راهنمای جامع عکاسی منظره برای مبتدیان

عکاسی منظره برای مبتدی ها (2)

عکاسی منظره برای مبتدیان

عکاسی منظره یک فعالیت شگفت انگیز پر از هیجان، زیبایی، نشاط و بسیاری موارد دیگر است. و به نظر من، عکاسی منظره برای مبتدی ها دشوار نیست. اما به فداکاری، اشتیاق و کمی دانش نیاز دارد. در این مقاله، من بهترین نکات خود را برای عکاسی منظره مبتدی ارائه می کنم. من توضیح می دهم که چگونه می توان بهترین سوژه ها را پیدا کرد، چگونه چرخ دنده مناسب را انتخاب کرد و چگونه تنظیمات دوربین خود را در میدان انجام داد. در واقع، شما می توانید این را به عنوان یک دوره آموزشی تصادفی عکاسی منظره کوچک در نظر بگیرید که تمام اصول اولیه را پوشش می دهد.

بنابراین اگر شما یک مبتدی در عکاسی منظره هستید و می خواهید بدانید که چگونه شروع کنید، یا مطمئن نیستید که عکاسی منظره برای شما مناسب است یا خیر، اما علاقه مند به کاوش در این ژانر هستید، به خواندن ادامه دهید! اگر به عکاسی در پاییز علاقه مندید حتما بخوانید.

 

با تحقیق در مورد منظره و مکان بالقوه برای عکاسی شروع کنید

عکاسی منظره زیبا معمولا با یک سوژه زیبا شروع می شود. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، ممکن است مجبور شوید مسافت طولانی ای را طی کنید تا برخی از مناظر عالی را پیدا کنید، یا ممکن است به اندازه کافی خوش شانس باشید که چند مایل دورتر چند مناظر خیره کننده داشته باشید.

صرف نظر از این، من شما را تشویق می‌کنم که قبل از خروج، مدتی را صرف تحقیق در مورد هر مکان احتمالی کنید. به این ترتیب، می‌توانید زمان خود را در میدان بهینه کنید و به ندرت در شکار یک ترکیب زیبا در حالی که نور کم می‌شود، گیر می‌افتید.

قبل از بازدید از یک مکان جدید، اغلب کمی در گوگل جستجو می کنم. من جستجویی مانند “صحنه افقی + [موقعیت مکانی من]” را انجام می دهم و نتایج Google Image را مرور می کنم. حتی اگر فقط می‌خواهید در همان نزدیکی عکس بگیرید و فکر می‌کنید آن منطقه را می‌شناسید، به طور کلی ارزش جستجوی سریع را دارد. گاهی اوقات، با صحنه ای زیبا روبرو می شوید که نمی دانستید در آن منطقه است!

به هر حال، از عکس‌های Google Image برای تهیه فهرستی از مکان‌های عکاسی احتمالی استفاده کنید. (اگر چیز زیادی در گوگل پیدا نکردید، می‌توانید اینستاگرام را بررسی کنید، که همگی دارای عکاسی منظره عالی هستند!)

همچنین مهم است که الزامات و ترجیحات تیراندازی خود را در نظر داشته باشید. آیا می خواهید از طلوع خورشید عکس بگیرید؟ یک غروب آفتاب؟ یک کوه؟ یک استخر بازتابی؟ یک جنگل؟ در حالی که نگه داشتن فهرستی از همه مکان‌های ممکن در یک منطقه بسیار خوب است. و داشتن نسخه‌های پشتیبان در صورت عدم موفقیت در یک مکان همیشه مفید است. من توصیه می‌کنم مناطق خاصی را بر اساس علایق خود اولویت‌بندی کنید.

هنگامی که چندین مکان عالی را شناسایی کردید، ممکن است فکر کنید آماده هستید که به بیرون بروید و عکس بگیرید، اما من توصیه می کنم برنامه ای مانند PhotoPills را باز کنید. یک سنجاق روی محل عکاسی احتمالی خود بیندازید، سپس موقعیت خورشید، موقعیت ماه و هر اطلاعات مرتبط دیگری را بررسی کنید. سپس زمان عکسبرداری خود را با شرایط عالی هماهنگ کنید!

 

چه شرایطی برای عکاسی منظره مبتدی بهتر است؟

 

این همان چیزی است که در نکته بعدی عکاسی منظره مبتدی بحث می کنم!

همچنین بخوانید: نحوه استفاده از دوربین DSLR برای مبتدیان

 

در نور مناسب از منظره عکس بگیرید.

گرفتن عکس‌های منظره فوق‌العاده در هر زمانی از روز از نظر فنی امکان‌پذیر است، اما بیشتر عکاسان منظره، رنگ‌های دراماتیک و نور ملایم را دوست دارند. به همین دلیل است که عموماً بهترین عکاسی در هنگام طلوع و غروب خورشید است. طلوع و غروب خورشید به عنوان ساعات طلایی شناخته می شوند زیرا نور زیبا و گرمی را ارائه می دهند. متأسفانه، این نور جذاب برای مدت طولانی دوام نمی آورد، بنابراین رسیدن به حداقل نیم ساعت (یا بیشتر) قبل از شروع نمایش نور به صرفه است. به این ترتیب، زمان زیادی برای انتخاب یک ترکیب و تنظیم دوربین خود خواهید داشت.

هنگامی که در میدان هستید، باید به دقت به جهت نور توجه کنید. نور جانبی یک راه عالی برای تولید عکس های سه بعدی و بافت زیاد است، اگرچه نور پس زمینه می تواند نتایج چشمگیری ایجاد کند، به خصوص اگر آسمان دارای طلوع یا غروب باشکوه خورشید باشد.

و صحبت از آسمان های باشکوه: در صورت امکان، سعی کنید در روزهایی عکاسی کنید که آسمان دارای پوشش ابری کافی برای تولید رنگ های چشم نواز است، اما نه آنقدر ابر که همه چیز خاکستری و کسل به نظر برسد.

یک نکته دیگر برای نورپردازی عکاسی منظره : در حالی که ساعات طلایی برای اکثر مکان‌ها عالی عمل می‌کند، می‌توانید عکس‌های زیبایی در طول ساعت آبی بگیرید، یعنی فصله خیلی کوتاه درست قبل از طلوع خورشید و درست بعد از غروب آفتاب، زمانی که نور ملایم، بسیار جذاب می‌شود. به دلیل نور محدود، عکاسی ساعت آبی از نظر فنی بیشتر از عکاسی ساعت طلایی است، اما تا زمانی که از سه پایه استفاده کنید و اقداماتی را برای جلوگیری از لرزش دوربین انجام دهید، می‌توانید عکس‌های زیبایی خلق کنید.

در به روز رسانی های بعدی به موارد دیگر عکاسی منظره برای مبتدی خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

 

ابزار عکاسی منظره مبتدی مناسب را انتخاب کنید

عکاسی منظره یک ژانر پر دنده است. مطمئناً، شما می‌توانید عکس‌های منظره مناسبی را با استفاده از تنظیمات مجهز به کیت لنز یا حتی فقط یک تلفن هوشمند تولید کنید، اما اگر می‌خواهید تصاویر خیره‌کننده و قابل چاپ با جزئیات زیاد و محدوده توناژ باورنکردنی را داشته باشید، می‌خواهید چند عکس خاص بخرید. اقلام تجهیزات

البته، شما نمی توانید بدون دوربین از مناظر عکس بگیرید، بنابراین من از اینجا شروع می کنم. ممکن است قبلاً یک مدل مناسب داشته باشید، اما اگر نه، من خرید نوعی دوربین لنز قابل تعویض را توصیه می‌کنم که تعداد مگاپیکسل مناسبی ارائه می‌دهد (20+ مگاپیکسل امروزه کاملاً استاندارد است و برای چاپ‌های بزرگ کافی است). مدل‌های بدون آینه و DSLR بسیار خوبی برای عکاسی منظره وجود دارد ، و همه آنها کار بسیار خوبی را انجام خواهند داد.

همچنین بخوانید: فوکوس Al Servo چیست؟

 

عکاسی منظره مبتدی

شما همچنین می خواهید یک لنز واید مناسب با شیشه به اندازه کافی تیز داشته باشید. لنز کیت (یعنی لنز همراه با اکثر دوربین‌های مبتدی) می‌تواند کار کند، اما اگر اپتیک منظره بهتری می‌خواهید ، به دنبال یک زوم با زاویه باز یا حتی یک یا دو پرایم با زاویه باز باشید.

در مرحله بعد، به یک سه پایه نیاز دارید ، و اگر واقعاً مطمئن نیستید که آیا کل این عکاسی منظره برای شما مناسب است یا خیر، من شما را تشویق می کنم که واقعاً روی یک محصول محکم سرمایه گذاری کنید. اکثر سناریوهای عکاسی منظره – مانند ساعت طلایی و ساعت آبی – حداقل نور را ارائه می دهند که شما را مجبور می کند سرعت شاتر خود را کاهش دهید. و سرعت شاتر آهسته تاری زیادی ایجاد می کند. مگر اینکه دوربین شما از پشتیبانی محکمی به شکل سه پایه برخوردار باشد.

سه پایه ها ممکن است گران باشند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که یک سه پایه خوب می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. همچنین یک سه پایه جامد برای مدت طولانی دوام می آورد، بنابراین به این زودی ها نیازی به تعویض آن نخواهید داشت.

چهارم، شما به یک ماشه از راه دور نیاز دارید که به شما امکان می دهد بدون فشار دادن دکمه شاتر، شاتر دوربین را خاموش کنید. (چرا این کار ضروری است؟ با فشار دادن دکمه شاتر لرزش دوربین ایجاد می شود که حتی اگر دوربین شما روی سه پایه نصب شده باشد باعث تار شدن می شود.)

زمانی که من یک عکاس منظره مبتدی بودم، مدتی طول کشید تا یک نسخه از راه دور بخرم. بعد، یک بار که یکی داشتم، تعجب کردم که چرا اینقدر طول کشید تا آن را دریافت کنم! نسخه‌های از راه دور هزینه زیادی ندارند، اما به وضوح عکس‌های شما کمک می‌کنند، که ضروری است.

در پایان لازم است به چند فیلتر عکاسی منظره اشاره کنیم. فیلترهای درجه‌بندی چگالی خنثی به شما این امکان را می‌دهند که یک آسمان روشن و یک پیش‌زمینه تاریک را در یک فریم ثبت کنید – اگرچه این روزها، بسیاری از عکاس‌های منظره برای رسیدن به همان نتیجه به ترکیب نوردهی HDR تکیه می‌کنند.

سپس فیلترهای پلاریزه کننده وجود دارند که انعکاس روی سنگ های مرطوب، دریاچه ها، امواج و شاخ و برگ را کاهش می دهند. اگر قصد دارید عکس‌های زیادی از آب و جنگل بگیرید، عالی هستند، اما کاملاً ضروری نیستند، بنابراین این به شما بستگی دارد که آیا می‌خواهید سرمایه‌گذاری کنید. و فیلترهای چگالی خنثی نور را مسدود می کنند تا بتوانید سرعت شاتر خود را افزایش دهید تا جلوه های زیبایی در نوردهی طولانی ایجاد کنید. در حالی که شما فوراً به یکی از این موارد نیاز نخواهید داشت، مطمئناً ارزش این را دارند که برای آینده در نظر داشته باشید!

همچنین بخوانید: سه پایه برای عکاسی ماکرو کلوزآپ

عکاسی منظره مبتدی

تنظیمات مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که تجهیزات مناسب را در اختیار دارید، می دانید که چگونه مکان های خوب را پیدا کنید و با انواع مختلف نور آشنا هستید، باید تنظیمات کلیدی عکاسی منظره را بدانید.

متأسفانه، هیچ فرمولی برای ایجاد عکس‌های بی‌نقص وجود ندارد. هر سناریوی جدید باید بر اساس مورد به مورد ارزیابی شود. اما من می‌توانم دستورالعمل‌های مفیدی ارائه دهم.

 

عکاسی منظره مبتدی

اول، شما معمولاً می خواهید همه چیز در صحنه شما در فوکوس باشد. من شما را تشویق می‌کنم دوربین خود را به حالت دستی تغییر دهید، سپس با تنظیم دیافراگم حداقل f/8 (و اگر صحنه دارای عمق زیاد است، احتمالاً f/11 یا حتی f/16 را انتخاب کنید). سپس لنز خود را در حدود یک سوم مسیر به سمت منظره متمرکز کنید تا فاصله بیشینه کانونی را تقریبی کنید و وضوح را به حداکثر برسانید.

(این می تواند کمک کند که در ابتدا از فوکوس خودکار دوربین خود استفاده کنید، سپس هنگامی که فوکوس را به درستی تنظیم کردید، لنز خود را به صورت دستی روی فوکوس تغییر دهید. به این ترتیب، با انجام تنظیمات خود نیازی به نگرانی در مورد فوکوس مجدد دوربین خود ندارید.)

هنگامی که دیافراگم شما تنظیم شد، باید ISO خود را انتخاب کنید. یک ISO بسیار کم اساساً همیشه بهترین است. من توصیه می‌کنم ISO خود را روی 100 (یا پایین‌ترین تنظیمات داخلی دوربین خود) قرار دهید و آن را در همانجا نگه دارید. به این ترتیب می توانید از اثرات نویز دیجیتال ناخوشایند جلوگیری کنید و تا حد امکان جزئیات و محدوده دینامیکی را حفظ کنید.

همچنین بخوانید: تفاوت لنزهای پرایم در مقابل زوم

 

در مرحله بعد، باید سرعت شاتر خود را تنظیم کنید. از آنجایی که قبلاً دیافراگم و ISO را شماره گیری کرده اید، باید به سادگی سرعت شاتری را انتخاب کنید که نوردهی خوبی ایجاد کند. بسته به سطح نور، ممکن است لازم باشد نوردهی خود را تا چند ثانیه (یا بیشتر) کاهش دهید تا یک عکس خوب بگیرید، و این اشکالی ندارد. در واقع، سرعت شاتر طولانی می‌تواند جلوه‌های زیبایی با نوردهی طولانی ایجاد کند. آب نرم و ابریشمی می شود، در حالی که ابرها در سراسر آسمان کشیده می شوند.

توجه داشته باشید که اگر سرعت شاتر شما برای سلیقه شما زیاد است (مثلاً می‌خواهید از درختان در حال وزش یا برخورد امواج با جزئیات واضح عکس بگیرید)، می‌توانید دیافراگم خود را باز کنید یا ISO خود را افزایش دهید، اما این کار را با احتیاط انجام دهید. چنین تنظیماتی با هزینه!

یک نکته نهایی تنظیمات: مطمئن شوید که دوربین خود را طوری تنظیم کرده اید که فایل های RAW را ضبط کند، نه JPEG. فایل‌های RAW بزرگ‌تر هستند و نیاز به پردازش دارند، اما جزئیات بسیار بیشتری را حفظ می‌کنند و ویرایش آن‌ها آسان‌تر است، بنابراین ضروری است که با فرمت RAW عکاسی کنید.

همچنین بخوانید: قانون ترکیب بندی عکاسی

 

عکس های منظره خود را بازبینی و پس پردازش کنید

پس از بازگشت از یک عکسبرداری، تصاویر خود را دانلود کنید و به نتایج نگاه کنید. شما می خواهید نوعی نرم افزار ویرایش بخرید (من Adobe Lightroom Classic را توصیه می کنم) و باید از آن برای سازماندهی تصاویر خود استفاده کنید. عکس های موفق را در یک پوشه قرار دهید، عکس های ناموفق را در پوشه دیگری قرار دهید و بهترین عکس های مطلق خود را از فایل “موفق” برای ویرایش انتخاب کنید. (ممکن است متوجه شوید که 100 تصویر می گیرید و تنها یک زوج ارزش ویرایش را دارند، و این اشکالی ندارد!)

ویرایش ممکن است دشوار به نظر برسد، اما عمدتاً فقط شامل آزمایش های زیادی است. بهترین توصیه من این است که وقت بگذارید و هر اثر را آزمایش کنید. اطمینان حاصل کنید که تعادل رنگ سفید را برای خنثی کردن هر گونه رنگ مشکل ساز تنظیم کرده اید، با نوردهی و لغزنده های مختلف رنگ کمانچه برای نشان دادن جزئیات زیاد، و سعی کنید رنگ ها و کنتراست را تقویت کنید تا کمی منگنه به آن اضافه کنید.

عکاسی منظره مبتدی

توجه داشته باشید که اگر به یک افکت ویرایشی که دوست دارید می‌رسید، می‌توانید به طور کلی آن را به‌عنوان یک پیش‌تنظیم ذخیره کنید تا بتوانید بارها و بارها از آن استفاده کنید (اگرچه جزئیات به برنامه ویرایش شما بستگی دارد).

و اگر در ابتدا برای ویرایش عکس های منظره خود مشکل دارید، نگران نباشید. شما به سرعت با جلوه های مختلف آشنا خواهید شد و قبل از اینکه متوجه شوید، لغزنده های ویرایش را مانند یک حرفه ای تنظیم خواهید کرد.

عکاسی منظره برای مبتدیان: کلمات پایانی

عکاسی از منظره فوق‌العاده رضایت‌بخش است و با رویکرد درست، پاداش‌ها اغلب غیر واقعی هستند. البته، شما هیچ کنترلی بر آب و هوا یا نور ندارید، و شرایط همیشه خوب نخواهد بود. اما زمانی که این کار را انجام دهند، احساس شادی خواهید کرد!

در پایان روز، مهمترین نکته این است که وقت خود را صرف کنید. در این فرآیند عجله نکنید و تا زمانی که مطمئن نشدید نمی توانید عکس بهتری بگیرید، وسایل را جمع و جور نکنید. همیشه بیرون بروید و لذت ببرید. حتی اگر نور در کنار هم پخش نمی شود یا آب و هوا آنطور که انتظارش را داشتید نیست، می توانید از یک گردش به عنوان یک جلسه تمرین استفاده کنید. خیلی زود، شما به راحتی آن صحنه های نفس گیر را ثبت خواهید کرد!

کلام آخر

مجموعه مدرن طرح ارائه کننده کلیه خدمات طراحی و چاپ انواع بروشور، طراحی کاتالوگ دیجیتال، انواع عکاسی صنعتی و نمایشگاهی، عکاسی حرفه ای، عکاسی دکوراتیو و… می باشد. برای مشاوره و دریافت خدمات با مجموعه تماس بگیرید.

همچنین بخوانید: عکاسی پرتره در محل

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *