاتالوگ آنلاین به دو یا سه رنگ هماهنگ و مسدود کردن یک بخش بزرگ با یک رنگ، می‌توانید بر مؤلفه‌های رابط کاربری خاص، مانند دکمه «ثبت‌نام» رویداد تأکید کنید.

 

 

رنگ همچنین می تواند به عنوان یک پل موضوعی بین بازاریابی آنلاین و فعالیت های در محل و تبلیغات سنتی عمل کند.

 

رنگ مسیریابی را شهودی تر می کند

 

بهترین رنگ را برای ساخت کاتالوگ

 

انتخاب بهترین رنگ در طراحی کاتالوگ سلسله مراتب بصری ایجاد می کند و باعث می شود افراد جذب تبلیغ شما شوند. در مسیریابی رویداد، رنگ شرکت کنندگان را به اطلاعات صحیح هدایت می کند و درک آنها از فضای رویداد را افزایش می دهد.

 به عنوان مثال، طراحان می توانند از گرافیک های رنگی برای ایجاد مسیرهای ضمنی که مشتریان را به خطوط ثبت سفارش راهنمایی می کند، استفاده کنند. طراحان همچنین می توانند با استفاده از رنگ برای ایجاد نشانه ها، مشخص کردن سطوح و تقسیم فضاهای بزرگ کاتالوگ به جهت دهی بینندگان کمک کنند.

 

نحوه انتخاب بهترین رنگ های مناسب برای ساخت کاتالوگ

هنگام انتخاب رنگ‌ها برای یک کاتالوگ باید به سه حوزه توجه کرد: هدف طراحی، ترکیب رنگ‌ها و اصلاح رنگ.

 

هدف طراحی خود را تعیین کنید

رنگ هایی که انتخاب می کنید لحن یک رویداد را تعیین می کند. رنگ‌های تیره و سرد، مانند مشکی یا سرمه‌ای، حسی پیچیده را ایجاد می‌کنند، در حالی که رنگ‌های روشن و گرم، مانند زرد و نارنجی، فضای پرانرژی و انتظار و اشتیاق را تحریک می‌کنند.

 

رنگ نور نیز تاثیر بسزایی دارد. نورپردازی نرم و پراکنده می تواند حس جذابیت را به شما منتقل کند و جذابیت را به شما اضافه کند، به همین دلیل است که اغلب در عرضه محصولات استفاده می شود. برای رویدادهایی با سخنرانی‌های کلیدی و بلندگو، می‌توانید از روشنایی شستشو استفاده کنید تا فضایی را با رنگی پر کنید که موضوع یا حالتی را منتقل می‌کند.

اگر هدف رویدادی بیان یک برند است، در هر نقطه تماس از پالت رنگ برند استفاده کنید. و اگر نام تجاری دارای رنگ امضا است، آن را برجسته ترین عنصر بصری در تمام وثیقه های دیجیتال و چاپی در نظر بگیرید.

 

رنگ ها را با دقت ترکیب کنید

 

بهترین رنگ را برای ساخت کاتالوگ

 

زمینه در رنگ ها اهمیت دارد . “نحوه ترکیب رنگ ها بر ادراک مردم از برند شما تاثیر می گذارد.” برای ایجاد هماهنگی رنگ و کمک به تجربه لذت بخش در ساخت کاتالوگ، می توان رنگ های خاصی را با هم ترکیب کرد.

ترکیب های رنگی با کنتراست بالا عناصر بصری مهم را برجسته می کنند و اطلاعات ثانویه را در پس زمینه قرار می دهند. با این حال، برخی از ترکیبات، مانند قرمز و سبز، می تواند افرادی را که کور رنگ هستند گیج کند.

ترکیبات مشابه، مانند آبی، سبز آبی، و سبز اثر آرام بخشی دارند. کنتراست محدودی در این پالت ها وجود دارد و معمولاً به طور مداوم گرم یا خنک هستند.

از یک طرح تک رنگ می توان برای ایجاد ترکیبات دراماتیکی که به هم ریخته و چشم نواز هستند استفاده کرد. این رویکرد مینیمالیستی اغلب در گرافیک غرفه‌های نمایشگاهی برای برجسته کردن محتوای مهم مانند متن و تصاویر استفاده می‌شود.

طرح رنگ خود را دقیق تنظیم و آزمایش کنید

علاوه بر ترکیب رنگ‌های مناسب، طراحان باید ظرافت‌های کنتراست، رنگ، رنگ، تن، سایه و دما را برای به حداکثر رساندن خوانایی و دسترسی در رویدادهای صنعتی در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، قرار دادن دو رنگ با کنتراست کم (مانند نارنجی و سبز) در کنار یکدیگر در ساخت کاتالوگ می تواند خواندن را سخت کند. مخاطب را دلزده کند.

آزمایش تصاویر بصری رویداد، از جمله پالت رنگی شما، تضمین می‌کند که انتخاب‌های طراحی موثری انجام داده‌اید که به تجربه‌ای مثبت برای شرکت‌کنندگان کمک می‌کند. گروه نیلسن نورمن تعدادی از بهترین روش ها را برای آزمایش طرح های بصری ارائه می دهد. از جمله این موارد می‌توان به مقایسه انواع مختلف طرح یا انجام آزمایش‌های پنج ثانیه‌ای برای سنجش واکنش‌های روده‌ای آنها اشاره کرد.

 

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با نحوه و اصول انتخاب بهترین رنگ برای طراحی کاتالوگ آشنا کنیم و معنای برخی رنگ ها را شرح دهیم؛ امیدواریم که مطالب برای شما مفید بوده باشد.

کانون تبلیغاتی مدرن طرح با سالها تجربه در زمینه ی طراحی انواع ابزار های تبلیغاتی مانند طراحی کاتالوگ سنتی، کاتالوگ دیجیتال، بروشور، بیلبور، پاپ آپ نمایشگاهی و… توانسته است در میان رقبا و در کنار برند های معتبرر سابقه ای درخشان از خود برجای بگذارد، جهت دریافت مشاوره رایگان و مشاهده نمونه کارهای بیشتر کافی است با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

 

 

 ترجمه شده از سایت تاپ تال[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *