کاربرد کاتالوگ دیجیتال چیست؟

طراحی کاتالوگ دیجیتال

کاربرد کاتالوگ دیجیتال در کسب و کار چیست؟

کاربرد کاتالوگ دیجیتال چه کمکی به کسب و کارها می کند؟

در این مقاله می خواهیم نشان می‌دهیم چگونه کاتالوگ‌های دیجیتال می‌توانند کانالی موثر برای افزایش دسترسی، تبدیل و تعامل باشند. کاتالوگ های دیجیتال می توانند مکمل قدرتمندی برای استراتژی بازاریابی شما باشند و این مقاله به شما کمک می کند تا دلیل را بهتر درک کنید.

قبل از اینکه اهمیت کاتالوگ دیجیتال مدرن را بررسی کنیم، اجازه دهید برای لحظه ای به گذشته برگردیم تا ببینیم هدف اصلی کاتالوگ چه بوده است. اگر بخواهیم انجمن ملی سفارش پستی را باور کنیم، ریشه کاتالوگ سفارش پستی به سال 1744 برمی گردد. بنجامین فرانکلین معمولاً برای ابداع مفهوم اولیه سفارش پستی با ایجاد اولین کاتالوگ که فروش علمی و آکادمیک بود، اعتبار دارد. کتاب ها مزیت اصلی کاتالوگ چاپی در ابتدا این بود که مصرف کنندگان بتوانند کالاهای خود را از طریق پست سفارش دهند، اما با معرفی خرید آنلاین، این مزیت اکنون کم رنگ شده است البته که کاتالوگ های چاپی همچنان طرفداران خود را دارند و در کمپین های تبلیغاتی و نمایشگاه ها بسیار پر استفاده هستند.

با این حال، خرده فروشان به استفاده از کاتالوگ های چاپی در مارکتینگ رقابت می کنند؛ زیرا یک مزیت کلیدی دیگر نیز وجود دارد. که افراد حین خرید حضوری به آنها نیاز پیدا خواهند کرد.

در یک فروشگاه آنلاین، برای مرور محصولات باید بر روی دسته ها و فیلترهای مختلف کلیک کنید. هیچ یک از این دو روش «مرور» در طول فرآیند کشف سهولت استفاده مشابهی را که کاتالوگ انجام می دهد را ارائه نمی دهد، زیرا هر دو از شما می خواهند که به طور فعال چیزی را جستجو کنید.

چیزی که در مورد کاربرد کاتالوگ دیجیتال عالی است؛ این است که راهی بی دردسر برای کشف محصولات در موبایل یا کامپیوتر شماست؛ کافی است دراز بکشید و آن را ورق بزنید تا زمانی که به یک مورد جالب برخورد کنید.

امروز، ما نه تنها با این سوال روبرو هستیم که آیا می‌توانیم این مزایا را به قلمرو دیجیتال گسترش دهیم، بلکه همچنین می‌توانیم کاتالوگ را به عنوان یک کل ارتقا دهیم

  • کاتالوگ های دیجیتال دسترسی آنلاین را افزایش می دهند.
  • کاتالوگ های دیجیتال نرخ تبدیل را افزایش می دهند.
  • کاتالوگ های دیجیتال باعث افزایش تعامل با برند می شوند.

در این مقاله ما فقط بر کاربرد کاتالوگ دیجیتال تمرکز خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

کاتالوگ کاغذی خود را به نسخه دیجیتال تبدیل کنید

کاربرد کاتالوگ دیجیتال
کاربرد کاتالوگ دیجیتال

مطمئناً، کاتالوگ کاغذی می تواند به شما کمک کند تا با مردم ارتباط برقرار کنید، اما به چه قیمتی و تا چه حد؟ به تمام هزینه های طراحی، انتشار و توزیع مربوط به دریافت آگهی هفتگی یا کاتالوگ ماهانه از درب فکر کنید. برای تولید آن به تلاش زیادی نیاز است (به کپی رایتینگ، طراحی، چاپ و غیره فکر کنید)، و شما فقط به افرادی دسترسی دارید که برای دریافت کاتالوگ خود هدفشان قرار داده اید. اینجا دوتا مشکل داریم:

شما تمام این زمان و هزینه را صرف ایجاد یک کاتالوگ کرده اید، اما از آنجایی که بودجه محدودی دارید، فقط کسانی که کاتالوگ شما را دریافت می کنند می توانند آن را ببینند. این بدان معناست که بسیاری از افرادی که می خواهند کاتالوگ شما را بخوانند از دست می دهند و نمی توانید از کاربرد کاتالوگ دیجیتال استفاده کنید.

بسیاری از افرادی که کاتالوگ های شما را دریافت می کنند، هرگز آنها را درخواست نکرده اند. این بدان معنی است که بسیاری از آن افراد ممکن است آنها را دریافت کنند، حتی اگر علاقه ای نداشته باشند.

بنابراین شما فقط به تعداد افرادی که بودجه شما به شما اجازه می دهد دسترسی دارید و برخی از افرادی که آنها را دریافت می کنند در واقع نمی خواهند.

ایجاد یک نسخه دیجیتالی از کاتالوگ کاغذی شما یک راه عالی برای مقابله با هر دو مشکل است. شما به راحتی می توانید به افرادی دسترسی پیدا کنید که کاتالوگ کاغذی شما را ندیده اند و مهمتر از آن، به افراد حق انتخاب می دهید. بهترین قسمت؟ شما می توانید همه این کارها را با کسری از هزینه ای که برای دستیابی به افراد با کاتالوگ کاغذی نیاز دارد انجام دهید.

در دستگاه های تلفن همراه حضور داشته باشید

مردم همیشه کاتالوگ های کاغذی یا تبلیغات تبلیغاتی شما را با خود حمل نمی کنند، اما ممکن است بخواهند بدانند که این هفته چه چیزی را در راه فروشگاه شما تبلیغ می کنید. با آپلود کاتالوگ های خود در سوشال مدیا و انتشار آنلاین آنها، آنها فوراً در دستگاه های تلفن همراه (همچنین در رایانه های رومیزی) در دسترس قرار می گیرند. این بدان معنی است که افراد می توانند کاتالوگ های دیجیتالی شما را با تلفن های هوشمند و تبلت های خود در هر کجا که هستند مشاهده کنند، تا زمانی که به اینترنت متصل باشند. این امر یکی از کاربرد کاتالوگ دیجیتال است.

در موتورهای جستجو پیدا شوید

کاربرد کاتالوگ دیجیتال
کاربرد کاتالوگ دیجیتال

بازاریابی محتوا راهی عالی برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم، ایجاد روابط معنادار و در نتیجه رشد حضور آنلاین شماست. بازاریابی محتوایی هر چقدر هم که فوق العاده باشد، معمولاً برای تولید چیزهای با کیفیت بالا نیاز به تلاش زیادی دارد. در نتیجه، هر انتشار در کاتالوگ شما به عنوان یک صفحه وب جداگانه در نتایج جستجو ظاهر می شود. می تواند به عنوان یک بک لینک در سئوی سایت شما نیز موثر باشد. حضور در بازاریابی محتوا از کاربرد کاتالوگ دیجیتال است که نمی­توان از آن چشم پوشی کرد.

مشتریان را قادر به اشتراک گذاری محتوای شما کنید

اشتراک‌گذاری کاتالوگ کاغذی برای مصرف‌کنندگان عملاً غیرممکن است (البته مگر اینکه قدرت‌های فوق‌العاده یا اشتیاق تزلزل‌ناپذیر برای کپی/اسکن کاتالوگ‌های شما داشته باشند). اینترنت به شما این امکان را می دهد که با ایجاد کاتالوگ های آنلاین و کاربرد کاتالوگ دیجیتال به مخاطبان بسیار بیشتری دسترسی پیدا کنید. این ابزار به مشتریان شما این امکان را می دهد که نه تنها کاتالوگ آنلاین شما، بلکه محصولات تکی در کاتالوگ شما را از طریق رسانه های اجتماعی مانند واتساپ، تلگرام اینستا و به صورت ایمیل به اشتراک بگذارند.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم شما را با انواع کاربرد کاتالوگ دیجیتال آشنا کنیم تا بتوانید با توجه به مزایای آن را در کمپین ها تبلیغاتی تان استفاده کنید.

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *