کاتالوگ محصول چیست و چگونه می توان آن را ایجاد کرد ؟

کاتالوگ محصول

آیا می خواهید یک کاتالوگ محصول ایجاد کنید؟

کاتالوگ های محصولات دارایی های بازاریابی و فروش بسیار مفیدی هستند که تمام اطلاعات محصول شما را در یک مکان سازماندهی می کنند.

از آنجایی که هدف اصلی آن طبقه بندی اطلاعات محصول است، کاتالوگ محصول نه تنها برای خریداران بلکه برای تصمیم گیرندگان، خرده فروشان، بازاریابان و نمایندگان فروش مفید است.

بهترین قسمت؟ با همه چیزهایی که امروز یاد می گیرید، تنها یک الگو از ایجاد یک کاتالوگ محصول جذاب بصری فاصله خواهید داشت.

بنابراین، بدون تأخیر بیشتر، بیایید این راهنمای کاتالوگ محصولات را بررسی کنیم که علت نیاز شما و مراحل ایجاد آن را پوشش می دهد.

 

فهرست مطالب

  • کاتالوگ محصول چیست؟
  • چرا به کاتالوگ محصول نیاز دارید؟
  • چه چیزی در یک کاتالوگ محصول وجود دارد؟
  • نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات
  • 10 قالب کاتالوگ محصولات

 

کاتالوگ محصول چیست؟

کاتالوگ محصول سندی است که اطلاعات ضروری محصول مانند ابعاد محصول، قیمت، مواد و موارد دیگر را درج می کند.

هر دو صنعت B2B و B2C از کاتالوگ محصولات استفاده می کنند. و آنها به فضای تجارت الکترونیک محدود نمی شوند. مشاغل مبتنی بر خدمات و فروشگاه‌های آفلاین نیز از کاتالوگ محصولات استفاده می‌کنند.

هدف؟ خب این بستگی به این دارد که مخاطب چه کسی باشد.

بنابراین اگر یک خریدار در حال مرور کاتالوگ محصولات شما باشد، هدف تبدیل آنها خواهد بود. به طور مشابه، اگر یک نماینده فروش از آن استفاده می کرد، هدف ارائه اطلاعات محصول به آنها برای تشویق گفتگوهای متنی است که مشتریان بالقوه را به خریداران تبدیل می کند.

توجه داشته باشید که کاتالوگ های محصولات در اشکال و اندازه های مختلفی عرضه می شوند.

معنی: شما می توانید کاتالوگ فیزیکی، مجله مانند و اسناد آنلاین مانند PDF های تعاملی طراحی کنید یا آنها را در سایت خود آپلود کنید.

در واقع، با افزایش خرید آنلاین (2.14 میلیارد یا 27.6٪ در سراسر جهان خرید آنلاین)، کاتالوگ محصولات آنلاین بسیار مفیدتر از کاتالوگ چاپی هستند اما همچنان هر دو آنها مخاطبان خود را دارند و در کمپین های تبلیغاتی ابزارهای ترکیبی مفیدی هستند.

با توجه به اینکه بهترین قاضی در مورد اینکه مخاطبان شما چه کسانی هستند و ترجیحات خرید آنها چیست، انتخاب با شماست.

 

چرا به کاتالوگ محصول نیاز دارید؟

به طور عمده، شما به یک کاتالوگ محصول نیاز دارید تا محصولات را به روشی آسان طبقه بندی کنید تا خوانندگان آن بتوانند به راحتی اطلاعات خود را تهیه کنند یا بر اساس اطلاعات تصمیم خرید خود را بگیرند.

در اینجا خلاصه ای از دلایل دیگر برای نیاز به کاتالوگ محصول آورده شده است:

 

به تصمیم گیری کمک می کند

کاتالوگ محصول به خریداران کمک می کند تا بر اساس اطلاعات محصول، محصولاتی را که می خواهند از شما بخرند، تصمیم بگیرند.

 

سفر خریدار را کوتاه می کند و تجربه کاربری را بهبود می بخشد

یک کاتالوگ با طراحی خوب شما را به عنوان یک تجارت حرفه ای معرفی می کند که در هر مرحله از راه ارزش ارائه می دهد.

از آنجایی که بیشتر خریداران به صورت آنلاین خرید می‌کنند، یا حداقل جستجوی خود را به صورت آنلاین شروع می‌کنند، یک کاتالوگ محصول (بهبود و کوتاه‌تر می‌شود) سفر خریدارشان را با ارائه اطلاعاتی که برای تصمیم‌گیری به آن‌ها نیاز دارند.

علاوه بر این، با ایجاد کاتالوگ‌ دیجیتال یا آنلاین، می‌توانید تجربه کاربری آن‌ها را نیز بهبود ببخشید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد شما، خواندن مطالعات موردی، نظرات مشتریان و غیره را برای آن‌ها آسان کنید.

 

کاتالوگ محصول
کاتالوگ محصول

 

به برنامه ریزی ارائه محصول جدید کمک می کند

کاتالوگ محصول با ارائه یک نمای کلی از تمام اطلاعات محصولات تجاری، به مدیران بازاریابی محصول کمک می کند تا پیشنهادات محصول جدید را ترسیم و ترسیم کنند.

روند فروش را بهبود می بخشد

کاتالوگ محصول به نمایندگان فروش این امکان را می دهد که اطلاعات محصول را از یک مکان تهیه کنند. این به آنها امکان می‌دهد تا مکالمات فروش معنی‌داری داشته باشند، که مشتریان بالقوه را بهتر درگیر می‌کند و نرخ تبدیل را بهبود می‌بخشد.

مواد مرجع مفیدی را برای بازاریابان فراهم می کند

بازاریابان می توانند به راحتی به جزئیات محصول مانند رنگ های موجود و تخفیف ها مراجعه کنند تا جزئیات فریبنده محصول را در محتوایی که ایجاد می کنند و تبلیغاتی که اجرا می کنند به اشتراک بگذارند.

حضور کارکنان و کار آموزشی را کاهش می دهد

با یک کاتالوگ محصولات، استخدام‌کنندگان جدید مانند فروشندگان، یک سند قابل رجوع دریافت می‌کنند که تمام جزئیات محصول مورد نیاز را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این نه تنها کاری را که برای آموزش کارمندان انجام می شود کاهش می دهد، بلکه میزان دریافت اطلاعات محصول از بخش های خاص را نیز کاهش می دهد.

به عنوان راهنمای مرجع برای شرکای خارجی و بازاریابان میدانی عمل می کند

در نهایت، شرکای خارجی مانند آژانس ها و فروشندگان ارزش افزوده می توانند برای جزئیات محصول به کاتالوگ شما مراجعه کنند تا با خریداران خود به اشتراک بگذارند.

در همین راستا، بازاریاب‌های میدانی از کاتالوگ استفاده می‌کنند تا جزئیات دقیق محصول و قیمت را به مشتریانی که نسخه‌های نمایشی محصول را به آنها ارائه می‌دهند، ارائه دهند.

پاداش : از کاتالوگ محصولات خود برای تولید سرنخ استفاده کنید. این یک نکته برای ولوو است که همه کاتالوگ های محصولات خود را مانند یک کتابخانه در سایت خود نمایش می دهد. وقتی کاربر سندی را که می‌خواهد مشاهده کند انتخاب می‌کند، آدرس ایمیل خود را می‌پرسد و اینکه آیا می‌خواهد یک نقل قول شخصی نیز دریافت کند یا خیر.

چه چیزی در یک کاتالوگ محصول وجود دارد؟

از آنجایی که یک کاتالوگ محصول جزئیات کامل مجموعه محصولات شما را ارائه می دهد، باید جزئیات زیر را در مورد هر یک از محصولات شما درج کند:

  • تصاویر
  • توضیح کوتاه
  • امکانات
  • ابعادی مانند اندازه
  • موادی مانند مس
  • دستورالعمل های مراقبت
  • ملاحضات امنیتی
  • گواهینامه هایی مانند ISO 9001
  • اعتبار مشتری (مانند نظرات)
  • قیمت با هر تخفیف
  • تماس برای اقدام مانند «اکنون خرید کنید» یا «رزرو یک تماس آزمایشی

بیایید به کاتالوگ نستله نگاهی بیندازیم تا مثالی ساده و در عین حال موثر از کاتالوگ محصولات داشته باشیم.

دو نکته شایان ذکر است: اول، این شرکت تصمیم گرفته است که طراحی کاتالوگ محصولات خود را بدون درهم و برهم نگه دارد.

همچنین با انتخاب ایجاد کاتالوگ برای محصولات مختلفی که می فروشند، سازمان را ساده می کند. این برای هر کسی که مانند نستله چندین محصول را می فروشد مفید است.

و دوم: این شرکت یک کاتالوگ محصولات با نام تجاری ایجاد کرده است تا احساس کند بخشی از خانواده تجاری است. نه برای آن خارجی.

این از لوگوی نستله در صفحه اول مشهود است. به علاوه، آنها قرمز امضای کیت کت را برای صفحه انتخاب کرده اند.

صفحه دوم مستقیماً به محصولات آنها می پردازد. همه جزئیات ضروری را که در بالا ذکر کردیم به اشتراک می گذارد.

هر شکلات (محصول) دارای مشخصات زیر است: تصویر، قیمت، وزن و بارکد محصول.

در محصولات انتخاب شده، یک ستاره نیز وجود دارد (به اولین شکلات نگاه کنید). این نشان می دهد که محصول یک محصول برتر است. اعتبار مشتری را در تصویر می آورد.

در مورد سازماندهی، کاتالوگ دسته‌بندی «میله‌های متوسط»، «میله‌های اشتراک‌گذاری»، «بلوک»، «انبوه» و «کیسه‌های شکلاتی» را در کنار سایر موارد در کنار صفحه ذکر می‌کند.

 

نحوه ایجاد کاتالوگ محصولات

در حال حاضر نحوه قرار دادن تمام این جزئیات نظری در یک کاتالوگ محصول.

انصافاً ایجاد یک کاتالوگ سازمان یافته و از نظر بصری جذاب، علم موشکی نیست.

با صرف زمان در برنامه ریزی قبلی و استفاده از یک سازنده اسناد آنلاین برای طراحی کاتالوگ خود، می توانید کار را سریع و کارآمد انجام دهید.

برای سرعت بخشیدن به کارها، همچنین می توانید از بین الگوهای کاتالوگ هر محصولی انتخاب کنید ، بهترین تناسب را بر اساس دستورالعمل های برند خود سفارشی کنید و کاتالوگ شما در کمتر از یک ساعت آماده می شود.

اجازه دهید شما را از طریق هر مرحله ای که برای ایجاد کاتالوگ محصول باید طی کنید، راهنمایی کنیم.

مرحله 1: تمام داده های محصول خود را جمع آوری کنید.

با جمع آوری اطلاعات محصول مانند ترکیب، ابعاد، توصیفات مشتری، قیمت و غیره شروع کنید.

همه آنها را در یک صفحه گسترده کامپایل کنید تا بتوانید هنگام طراحی کاتالوگ خود، داده ها را به راحتی تهیه کنید.

اطمینان حاصل کنید که تصاویر محصول را نیز تهیه کنید.

در اکثر کاتالوگ های محصول، تصاویر نقش کلیدی در جذب خریداران دارند. بنابراین مطمئن شوید که تمام تصاویر شما با کیفیت هستند.

آخرین چیزی که قبل از شروع به کار باید جمع آوری کنید: دستورالعمل هایی در مورد هویت بصری برند شما است . به این ترتیب، یادداشت هایی در مورد رنگ های برند خود، فونت های مورد استفاده، شخصیت برند و جزئیات مرتبط خواهید داشت که به شما کمک می کند یک کاتالوگ ثابت و روی برند ایجاد کنید.

مرحله 2: ساختار و طرح کاتالوگ را برنامه ریزی کنید.

کار بعدی که باید انجام دهید این است که یک طرح برای کاتالوگ محصولات خود تهیه کنید.

هدف این است که سند محصول را تجسم کنید تا بدانید چه چیزی می خواهید ایجاد کنید.

برای این منظور، ایجاد یک ماکت کمک می کند.

اگر وقتتان کم است، یک ماکت ساده به شکل طرح مدادی در نظر بگیرید. در غیر این صورت، یک ساختار اسکلتی آزاد با استفاده از Visme ایجاد کنید.

صرف زمان برای چیدن یک ماکت به شما کمک می کند تا با ارائه یک جهت مشخص و مشخص برای کار طراحی، در زمان خود صرفه جویی کنید. بدون آن، متوجه خواهید شد که چندین بار مسیرها را تغییر می‌دهید، از چیدمان مطمئن نیستید و در نهایت زمان را با تمام طراحی و ویرایش مجدد تلف می‌کنید.

نکته حرفه ای: با استفاده از حداقل متن، یک طرح بصری برای کاتالوگ محصولات خود برنامه ریزی کنید. این کار به این دلیل کار می‌کند که طراحی کلی کمتر کلامی است و بیشتر عکس محصول است که آن را جذاب و قابل درک می‌کند.

مطمئن نیستید که چه ساختاری به بهترین وجه با کاتالوگ محصولات شما مطابقت دارد؟

یا از یک الگو استفاده کنید یا از بانک قالب Visme الهام بگیرید.

مطالب مرتبط » ویژگی کاتالوگ تبلیغاتی

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *